K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 20:41   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af belinda Se meddelelser
Søge på forliggende grundlag? Undskyld min dumhed, men kan du forklare? På basis af min journal?
Er lidt forvirret i disse dage. Tak, for hjælpen
Ja Belinda, du skrev i dit første indlæg, at din læge mener, at du har nok til at søge pension. Og så vidt jeg har forstået, så påtænker du at søge pension.
Hvis du ønsker at søge pension selv, bl.a. for at udsætte et dagpengestop, så vil jeg da mene, at det må være efter §17, hvor man kan søge på det foreliggende. Det vil sige at du søger pension ud fra de oplysninger de har på dig nu, de må ikke indhente flere. Men hvis du selv er i besiddelse af papirer, som kan have en betydning for udfaldet, så må de gerne (skal) lægges i din sag.
Det jeg beskriver her, er det samme som Hejdien skriver om i sit indlæg kl. 11.14.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 22:48   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
belinda hvis du endnu ikke har fået dit sygedagpenge stop på skrift så kan du endnu nå at søge om en § 17 jeg vil som Trold mene at det er for risikabelt at søge over en telefon eller noget ...

Jeg ved ikke om du har din sagsbehandlers mail adresse hvis du har kan du skrive kort og godt noget i stil med ....




Citat:
By og dato
Til (sagsbehandlers navn )

Jeg gør opmærksom på at jeg hermed ønsker at søge en førtidspension efter §17 på forliggende grundlag.

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Med venlig hilsen

Dit navn adresse cpr telefon
Og så sender du det som mail med det samme og i morgen går du op og aflevere det på kommunen og får en kvittering på det

Men du skal være obs på at det at søge en § 17 jo langt fra er ensbetydende med at du får en førtidspension samtidig skal du vide at når de giver afslag (hvis de gør ) så stopper dine sygedagpenge , så det er kun en stakket frist at søge ftp efter § 17

Du kan også vælge at vente på brevet fra kommunen om sygedagpenge stop og så anke den og håbe at du ikke får afslag fra ankestyrelsen , men der er jo ikke nogen af vejen der er sikrere eller noget , for uanset hvor urimeligt det hele kan virke så er det jo et sats ...'

Husk også at få din aktindsigt
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 08:51   #13
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Thumbs up

Hej.
Takker endnu en gang for hjælpen.
Har været i fuld sving her til morgen....håber jeg er i tid.
lader høre fra mig.
VH
Belinda
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 15:29   #14
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Exclamation stop af sygedagpenge

Ja, så ankom det ventet afslag på forlængelse af sygedagpengene.
Var imorges på kommunene for at ingive ansøgning af førtidspension § 17, inden jeg modtog PARTSHØRING I FORBINDELSE MED OPHØR AF DAGPENGEUDBETALING PÅ GRUND AF VARIGHEDSBEGRÆNSNING, hvor vurderingen er:
Vi har nu undersøgt, om der er mulighed for at forlænge din dagpengeperiode, og vi finder, at der ikke er en sådan mulighed.
Vi har også taget stilling til, om der er behov for, at kommunen tager yderligere initiativer for at støtte din tilbsgevenden ti arbejdsmarkedet. Vi har i den forbindelse vurderet din situation, og dine behov på længere sigt i forhold til alle muligheder, der findes for at hjælpe efter den sociale lovgivning. Reglerne herom fremgår af retssikkerhedslovens §§ 5, 6 og 7a.
Kommunen har afgjort, at der ikke er behov for, at vi tager sådanne initiativer, herunder vedrørende revalidering, fleksjob og sag om førtidspension.
Vi finder ikke grundlag for at iværksætte revalidering, fordi din helbredsmæssige situation er uafklaret. Vi har lagt særlig vægt på resultatet af tidligere praktikforløb samt konklusionen fra rundbordssamtale d. 21.01.2009.
Vi finder ikke grundlag for fleksjob, fordi din helbredsmæssige situation er uafklaret. Din tilstand vurderes ikke at være stationær og behandlingsmulighederne er ikke udtømt.
Vi finder ikke grundlag for en sag om førtidspension, fordi din heldbredsmæssige situation er uafklaret. Din heldbredsmæssige tilstand er ikke stationær og behandlingsmulighederne er ikke udtømt.
Vi har under dit sygeforløb været i kontakt med din egen læge. Vi har ikke fundet flere kontakter nødvendige i forbindelse med afslutningen af din dagpengesag, fordi vi anser din sag for tilstrækkelig oplyst.
Hvis du ikke kan opnå arbejdsindtægt (?) eller arbejdsløshedsdagpenge (?) efter ophør af sygedagpengeudbetalingen, kan du søge om kontanthjælp.
Kan det været rigtigt??????
Hjælp!!!!!!!!!!!!!
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 16:08   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Belinda.

Når din ansøgning om pension efter §17 er afleveret rettidigt, må de ikke standse dine sygedagpenge. Det er først, når der kommer afslag på førtidspension, at de må standse dagpengene.

Jeg ved ikke nok om, hvad du ellers kan gøre, men der er helt sikkert andre, der byder ind med forslag til dit videre forløb.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 16:09   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
belinda du skriver i første indlæg her i tråden
Citat:
Min læge siger ellers, jeg har papirene i orden til at søge førtidspension. Kan det bedre betale sig, at søge førtidspension? Eller kan jeg gøre det samtidigt med at jeg vil anke ang. stoppet af mine sygedagpenge?
Men ud fra det kommune skriver så er der mulighed for bedring (er det du skriver alt de har skrevet i brevet ) jeg er bange for at du må skrive lidt om diagnoser og hvad der står i dine lægepapir før der er noget man kan finde ....

og igen hvad er slut konklusionen på din ressourceprofil og er den parts hørt (dine egne bemærkninger skrevet ind ) skriver de hvilke job de mener du kan varetage på det ordinære marked ...

vi skal lige bruge lidt flere oplysninger for at kunne skrive noget konkret skal gerne give det et forsøg hvis det er men oplysninger skal der til

Og lige til sidst har du husket at bede om aktinidsigt
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 22:51   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din kommune SKAL lave en PLAN for, hvordan du hurtigst muligt kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Jeg har lige fået en ide til en klagemulighed over stop af sygedagpenge.

Bed om at komme i yderligere arbejdsprøvning, så din arbejdsevne kan vurderes.... så kan sygedagpengene forlænges.

Det er jo IKKE helbredet, der skal afgøre din arbejdsevne, ifølge lovgivningen, men din arbejdsevne. Derfor bed om at få afklaret din "arbejdsevne".

Teoretisk set kan du jo have et helbred, der IKKE er stationært i 100 år, hvis kommunen mener det, men så må du jo "bare" i arbejdsprøvning i ventetiden.

Det er horribelt, at de formår at "skubbe dig ud over kanten", som de kaldte det i Folketinget i dag... ud i det sorte hul.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 10:22   #18
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Question


Jo, jeg har indgivet en agtindsigt.
Deres (kommunen- sagsbehandler og lægekonsulenten) vurdering af mit helbred:
Min tilstand vurdes at være kronisk.....Pågældende er henvist til Ringe Rygcenter og planen er da at pågældende derigennem skal henvises til smerteklinikken, da egen lægevurderer at pågældende højst sandsynligt kan få lindret sin smerter i smerteklinikken og derfor bedre vil være i stand til at gennemføre praktikforløb efter endt behandling, vurderes tilstanden endnu ikke at være stationær.
Undertegnede vurderer dog at det er usikkert hvad denne behandling vil betyde for funktionsniveauet, hvor prognosen vurderes at være usikker.
Undertegnede er enige med egen læges vurdering af behov for skånehensyn. Således vurderes der at være behov for varige skånehensyn i form af at undgå hårdt fysiskt arbejde, specielt ryg og nakke belastende, hyppige vrid med nakke og ryg, samt statiske arbejdsstillinger. Der skal være behov for varierende arbejdsstillinger.
Samlet vurdering:
Belinda er ufaglært, og har altid arbejdet selvstændig indenfor restaurationsbranchen. Hun har gode sociale kompetancer, god arbejdsidentitet og forventninger til sin egen formåen på arbejdsmarkedet. Hun er begyndt at have problemer med indlæringsevnen, da hendes helbredsmæssige situstion har påvirket hende psykisk.
Belinda har barrierer i form af sit helbred med en dårlig nakke, hvor der er nogle funktioner hun ikke kan bestride, og hun er uden ideer til, hvad hun kan arbejde med.
Med henblik på at afklare arbejdsevnen er der opstartet et afklaringsbeløb d. 26.11.2008, hvor forløbet kort efter tid blev afsluttet, d. 12.12.2008.............Da Belindas heldbredsmæssige situation er uafklaret vurderes det ikke realistisk at der på nuværende tidspunkt kan iværksættes revalideringsmæssige tiltag samt fleksjob eller førtidspension. Samtidig har Belinda ikke en verserende arbejdsskadesag i arbejdsskadestyrelsen.
Men i den samlede vurdering (helbredsmæssigt), har de ikke taget højde for vurderingen af min tilstand fra Ringe Rygcenter.....de har slet ikke set den!!
Vurdering:
Det vurderes, at patientens gener i nakken med udstråling til venstre arm skyldes mangeårig overbelastning af området od dels stammer fra de slidforandringer der er påvist, samt betydelig muskulær påvirkning i området.
det anbefales, at patienten via egen læge henvises til smerteklinik i tværfaglig regi. der er ikke andre behandlingforslag herfra.
Patienten er fortsat sygemeldt, og det er ikke muligt at se p.t., hvilken beskæftigelse patienten vil kunne varetage.
På baggrund af det meget langvarige og komplicerede kroniske forløb, vurderes det, at patienten kan opnå nogen grad af bedring funktionelt, men det er mere tvivlsomt, om smerterne vil ændres væsentligt, dog må man afvente resultat af hehandling i tværfagligt smerteklinik-regi.
Patienten afsluttes fra Rygcenter.
Nu er jeg selvfølgelig usikker...har jeg været for hurtig med at spørge om førtidspension, eller skulle jeg bare anke en sag om forlængelse af mine sygedagpenge????????
Min Læge sagde ellers at jeg havde nok til en førtidspension, med vurderingen fra Ringe Rygcenter, som efter hendes ord: ER DEN SIDSTE OG HØJESTE INSTANS, i min helbredsmæssige situation.
Hva' mener I????
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 16:28   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af belinda Se meddelelser

.....Men i den samlede vurdering (helbredsmæssigt), har de ikke taget højde for vurderingen af min tilstand fra Ringe Rygcenter.....de har slet ikke set den!!
Hej Belinda... Det ser ud til du er i partshøring. Jeg er lidt overrasket over, at de får den til at skrive som en afgørelse samtidig med partshøring. Her i partshøring har du nemlig mulighed for at sende noget ind, som DE IKKE HAR SET...! Du skriver i ovenstående, som lyder til, at der er nogle lægelige oplysninger, som ikke er taget med i vurderingen.... Hvis der står en tidsfrist i brevet, har du mulighed for at få fat i lægelige oplysninger fra Ringe Rygcenter og sende den ind.

En anden ting undrer mig, der står:
Citat:
Oprindeligt indsendt af belinda Se meddelelser
Undertegnede er enige med egen læges vurdering af behov for skånehensyn. Således vurderes der at være behov for varige skånehensyn i form af at undgå hårdt fysiskt arbejde, specielt ryg og nakke belastende, hyppige vrid med nakke og ryg, samt statiske arbejdsstillinger. Der skal være behov for varierende arbejdsstillinger.
Er ovenstående ikke allerede en form for afklaring?? Man skulle tro, de prøver at gå udenom. Der står endda varig!! Det her virker lidt dobbeltmoralsk...hmmm

Men nu ser jeg godt nok at du har søgt førtidspension, hvis jeg har læst rigtigt...

Lad os høre hvad de andre siger....

Pyha... men held og lykke med det hele...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 18:31   #20
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Thumbs up

Takker..altid godt med andre synspunkter.......Jeg vender tilbage, når jeg ved noget mere.
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge når der søges førtidspension christiane Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-10-2012 18:52
Spørgsmå vedr. sygedagpenge og førtidspension Ost Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-04-2012 20:25
sygedagpenge stop / førtidspension ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2011 23:46
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Sygedagpenge/førtidspension satser Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension