K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 00:28   #11
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Men det er jo bare lidt svært at se hvem der skulle sørge for at det sker... med Claus Hjort og Karen Jespersen på ministertaburetterne er det jo den stik modsatte vej man går... man vil hive de syge ud af sygesengene så de kan møde på arbejde i stedet for at lave en bedre ordning til forsørgelse i en sygeperiode over en længere periode end der er sygedagpenge for nu...
Det er ikke mange dage siden jeg hørte et spørgsmål omkring varigheden af sygedagpenge stillet til (mener det var) CHF i folketinget. Han svarede noget i retning af at: Det var for at tvinge kommunerne til at komme frem til en afklaring inden sygdagpengeperioden udløb. Han mente at det bare ville blive en sovepude for kommunerne at ændre på reglerne så syge kunne få sygedagpenge i meget længere tid.

I min optik tager man langvarigt syge som gidsler for at presse kommunerne til at afklare sagerne.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 19:03   #12
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
ja lige nu prøver de jo og "tvinge" mig ud og arbejde.
De vil stoppe mine sygedagpenge, da jeg har fået det i 2½ år, og de ikke mener at revalidering længere er overvejende sandsynligt. Men jeg kan ikke få fleks eller ftp, fordi lægen ikke har sagt det en varig lidelse.
Så det var derfor jeg tænkte om man skulle søge ftp nu, fordi jeg får jo alligevel kontanthjælp snart alligevel...
De ved godt jeg ikke kan komme ud at arbejde, og har skrevet at de sidste arbejdsprøvninger ikke gik særlig godt fordi jeg ikke kunne holde til det, plus de har skrevet at de regner ikke med at jeg ihvertfald inden for de næste 6 måneder bliver rask til at kunne arbejde. Så på en måde, ved de jo godt jeg ikke kan arbejde, men jeg synes det forkasteligt jeg bare skal parkeres på kontanthjælp som sygemeldt.

Jeg har bare fået at vide fra min fagforening, at de ikke giver de der kortvarige ftp længere, men hvis i siger det står der, så vil jeg da vise hende det, og måske kan vi bruge det. Det skader vel ikke og prøve, om ik andet har jeg ikke noget og tabe længere...

og samtidig skriver min læge jo at indenfor 10 år burde jeg MÅSKE have det lidt bedre, han skriver jo ikek at jeg er rask om 6 måneder, han skriver jo 10 år. Så de kan vel ikke mene jeg skal vente 10 år på kontanthjælp

Sidst redigeret af Webmaster; 29-03-2009 kl. 19:36. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 19:45   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjooo Marolle, jeg har været parkeret på kontanthjælp i 21 år som syg og har ALDRIG stået til rådighed for arbejdsmarked, og hvis ikke jeg selv havde sat den FTP i gang, jamen så havde jeg været på kontanthjælp 21 år mere....

De vil hellere langtidssygemelde, end at give en førtidspension. Og jeg have en sagsbehandler der var så fræk at sige, at en livslang kontanthjælp nok ville blive svaret på mine bønner - også selvom det krævede sygemeldinger resten af mine dage! Hun mente at det ville være lettere end at få en førtidspension igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 19:55   #14
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Hvad med forsikringen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
ja lige nu prøver de jo og "tvinge" mig ud og arbejde.
De vil stoppe mine sygedagpenge, da jeg har fået det i 2½ år.
(Cut)
samtidig skriver min læge jo at indenfor 10 år burde jeg MÅSKE have det lidt bedre, han skriver jo ikek at jeg er rask om 6 måneder, han skriver jo 10 år. Så de kan vel ikke mene jeg skal vente 10 år på kontanthjælp
Det ville også være tosset, hvis lægen skrev du var rask om 6 mdr. og du så var syg i flere år derefter.

Hvis jeg har forstået det rigtig er du sygemeldt som følge af en trafikulykke...

Såfremt det er tilfældet, og eneste årsag kan jeg ikke lade være med at tænke på om du har fået den erstatning fra forsikringen du skal have....... I så flad ville jeg personligt mene at det var rimeligt at du fik tabt forsørgelse (Når sygedagpengene stoppes) erstattet af forsikringen indtil du igen er fit for fight, måske om ti år eller hvornår du igen er rask.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 21:09   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
I så flad ville jeg personligt mene at det var rimeligt at du fik tabt forsørgelse (Når sygedagpengene stoppes) erstattet af forsikringen indtil du igen er fit for fight,


det ville da være rart hvis det var sådanne
men der skal man tegne en bestemt tybe forsikringen for at få dette og er man på kontanthjælp vil dette blive modregnet

der er heller ingen garanti for Marolle har det bedre om 10 år, jeg selv fik denne besked da jeg var 20 år og i dag er jeg 33 år jeg har sq ikke fået det bedre desværre og den besked betød at jeg kom til at være i systemet i 12 år

men jeg mener stadig Marolle du må have haft din sag inde ved arbejdsskadestyrelsen og der må du have fået en afgørelse på om du er stationær

og hvor meget men og erhvervsevnetab de har sat dig til
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 29-03-2009 kl. 21:15. Årsag: en masse stavefejl der er sikkert flere gg
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 21:45   #16
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
jo min sag er ved ask, advokaten sendte det ind til dem fordi modpartens forsikring "kun" gav mig 5 % i varig mén. Nu har ask vurderet det til 8 %, men advokaten mener stadig det skal højere op fordi de kun ahr taget efter min nakke og ikke alle de andre skade virkninger jeg har.
Jeg ved ikke om de har sagt det er varigt...hjælper det så nogen steder ved kommunen ? jeg troede bare ligesom at de to sager var adskilt ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 22:24   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jo det har noget at sige de vuderinger, når den endlige vudering ligger fra arbejdsskadestyrelsen
bør du give kommunen en kopi af det
og du må også have fået brev fra din advokat om hvad de har fundet frem til
det gjorde jeg og det er da ved at være 12 år siden
deri stod hvad de vudede mig til og at det var stationær

men det er din advokat der skal sørger for du kommer til de forskellige læge undersøgelser, så det kan komme med ind til vudering ved arbejdsskadestyrelsen
det er vigtigt den advokat har piskesmældsskader som speciale
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 00:10   #18
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
jo min sag er ved ask, advokaten sendte det ind til dem fordi modpartens forsikring "kun" gav mig 5 % i varig mén.
(Cut)
jeg troede bare ligesom at de to sager var adskilt ?
Hvem er ask?

Adskilt! - Nej! Det er to sidder af samme sag. Hvis kommunen kender disse små %ter hænger de sikkert hatten på det. (Så er der vist ingen tvivl om, hvilken behandling du får).

Var det en trafik-ulykke, der skete i arbejdstiden under udførelse af dit arbejde?

Hvis det var det kan der måske blive tale om erstatning både fra autoforsikringen og arbejdsgivers-ulykkesforsikring.

Forsikrings-selskaber er kendt for at de ikke bare forærer pengene væk. 10 års tabt arbejdsløn er mange penge at spare for et forsikringsselskab. Det kan en god advokat gøre noget ved, hvis du er skadet så du ikke kan arbejde, men det koster sikkert nogle knapper.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 09:29   #19
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
jo det har noget at sige de vuderinger, når den endlige vudering ligger fra arbejdsskadestyrelsen
bør du give kommunen en kopi af det
og du må også have fået brev fra din advokat om hvad de har fundet frem til
det gjorde jeg og det er da ved at være 12 år siden
deri stod hvad de vudede mig til og at det var stationær

men det er din advokat der skal sørger for du kommer til de forskellige læge undersøgelser, så det kan komme med ind til vudering ved arbejdsskadestyrelsen
det er vigtigt den advokat har piskesmældsskader som speciale
OK min sag er slet ikke afsluttet hos hverken ask eller forsikringsselskaberne (det er både modpartens og så har jeg 2 forsikringer selv..puha).
Jeg har været til 2 special læger, den sidste her fordi jeg ikke selv var tilfreds med den 1. special læges udtalelse.
og min advokat har kun sådanne sager med erstatsningsret og færdelssager, netop derfor jeg valgte ham
og han kæmper virkelig min sag, han bliver ved med at køre på dem (forsikringsselskaberne og ask). Jo mere jeg får, jo mere får han jo også ud af det. Men jeg er fuld tilfreds med det jeg har fået, og det uden det har været specielt dyrt.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 09:32   #20
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Hvem er ask?

Adskilt! - Nej! Det er to sidder af samme sag. Hvis kommunen kender disse små %ter hænger de sikkert hatten på det. (Så er der vist ingen tvivl om, hvilken behandling du får).

Var det en trafik-ulykke, der skete i arbejdstiden under udførelse af dit arbejde?

Hvis det var det kan der måske blive tale om erstatning både fra autoforsikringen og arbejdsgivers-ulykkesforsikring.

Forsikrings-selskaber er kendt for at de ikke bare forærer pengene væk. 10 års tabt arbejdsløn er mange penge at spare for et forsikringsselskab. Det kan en god advokat gøre noget ved, hvis du er skadet så du ikke kan arbejde, men det koster sikkert nogle knapper.
ASK er arbejdsskadestyrelsen.
nej det var da jeg havde fået fri, på vej hjem fra arbejde.
Ja jeg ved godt de holder på pengene, de er nogen værre røvere. Og jeg har alm brand og kæmpe imod, de skulle vist heller ikek være så nemme
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpengestop selvom der er verserende sag i ASK Missjazzy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 24-09-2012 16:39
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
kommune vil ikke give fleksjob på 25 timer selvom muligheden er der... kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 47 16-01-2012 11:27
Ny arbejdsprøvning ( måske bedre denne gang ) nuvi Alt det andet 45 11-11-2011 10:24
Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 10-10-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension