K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2012, 23:09   #11
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rio Se meddelelser
Glemte lige......

Er der nogen der har link til lovgivning om fleksjob ( så det er forståeligt for menig mand )
Hvis man læser i serviceloven, er den meget bred.

// Rio
Lovgivning er altid meget bred, der hvor du skal læse er altid i lovgivningens vejledning.
og... lige nu kan jeg slet ikke huske hvad den side med lovgivningerne og deres vejledning hedder.... måske noget med retsinfo...?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:17   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rio Se meddelelser
Glemte lige......

Er der nogen der har link til lovgivning om fleksjob ( så det er forståeligt for menig mand )
Hvis man læser i serviceloven, er den meget bred.

// Rio
Der er flere love der omhandler fleksjob, f.eks. Lov om aktiv beskæftigelsesindsats (der står en del om tilbud/praktik)
Lov om aktiv social politik
og så den som vist nok hedder noget Lov om fleksjob eller sådan noget.

Når du kommer ind på en lov efter søgning på retsinformation, så kan vejledningerne til loven findes i højre side.


Du kan finde dem under retsinformation.dk

eller brug google.

Jeg synes stadig, du skal spørge efter hvilken paragraf der siger du skal sendes ud i den forbindelse i den mail de har sendt til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:25   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hvor lang tid du skal være i prasktikperiode? har sagt det jobkonsulent
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:58   #14
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hvor lang tid du skal være i prasktikperiode? har sagt det jobkonsulent
Hejsa

Jeg skal være der i 3 mdr.

// Rio
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 01:12   #15
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rio Se meddelelser
Glemte lige......

Er der nogen der har link til lovgivning om fleksjob ( så det er forståeligt for menig mand )
Hvis man læser i serviceloven, er den meget bred.

// Rio
Nu er lovgivning generelt svær at læse, da den helst skal ramme præcist i ordvalg og lukke evt. smuthuller.

Lige nu er Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats mest interessant for dig, da du er ledig:

https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=136419#K3

§ 44 er den du skal i praktik efter.

Du skal 3 mdr i praktik, da du har ingen, eller kun lidt erhverserfaring og ikke selv har kunne finde et fleksjob.

Du må ha' ønsker om job, noget du godt ku' tænke dig at arbejde med. Du har sikkert også (som forpligtet ledig) søgt mange steder. Ved ikke hvornår du blev visiteret til fleksjob?

Kan se du allerede i 2005 var i systemet, forlod det og kom "ind i varmen" igen.

Du står stadig som ledig, uanset praktik og kan stadig søge jobs/få tilbud om jobs. De fleste jobs i dag, søges skriftligt. Der er selvfølgelig undtagelser, fx i byggebrancen, hvor man (tit) kommer ind fra gaden og søger.

Du skriver tidligere at du er musiker, hvorfor ikke bruge det i din søgning?. Nu er musiker meget bredt. Er det suppe-steg-is/røvballe du laver, eller er det band-/solorelateret, fx som guitarist, eller noget andet. Du kan jo også søge praktik/fleksjob fx i en ungdoms-fritidsklub, i en musikbutik, ect., mulighederne er mange.

Sidst redigeret af Pophår; 23-02-2012 kl. 01:17.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 02:29   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rio Se meddelelser
Hejsa

Jeg skal være der i 3 mdr.

// Rio

Hej Rio...

Det er simpelthen utilstædeligt at din kommune misbruger fleksjobbere til - ulovlig - gratis arbejdskraft

Her på siden(øverst) finder du dette link til lovgivning omkring fleksjob... http://www.cabiweb.dk/lovstof/rekruttering/fleksjob

Mener også det er relevant for dig at læse dette omkring den lovpligtige jobplan: http://cabi-lw.lovportaler.dk/ShowDo...bek20120033#k8

Kapitel 6

Jobplan m.v.

§ 36. Jobcenteret udarbejder en jobplan sammen med personen. Jobplanen skal være drøftet med personen ved en jobsamtale. Den udarbejdede jobplan skal underskrives af personen og jobcenteret.

Stk. 2. Jobplanen skal indeholde oplysninger om



1) personens beskæftigelsesmål og planer for tilbud,

2) eventuelt aftalte tilbud,

3) ansvar for tilmelding til tilbud,

4) tidspunkt for påbegyndelse af aftalte tilbud og

5) ansvar og dato for opfølgning.


Stk. 3. Stk. 1 og 2 finder også anvendelse ved revision af en jobplan. For personer, der har ret til tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, kan jobcenteret dog under hensyn til personens mulighed for at kunne påbegynde tilbuddet rettidigt fremsende den reviderede jobplan til underskrift til personen uden forudgående samtale. Jobcenteret skal forinden have forsøgt telefonisk at orientere personen om tilbuddet og om fremsendelsen af jobplanen.

Stk. 4. Når der er udarbejdet eller revideret en jobplan, skal jobcenteret give personen en kopi af den aftalte jobplan.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 23-02-2012 kl. 03:44. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 10:51   #17
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Hej alle sammen

Ja undskyld jeg forstyrrer igen.

Det er dejligt at læse, alle de svar der kommer.

Efter jeg har læst lidt mere på K10, har jeg opdaget, at jeg har at smide en masse oplysninger ud til jer, så I bedre / nemmere, kan give et svar :-)

Så her kommer lige lidt facts.

Efter endt arbejdsprøvning ( 15 timer om ugen ) fik jeg bevilliget fleksjob. ( 17/11-11 )
Jeg får udbetalt særydelse ( kr. 10044 om måneden )

Nu skal jeg så i praktik og her kommer de nye facts.

Praktik 3 måneder i en musik forretning
Skal starte med 15 timer om ugen
efter 14 dage skal det sættes op til 20 timer
efter et stykke tid skal det så sættes yderligere op, for at blive fuld tid.
Som jobkonsulenten siger ..... den nye reform gør, at fleksjobbere kun kan få løn for de timer de arbejder.


Jeg vil få over 1½ time med bus, til trods for, at jeg er nød til at stå af bussen efter ganske kort tid, da mine smerter blive for kraftige. Så det bliver en lang tur på arbejde.

Nu vil jeg så igang med at studere loven for at se hvor meget at det de gør, er lovligt.

De kærligste hilsner til alle

// Rio
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:12   #18
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
forargeligt!!

Hold da kæft de er kreative hva

Med hensyn til stigning i timer, så ville jeg tage det stille og roligt, det kan de på ingen måder presse ned over govedet på dig. Du kan klare de timer, du er visiteret til.

Med hensyn til selve praktikken, tror jeg ikke vi kan gøre så meget, er selv lige begyndt praktik efter at blive visiteret i aug 11 og i Slagelse kommune er det sådan at ALLE ledige flekser bliver sendt i "praktik", da kommunen ellers ikke modtager refusion, så det er cool cash det handler om!

God weekend
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:43   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Rio

Når man ér visiteret til et fleksjob... -er det hammer uanstændigt med så lang praktik(max. 1 måned)... -og endnu mere uanstændigt med dette - ulovlige - forsøg på at få dine arbejdstimer op

Du er jo arbejdsprøvet og dine timer er afklaret, så det er de 15 timer der skal danne grundlag for et fleksjob...

Ps. Din jobkonsulent må være en inkompetent, useriøs, faglig udygtig person der arbejder med sv!nske bagtanker


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:51   #20
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg vil nu støve lovgivningen igennem, indtil jeg har fundet lige de paragrafer, hvor tingene står ......... så kører jeg derfra

// Rio
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob praktik lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 09:45
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 7 30-09-2012 23:42
Praktik og kommunalt fleksjob Tullee Spørgsmål ang fleksjob 16 10-03-2010 22:32
fleksjob .. praktik lars67 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-09-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension