K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 17:22   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jo, der er forskel.

Men får man disse svar fra sin lokal forening, bør man promte henvende sig til Landsforeningen, idet fagforeningen er forpligtet til at hjælpe når det vedrører arbejdevnen.

VH Popiae
...rigtig godt råd, Popiae, men nogle fagforeninger har ikke lokalafdelinger, trods landsdækkende, grundet fagforeningens størrelse, læs relativt få medlemmer.

Kan du mon henvise til love & paragraffer med hensyn til en fagforenings pligt til at hjælpe vedrørende arbejdsevnen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 23:48   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
nej, men ved at det er en rettighed.

Evt prøv at google.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 23:57   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for svar, Popiae, jeg vil google :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 00:30   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Helt enig med Popiae - men nogle fagforeninger skjuler dette godt i pjecer el. på nettet.

Du skriver:
Citat:
I nogle indlæg står der at de har hjulpet som bisidder osv., men har de taget "ansvaret" for sagen forstået på den måde at i kunne læne jer tilbage og passe jeres sygdom?
Læne sig tilbage og læne sig tilbage, selvom man kan få god hjælp af en socialrådgiver i en fagforening, har de jo andre sager, som også skal passe. Men man bør kunne forvente, at de kan vejlede omkr. lovgivning og evt. m. brevskrivning, bisidder ect.

Ang. ansvar: finder jeg denne vinkel mærkværdig, idet fagforening selvfølgelig ikke kan tage ansvar for, hvad kommunen kommer frem mht. afgørelser el. lign. Men det er jo ligesom al anden rådgivning: at man for fremstillet nogle handlemuligheder, som kan medføre dette el. hint, og her er valget selvfølgelig dit, men det er jo rimeligt at man får udstukket en vejledning omkr. hvad en sådan handling kan medføre. Og en sådan rådgivning skal selvfølgelig gives fra en faglig uddannet person indenfor området, her en socialrådgiver, som kan se det lange perpektiv. Således at man kan vende pro og contra i forhold til handlingerne.

I SDP-systemmet kan det være yderst relevant, at socialrådgiver/fagforening hjælper m. at kunne henvise til f.eks. forlængelsesmulighed m. konkret henvisning til § og ikke mindst begrundelse for dette.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 02:28   #15
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Ansvar

Hej Igen

Gunvor så mødes vi igen

Det jeg mener med "ansvar" er, at jeg mener at have hørt om nogen, som overdragede deres sociale sag til fagforeningen, som derefter "kørte" den, og klarede alt skriveriet i forhold til §, klager osv. Samtidig stillede de også deres advokat til rådighed i det nødvendige omfang(eventuelle retsager elign.)

Min tråd ligger op til om det egentligt forholder sig sådan i de forskellige fagforbund, eller om man bør spare et fast månedligt gebyr og købe informationen andetsteds, såfremt man på et sådan tidspunkt ved, at man ikke bliver en fast spiller på det ordinære arbejdsmarked og/eller slet ikke inde for den pågældende fagforenings ekspertise område(jord og beton kontra HK i fremtiden).

Jeg har en lille mistanke om at fagforeningerne ikke går ind i sådanne sager mere, men der ligger lidt tradition tilbage, som ikke er visket væk. Skulle det vise sig at der er en, eller flere fagforbund der løfter en sådan opgave for et medlem vil jeg tro at de får flere medlemmer i forbindelse med denne tråd

Med venlig hilsen

Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 02:56   #16
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Nogle der har erfaring med DMF (Dansk Magisterforening) i disse sager? Jeg har lige meldt mig ind for nylig, faktisk for at få billig adgang til motionscenter - men kan de hjælpe i en evt. pensionssag ville det jo være najz.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 03:47   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen

Ja, vi har åbenbart begge søvnproblemer i nat.

Du skriver flg.:
Citat:
Det jeg mener med "ansvar" er, at jeg mener at have hørt om nogen, som overdragede deres sociale sag til fagforeningen, som derefter "kørte" den, og klarede alt skriveriet i forhold til §, klager osv.
Hvis en socialrådgiver el. anden person har denne funktion, så kalder man det at lade sig repr. ved partsrepræsentant. Dette er jo et ret omfangsrigt arbejde, som jeg ikke tror en fagforening kan påtage sig i længere tid. Om i det hele taget.

Og du skriver også:
Citat:
eller om man bør spare et fast månedligt gebyr og købe informationen andetsteds, såfremt man på et sådan tidspunkt ved, at man ikke bliver en fast spiller på det ordinære arbejdsmarked og/eller slet ikke inde for den pågældende fagforenings ekspertise område(jord og beton kontra HK i fremtiden).
Hvilket jo selvfølgelig er en overvejelse værd, men jeg ville nu alligevel forsøge endnu engang i din fagforening at få hjælp til vurdering af din sag. Nogle gange handler det om at få fat i den rigtige person. Hvis du skal købe dig faglig sparring på dette område, ja, så tæller taxametret jo med det samme.

Hvad angår advokatbistand er der andre herinde, som har erfaring. Også hvad angår at købe sig til socialrådgiver bistand. Hvis ikke de dukker op på denne tråd med råd, så prøv med anden overskrift.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforeninger blåstempler gratis arbejde! buster Politik og Samfund 2 22-02-2012 00:32
Forskel på §17 og §18? Biri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2011 14:37
LO Sydfyn og fagforeninger ser kritisk på stop af sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 04-07-2009 08:52
§34 er der forskel? Silly Alt det andet 11 02-06-2009 21:06
Fagforeninger med nedsat kontingent til fleksjobvisiterede. IngerM Spørgsmål ang fleksjob 2 27-03-2007 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension