K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 11:24   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja og så skal vi altså ikke glemme at ja forhandlingerne går igang efter sommerferien MEN inden de kommer ud som lov så skal de også stemmes igennem og hvis SF ikke er enig som der er noget der tyder på så skal Lars Løkke først opsige et forlig ved ikke lige hvordan det foregår da det ikke er kotyme her til lands at man bare lige ophæver et forlig , så det er altså ikke en ændring der ligger lige om hjørnet håber jeg og man kan da også håbe at RV og S og SF besinder sig ...
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 11:47   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu var jeg inviteret til et møde igår, og der gik snakken lidt om, at et politisk udspil KAN BLIVE, at man kan fortsætte på kontanthjælp som absolut fredet (ingen gentagende aktiveringer, ingen mødepligt ect) over en længere periode (X antal år),

smart
alså dem som ikke kan modtage kontanthjælp eller har en ægtefælle som tjener penge
skal gå for lud og kold vand i x antal år.
hvis det bliver til lov.
hvis s og sf går med til det, ja så skal det nok blive sjovt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 12:10   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, hvis der kommer stramninger, har de jo sagt meget tydeligt, at de ikke må koste noget!!

Og så er der vel i princippet kun **** tilbage.

Nej man kan håbe SF ikke vil deltage i den slags, men det er jo svært - selv for SF, når medierne bærer brænde til bålet ved at lave ensidig journalistik der KUN belyser sagen fra én side, nemlig den side, der fortæller at unge for nemt får førtidspension og at fleks er en alt for lækker ordning der er lige så nem at få. Og så krydrer de div indsalg med oprørte og forfærdede borgere de møder i Rødovrecentret, som slet ikke kan forstå hvorfor det skal være så let....
Det er ikke 'bare' borgerne der er oprørte, men vælgerne!

Der har den seneste tid været 3-4 indslag om førtidspension/fleks og ikke ET af programmerne har lagt op til tanken, at måske er det slet ikke så nemt.....men der har været enorm megen fokus på, folk der bare går og krydre røv, og måske har et lille hygge job, eller som førtidspensionist bare kan få betalt størstedelen af udgiften til en opvaskemaskine hvis man ikke lige selv 'orker' at tage opvasken og kommunen ikke vil bebyrdes dagligt de 5 minutter den tager at få af vejen.

Altså folk (læs:vælgerne) ryster sgu på hovedet af den slags. Særlig dem der arbejder enden ud af bukserne for en halv lav løn der er mindre end fleksernes, og på niveau med førtidspensionisternes......

Og forståeligt nok det vækker harme!! Det er bare ikke hele sandheden, men journalisterne vælger åbenbart at skære alle over én kam, ved at lave indslag om en heldig flekser og en lidt tung førtidspensionist.....som iøvrigt ikke kunne svare på spørgsmålet om hun senere ville kunne arbejde.

Hygge, hygge, hygge.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:37   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvor er det rart at læse indlæg fra ens venner, når man for 2 - 3 gang idag skal overpå sofaen og dumle smerter, så er det sku rart at være på K10 igen igen.

Jeg håber dælme ikke at jeg ryger under en ny ordning med kontant hjælp, for så bliver jeg da ruineret. Men som Hejdien siger, så tager det jo en krig inden det bliver til lov og der kommer jo også et folketings valg i mellemtiden....

Jeg kan da heller ikke helt hitte ud af de paragraffer og undre mig lidt over at de også nævner §17 i din indstilling Hejdien ? Men det er måske hips om haps med §17 og §18 ?

Jeg venter også bare på min indstilling. Jeg var hos en Rheumatolog og fik konstateret at jeg absolut (heldigvis) ikke har fibromyalgi. Heller ikke han kunne forstå at jeg ikke bare kunne arbejde, tjaaa, der er mange der ser forskellige personligheder i mig, det er måske også derfor det er nævnt i papirerne .

Mht. omlægningen på fleksjob og ftp. der syntes jeg måske at det ville være fint med noget mere opfølgning. Der er måske nogle ftpére der sidder efter nogle år og kunne tænke sig at komme lidt igang på en måde, men ikke rigtigt tør at gå efter fleksjob, selvom det måske kunne klare det. Dommen er jo hård og kunne måske ende med at man blev visiteret til det ordinære arbejdsmarked.

Dog håber jeg heller ikke at der er nogle der snyder sig til fleksjob, og endnu værre til pension. Min veninde siger hun kender en der gjorde det for er par år siden og det fatter jeg bare ikke, sikke et ønske at forfølge og uhørt at det skulle kunne gå igennem. I den grad misbrug af systemet og folks skatte kroner.

Nå men det var lidt ved siden af.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 16-03-2010 kl. 13:41.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:52   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er nogen som prøver og snyder sig til flex og pension. det kan man ikke komme uden om. Men det skulle lægerne og kommunen så finde ud af.
Men dem som gøre det burde i den grad skamme sig.
for det gå nemlig ekstra hårdt ud og dem som netop har brug for pension og flex.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:56   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja mit problem er omvendt, men heldigivis har min psykolog, psykiatere og min læge "gennemskuet" mig, jeg skal have ro og ikke sættes i arbejde.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:05   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja mit problem er omvendt, men heldigivis har min psykolog, psykiatere og min læge "gennemskuet" mig, jeg skal have ro og ikke sættes i arbejde.
selv jeg har været i arbejdsprøvning og har lægerne på min side
kommunen selv skriver ikke et ord om arbejdsevne.

så føler mig i den grad mistænkeliggjort.
men man skal vente så lang tid bare på en afgørelse om pension eller ej.
hvis de giver afslag kunne de have gjort det for et halvt år siden.
der er ikke sket noget i min sag i den tid overhovdet.
mit helbred er ikke blevet bedre. Men men tværtimod med en mindre depression oven i mit fysiske.
hvorfor er der så ikke sket nogen i min sag, så jeg kunne arbejde igen. Nok fordi 5 læger har skrevet ingen behandlingsmuligheder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:11   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det eneste du kan trøste dig med MTV, det er at du er på sdp. og ikke kontanthjælp, det er i den grad vigtigt at det økonomiske er på plads også selvom man er syg.

Kan du ikke rykke nogle for hvad der sker med din sag ?. Der er vel nogle der har hånd i hanke med den ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:16   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE
har rykket flere gange.
men er på sygedagpenge og så kan man åbenbart godt vente.
jeg kan jo ikke se fremad, før en afklaring. kan jo få et fuldt afslag.
ulovligt men det er vil ingen hindring.

Men er da dejligt og hører du ikke har fibromyalgi.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:29   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er da super. I morgen skal jeg til endnu en psyk, der for min helbredssikring skal afgøre om de vil dække flere psykolog behandlinger.

Man bliver hele tiden målt og vejet. Blev du også kaldt til undersøgelser da du fik din TAE forsikring afgjort?, ved godt at det er noget andet, men min vil først se på dette når min ftp. sag ved kommunen er afgjort !!?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem afgør ens arbejdsevne? LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 27-11-2012 22:09
Hvem afgør hvad ? mortil3 Spørgsmål ang fleksjob 2 10-10-2012 10:55
Ankestyrelsen afgør flere sager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 30-03-2011 00:17
Kommunegrænser afgør ja eller nej til seniorførtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-01-2011 16:44
Hvem afgør hvornår man skal arbejdsprøves energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2010 18:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension