K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 18:42   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men en arbejdsprøvning er cirka 3 måneder
det har jeg selv været i for 3 år og en 11 sider lang rapport
har hverken været i arbejdsprøvning eller aktivering siden
men har brugt tiden på at lukke huller omkring mine sygdomme
det er ikke kommunens skyld, men et langsomt syghusvæsen
med ventertider mellem 3 og 6 måneder
jeg har så aldrig været på kontanthjælp

så når i skriver arbejdsprøvning, er det meste jo nok aktivering
fordi i er på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 18:51   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, som du måske husker, er min arbejdsevne vurdering kun på lidt over en halv side .

Det må variere fra sag til sag, men jeg kan naturligvis heller ikke udtale mig om hvorvidt supersus eller dobar har været i praktik og ikke arbejdsprøvning. Det ville naturligvis være mere logisk hvis det var praktik og kan man "overleve" derpå er det måske også godt nok, det er svært at vide hvordan de havde det dermed.

Igen burde man dog indenfor arbejdsevnevurderings beskrivelser kræve at der var nogle pkt.ér der blev beskrevet, fremfor en hurtig skrivelse fra en travl medarbejder !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 18:56   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mtv, som du måske husker, er min arbejdsevne vurdering kun på lidt over en halv side .

Det må variere fra sag til sag, men jeg kan naturligvis heller ikke udtale mig om hvorvidt supersus eller dobar har været i praktik og ikke arbejdsprøvning. Det ville naturligvis være mere logisk hvis det var praktik og kan man "overleve" derpå er det måske også godt nok, det er svært at vide hvordan de havde det dermed.

Igen burde man dog indenfor arbejdsevnevurderings beskrivelser kræve at der var nogle pkt.ér der blev beskrevet, fremfor en hurtig skrivelse fra en travl medarbejder !!


jeg var i arbejdsprøvninger .. kommune finde altid en eller anden grund at de forlænge mit arbejdsprøvninger..

har været på rigtig mange steder forskellige job område... men uanset hvor jeg var det viser i alle prøvninger at jeg kan klare max.. 16 timer om ugen inkl pauser..

kommune bare trække min sag uden nogen grund.. da de havde alt på skrift fra lægen og arbejdsprøvninger...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 19:07   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mtv, som du måske husker, er min arbejdsevne vurdering kun på lidt over en halv side .

Det må variere fra sag til sag, men jeg kan naturligvis heller ikke udtale mig om hvorvidt supersus eller dobar har været i praktik og ikke arbejdsprøvning. Det ville naturligvis være mere logisk hvis det var praktik og kan man "overleve" derpå er det måske også godt nok, det er svært at vide hvordan de havde det dermed.

Igen burde man dog indenfor arbejdsevnevurderings beskrivelser kræve at der var nogle pkt.ér der blev beskrevet, fremfor en hurtig skrivelse fra en travl medarbejder !!
en arbejdsprøvning skal laves udfra denne
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

den fik jeg lavet med de 12 elementer
kommer nok aldrig til at forstå 6 eller 7 år i arbejdsprøvning
kender en som har været på kontanthjælp i 8 år og har kun været ude nogle få gange.
personligt havde jeg aldrig selv fundet mig i det
alså at være billig arbejdskraft for en virksomhed i flere år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 19:09   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er så frækt at de udnytter folk og holder dem hen i arbejdsprøvninger, sådanne sagsbehandlere kan da ikke sove godt om natten !???

Dobar du har klaret 16 timer og det er jo flot i forhold til fleksjob, så hvorfor skulle du i afprøvning igen og igen, var din sbér tungnem eller hvad ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 19:21   #16
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er så frækt at de udnytter folk og holder dem hen i arbejdsprøvninger, sådanne sagsbehandlere kan da ikke sove godt om natten !???

Dobar du har klaret 16 timer og det er jo flot i forhold til fleksjob, så hvorfor skulle du i afprøvning igen og igen, var din sbér tungnem eller hvad ?
min mening er at han vil bare trække tid ud.. han finder altid grund at sende mig i prøvn. på andere sted.. nemlig jeg er på kh. så det er også kassetæk.

jeg søgte fra ham afslag til flex så jeg kunne klage over afgørelse men han ville ikke give noget på skrift og deefor kunne ikke klage over afgørelse..

han sagde at de vil tjekke mig på alle område.. men alle viste ens...

og han ville igen sende mig i ny arbejdsprøvning men min læge sagde det er nok nu.. og blive meget sur på kommunen...
så jeg håber på god afsluttning.. og hvis det blive negativ så får jeg det på skrift så jeg klagede over afgørelse..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 19:27   #17
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

så når i skriver arbejdsprøvning, er det meste jo nok aktivering
fordi i er på kontanthjælp
Ikke i mit tilfælde for mens jeg har været på kontanthjælp har jeg kun været på revalideringscenter og så min nuværende arbejdsprøvning/opkvalificering.

Resten var på sygedagpenge og revalideringsydelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 19:31   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er så frækt at de udnytter folk og holder dem hen i arbejdsprøvninger, sådanne sagsbehandlere kan da ikke sove godt om natten !???
Måske derfor vi ofte skifter sagsbehandler og jobkonsulent, har slet ikke tal på hvor mange jeg har haft.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 20:06   #19
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
personligt havde jeg aldrig selv fundet mig i det
alså at være billig arbejdskraft for en virksomhed i flere år
Tro mig jeg har også været meget negativ men de sidder desværre med magten. Nu er det så arbejdsprøvning flere forskellige steder, og med lang ventetid imellem nogen af dem.

1 arbejdsprøvning SIMU Kontor lige knap 1 år.
2. arbejdsprøvning kontor 13 uger

Derefter røg min sag til et udvalg med henblik på flex, fik den tilbage med at jeg skulle afprøves inden for andet område.

Derefter lang pause, og får en ny jobkonsulent der absolut kun vil modarbejde mig. F.eks havde jeg frabedt mig butik, og han sendte mig ligenøjagtig i butik.

3. arbejdsprøvning. Blomsterafd kort tid da jeg slet ikke kunne holde til det, og ingen skånehensyn blev overholdt.

Lang pause,de kunne ikke finde en arbejdsprøvning flyttede og fik ny sagsbehandler.

4. arbejdsprøvning. Revalideringscenter 16 uge

Får tilkoblet ny jobkonsulent, som jeg bare er rigtig glad for.

5. arbejdsprøvning/ opkvalificering 13 uger som bliver forlænget med yderligere 13 uger. indenfor de 13 uger skal kommunen så have mig godkendt til flex. Der er så en chance for at arbejdsprøvningen vil tage mig i flex bagefter men det må tiden vise.

Så det er ikke kun arbejdsprøvninger, men også ventetid og ventetid der har taget tid. Men nu begynder det at ligne en afgørelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 20:22   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
håber du får en afslutning på din sag, det har du i hvertfald fortjent

Ja ventetid kender man alt til
tror sammenlagt min sag er på cirka 5 måneder med arbejdsprøvning
men kører på mit 3 år. Dog er nye undersøgelser også en tidsrøver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45
Ressource til vurdering ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-06-2010 17:40
Kan jeg for jeres vurdering? Dorthe 1971 Alt det andet 18 21-09-2008 21:51
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension