K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2009, 19:45   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo det bliver ressourceprofilen der bliver det bærende element. Din sagsbehandler vil med garanti tage udpluk af ovenstående, og vil hun det samme som dig, så vil hun kun inkluderer de punkter hvor der står at du ikke har en egentlig arbejdsevne - og sende resten med til partshøringen (som ingen gennemlæser!) men som skal ingå som bilag.....

Den er svær at give et bud på, da den lægger op til at du godt kan arbejde hvis sted og skånebehov bare bliver mødt, men omvendt er timerne jo reelt for lave til feks fleks, så alt i alt synes jeg da den ser ret god ud. Din sagsbehandler kan i hvertfald plukke det bedste ud.....

Nææ, jeg har aldrig haft børnene med til psykolog, men de er jo også kun 3, 5 og 6. Og den ældste på 17 år er en hel anden støbning end jeg. Men jeg ville da bestemt gøre det, da jeg ikke kan se der skulle være noget galt i det...det kan jo være forebyggende for så meget. Og måske trænger hun til det oven på oplevelsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 20:43   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Så det er kun udpluk af arbejdsevne vurderingen der vil indgå i ressourceprofilen og derefter gå videre til pensionsnævnet. ? Det er måske ikke sådan at de får hele vurderingen med som de så selv skal læse og vurdere i deres endelige beslutning ?. Hvordan foregår det egentlig det med partshøringen ?. Er det noget hvor man bliver hørt i et møde med nævnet hvis man her interesse heri ?

Det er svært det med børnene, specielt også når man har en eksmand der ikke mener, at man skal gøre det til noget "problem" og måske skal man heller ikke det? . Jeg ønsker bare ikke at min datter har ar i sjælen deromkring. Hun reagerede lidt med angst da hun var sammen med mig i lørdags og kunne ikke vente til hendes far kom og var sammen med hende ved landskampen. Hun havde tidligere spurgt til at der manglede en rødvins flaske i min vinreol, denne havde jeg nydt med en veninde aftenen før. Jeg spurgte til om hun stadig var bekymret for at jeg "drak" og sagde at jeg ikke drikker vin når de er her og egentlig ikke mere end normale mennesker. Jeg ved at min eksmand selv tager et glas eller 2 om dagen efter arbejde og ungerne har skelet lidt til det hvorefter han har sagt "jeg kan godt tåle det" og det er selvfølgelig heller ikke smart. Han ville aldrig gøre noget for at såre mig, det ved jeg, men naturligvis skal han ikke sige sådan til ungerne.

Jeg tror at vi kvinder bliver lidt mere anderledes efter et glas eller 2 end mænd gør og jeg føler at mine børn har følt at jeg blev meget "anderledes" sikkert også fordi at jeg kom ud af min smerte cirkel.

Jeg ved ikke hvor meget vi skal gøre ud af det med min datter, hun vil ikke selv tale for meget om hvordan og hvorledes, men hun skal jo heller ikke være bange for at være ved mig. Min eksmand er den super rolige og afslappede type der mener at man bare skal slappe af, vi kan godt tale om det og han er en klippe fast ro, men jeg vil jo også gerne mærke den ro når jeg har min datter.

Det er svært at takle også fordi at min psykolog henviser til en anden i deres praksis om den pågældenden "problem".

Jeg tror at jeg vil se tiden an og se hvordan min datter har det med mig og "besøg" hos mig, hun styrer hvad hun vil jeg tager det stille og roligt.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 22:13   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, de sender hele arbejdsevnevurderingen med, men din sagsbehandler plukker det mest relevante ud til ressourceprofilen - og det er den de vurderer din sag på - tilkender eller giver afslag på førtidspension....

Partshøringen er et lovpligtigt tilbud man får for at komme med egne perspektiver. Det er DIG der bestemmer hvad mødet skal handle om, dog må de ikke diskutere sagen. Men du må fortælle HVOFOR du synes du skal have førtidspensionen, eller tilføje nye informationer som ikke nåede at komme med i sagen osv. Mødet foregår sammen med dem der skal tage stilling i din sag, der vil være en sagsbehandler, en sekretær, en lægekonsulent og nogle andre medlemmer af socialforvaltningen. Og du må gerne medbringe bisidder.

Personligt har jeg takket nej til mødet, både fordi jeg ikke tør, men også fordi jeg ikke har nogen tilføjelser og mener min sag er så god som den nu kan blive. De fleste mennesker tager ikke med til partshøringen, kun enkelte tager imod tilbudet.
Det er HELT uden betydning for sagen om man deltager eller ej - med mindre man har dokumenter med der fortæller at man nu er noget nær døden, hvilket man ikke vidste før sagen blev samlet, hehehe......(eller noget i den stil).

Min sag bliver genoptaget OG afsluttet HELT d 30 Juni. Jubii.

Børn er også meget forskellige, min ældste søn har - da han var lille/mindre, oplevet betydenligt mere end din datter, men har kunne rumme det, og er som snart voksen, kommet hel ud på den anden side uden form for traume. Han er en god knægt, psykisk meget stærk, meget arbejdsom og tilgivende. Og når vi taler om den gang jeg var alkoholiker, så ser han faktisk det hele fra en humoristisk side og fortæller om episoder som han faktisk synes var hylende morsomme, selvom de jo bundede i noget tragisk. Og i dag kan vi fandeme grine meget af alt det lort jeg gik og rodede mig selv ud i. Men han har bare valgt ikke af føle sig som offer. Han siger selv i dag, at han han er glad for at have set bagsiden af livet, og at det har været medvirkende til at han er skarp modstander af alkohol og synes det er det mest taberagtige der findes - muligvis i erkendelse af, at han har set MIG komme hel ud af det igen, og at alkoholikere KAN komme ud af det igen hvis de virkelig vil. Men aldrig kommer ud af det, hvis de inderst inde ikke vil.
Han har det på samme måde med vennerne, han gider simpelthen ikke noget med druk og fester og kan slet ikke fatte at folk gider drikke i weekenderne. Men han har jo også lært det på den hårde måde og set konsekvensen, og har haft hjerne nok til ikke at føre mønstret videre med sig selv i hovedrollen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 12:02   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Jeg kan stadig også grine over den du skrev med at du lå ned og cyklede videre i en brandert og skønt at både du og dine børn er kommet godt ud på den anden side.

Min datter er en meget stærk pige, faktisk stærkere end min søn ville jeg umiddelbart tro. Min søn som er 2 år ældre er dog meget selvstændig og han er meget god til bare at smutte fra det hele hvis han ikke gider være hvor han er. Han tager beslutningen selvstændigt og kommer hurtigt udover evt. problemer.

Jeg tror bare at min datter hellere vil holde evt. følelser og tanker for sig selv og i stedet "behage" andre, samtidig har hun også været lidt meget kastebold med, at bo en uge hos mig og en uge hos min eksmand, hvor min søn fast bor. Dette tror jeg også helst, at min datter vil, børn trives umiddelbart bedst med at bo et fast sted og da de begge, min søn og datter er meget glade for hinanden er det bedst at de bor sammen. Min søn kommer forbi mig hverdag og spiller lidt og ser lidt fjernsyn på sit værelse, samtidig med at jeg får et tons krammere. Så kører han efter en time eller 2, eller leger med sine kammerater i kvarteret.

Min datter går i klub, er sammen med veninder og går til en del fritids aktiviteter. Det, der bekymrede mig var dog, at jeg igår mærkede på hende efter skole, at hun hellere ville hjem til sin far og i dag hvor jeg skal kører med hende til en fritidsaktivitet da skal jeg blot hente hende 1 time forinden hvor hun ellers plejer at ville komme over og være sammen med mig et par timer forinden. Jeg er sådan set glad nok for det hun vil, men jeg føler at hun er lidt "bange" for at være her med mig og sådan skal det jo ikke være. Så syntes jeg at vi lige skal have vendt med en professionel om det. Hvis hun har brug for, at have min datter alene også så må det være det.

Min egen mor pimpede i smug, men det tog jeg ikke så tungt tror jeg, dog mener min psykolog og psykiater at meget af min sygdom idag ligger i min barndom, så jeg tror at det er vigtigt at få tacklet børnenes følelser og tanker. Ofte er vi andre og enddog min eksmand lettet når man har været til psykolog, så jeg syntes ikke at min datter skal slæbe rundt på noget hun måske har svært ved at "håndtere". Der har også være rigtigt meget de seneste år, så alt i alt er der måske top på bægeret for hende pt.

Iøvrigt fik jeg i dag (eller i nat) en kopi af special læge erklæringen fra psykiateren, den er jo lang, men ok. Hendes konklusion/ prognose lyder som flg.:

"Prognosen er dårlig, hvad angår tilknytning til arbejdsmarkedet. Der bør forsøges behandling med medicin for ADHD, men det vurderes, at pt. ikke trods effekt heraf vil kunne fungere på arbejdsmarkedet, men måske have gavn heraf i forbindelse med samvær med børnene.
Pt. bør dertil have taget blodprøver for at udelukke stofskifteproblemer som forværrende faktor til de psykiske problemer.
Der vurderes ikke at være nogen arbejdsevne hos denne pt. i noget erhverv - og således heller ikke behov for skånehensyn."


Jeg har bestilt tid til at få målt stofskiftet, men tror at de også sket for 3 år siden da jeg fik taget et hav af blodprøver og derefter blev sendt til psykolog.

Mon ikke hendes konklusion er lige til en ftp ??!!

Jeg tror dog ikke at jeg skal på ADHD medicin. ! Den modiodal jeg prøvede, som min psykolog kalder speed, den fik jeg ikke megen ro af, nærmest tvært i mod. Nu skal jeg mødes med min psykiater på mandag så må vi se hvad han siger. Jeg vil dog umiddelbart medicineres yderligere og har overvejet at stoppe ved psykiateren, men måske kan han hjælpe mig med en udredning for ADHD for min psykolog mener at denne er lukket !! Ved ikke om nævnet vill kunne kræve at jeg bliver udredt for ADHD inden de tager deres endelige beslutning !!?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 14:21   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man bliver jo ikke rask selvom man tager medicin, men det kan lægge en dæmper i de perioder man tager medicinen. Spørgsmålet er om tilstanden er varig, og det er den!
Tror ikke de kræver mere udredning ang ADHD træk, der står jo også at det ikke vil have noget med din arbejdsevne at gøre, men at det muligvis kan lindre på hjemmefronten - og det er jo arbejdsevnen de er ude efter. Heldigvis må man også selv bestemme om man vil medicineres eller ej - jeg tager ikke noget, da det ikke hjælper en pind, men bare gør situationen værre....

Jeg synes dine udtalelser lyder lovende, men igen, det er svært at gisne noget om. Nogle sager slipper lige igennem, hvor andre bliver bremset hele tiden, enten fordi en lægekonsulent får ideer eller fordi sagsbehandleren ikke får skrevet ressourceprofilen korrekt.

Men du vil kunne danne dig et rigtig godt og realistisk indblik, når først du får ressourceprofilen hjem til partshøring, for der bør gerne stå alle 'guldkornene' og der kan du også læse konklussionen og din sagsbehandlers anbefaling, som jo er de vigtigste elementer i sagen. Samt udtalelsen fra lægekonsulenten, som også er ekstrem vigtig.

Ved du hvornår du får ressourceprofilen hjem??

Og endelig bliv hos psykiateren mf gennem hele perioden! Hvis førtidspensionen går igennem, så kan du altid vælge til eller vælge fra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:09   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Jeg mente også at jeg ikke vil medicineres yderligere og mener at jeg bedre kan håndtere min tilstand ved blot at være på cipralex, det giver i det mindste en hvis selvkontrol.

Jeg ved ikke hvornår jeg får ressourceprofilen, men hvis jeg ikke har hørt noget fra min sagsbehandler i denne uge, vil jeg rykke hende i næste.

Skal læge konsulenten under alle omstændigheder ind over erklæringen og vurdere de lægelige papirer også ?. Der har vidst været en del personale mangel der, måske kan det forhale ressource profilen.

Jeg må se hvad det bliver til, håber på det bedste. Jeg har været til træning idag og det er bare for skønt, så nu er det bare aftenen på sofaen og en ny dag i morgen. Bare alt falder på plads med ungerne også, jeg må tage en dag ad gangen, jeg har en god fornemmelse om at min ftp. går igennem, så det vil sikkert kunne lægge noget ro på også.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:34   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, lægekonsulenten skal se alle de lægelige akter, og drage en konklusion ud fra dem og komme med en udtalelse til din sag/ressourceprofil, lige som lægekonsulenten også skal gennemse hele ressourceprofilen inden du får den til partshøring. Og være med ved mødet når den skal til pensionsteamet. Men personligt har jeg kun gode erfaringer med lægekonsulenterne, de har i mit tilfælde holdt sig til sagen og oversat mine lægepapirer korrekt, og endda skrevet at jeg IKKE må arbejdsprøves da jeg er skrøbelig, i tråd med hvad min læge og psykiater også har skrevet........

Nu er min ressourceprofil heller ikke én lang jammerdal, der er også mange gode ressourcer beskrevet, og ting som jeg kan klare i hverdagen osv. Der er bare ikke nok til at kunne blive selvforsørgende, heller ikke i et fleksjob....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 09:40   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Nu har du så også en del endda små børn og se til, så jeg vil da sige at du har din sag for hver dag, der må da være nok at se til. ?!

Jeg burde nok heller ikke være blevet arbejdsprøvet for det har kostet rigtigt meget for mig psykisk. Desværre skal jeg åbenbart have et vink med vognstang før at det nogenlunde går op for mig at klamperne skal i. Så nu må det blive det simple liv hvor man kan prøve sig frem og se hvad man trives med.

Jeg kender ikke lægekonsulenten i min kommune, men syntes nemlig at man bla. via K10 hører at de er nogle værre nogle, så jeg er da glad for at du siger at du kun har haft gode erfaringer. Jeg vil skrive til min sagsbehandler at jeg har modtaget kopien af speciallægeerklæringen og derefter bede om hendes plan for hvad der videre skal ske. Håber ikke de har for travlt op til sommerferien, men det har de nok

God dag til dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 10:18   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi kan da håbe at din sagsbehandler er en af dem der rydter bordet inden hun går på ferie, så din sag er hos lægekonsulenten imens, og er kommet tilbage når hun kommer fra ferie. De fleste holder jo ikke mere end tre ugers ferie, og det er nok usandsynligt at alle sammen holder ferien samtidig.....

Ja, jeg har været heldig med mine to lægekonsulenter. Den ene, Jens Bang, som ellers har fået på tæven herinde for værende satan selv, har faktisk allerede i år 2000 skrevet, at jeg ikke bør arbejdsprøves, at mine tilstande er varige, og at uddannelse (som kommunen tilbød) ville være nyttesløst, da min arbejdsevne var lig nul.
Men dét ignorerede kommunen så!
Den gang havde jeg ikke søgt førtidspension, og kendte ikke til udtalelsen. Og det var først i 2002 at en sagsbehandler hviskede mig i øret, at ,,DU SKAL gå efter en førtidspension'' - hvorefter jeg blev fredet fra aktiveringer og alt det andet. Samtidig kom ungerne i 2002, 2004 og 2006, så hænderne var fulde. Først i December 2007 skrev jeg under på div papirer ang førtidspension.....

I lige præcis MIN sag, har lægekonsulenterne været engle og sagsbehandlerne nogle sataner!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 11:20   #20
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej enteneller

Må jeg ha lov at spørge om du på noget tidspunkt har taget medicin for dine psykiske lidelser lidelser ????

Kan se du får et eller andet, men er det for psyken ? hvis ja, hvordan virker det ? har du bivirkninger ?

Vores symptomer ligner lidt hinanden og du lyder til at have været heldig med dine folk i kommunen ( eller hva ? )

Jeg har selv angst, OCD og tilbagevendende depressioner men har ikke prøvet medicin ( psyk. siger det er en tvangstanke at jeg ikke vil !)

Ville

Sidst redigeret af ville; 10-06-2009 kl. 11:24.
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ? mortil3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-01-2012 07:54
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
Ny Konklusion mimmi Dit og Dat 4 06-03-2007 18:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension