K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2012, 08:51   #11
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
prøv og gå ind på pensionsinfo.dk der får du et overblik over dine pensioner og forsikringer og så kan du se om der evt. ligger noget ved tab af erhvervsevne
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 16:53   #12
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Jeg var selv rigtig ærgerlig over da jeg fik førtidspension at jeg ikke kunne få noget udbetalt for tabt arbejdsevne. Det var 3 år siden jeg sidst havde haft et arbejde på fuld tid, og jeg havde slet ikke troede at jeg skulle på førtidspension så tidligt i livet.

Jeg håbede på at jeg skulle have fleksjob, men måtte desværre indse i min arbejdsprøvning at det ikke var en mulighed mere. Jeg havde tidligere ringet til Pension Danmark hvor jeg havde en pension og sat min pension i bero da den ellers ville blive spist op da de ellers trækker penge fra den selv.

Jeg fik ikke noget af vide om at hvis jeg en dag blev tilkendt førtidspension så havde jeg ingen forsikring mod tabt arbejdsevne. Jeg var 30år og tænkte at jeg ville sikre de 22000kr som stod på den pensionsopsparing til jeg blev gammel.

Jeg har heller ikke fået noget af vide om at jeg ville kunne fastholde forsikringen ved selv at indbetale. Så synes at det er vigtigt at selv når man er ung og få styr på det, for man kan aldrig vide om man bliver syg og ikke kan arbejde.

Sidst redigeret af Lotus1; 22-09-2012 kl. 16:57.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 17:13   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er vigtig at betale til en forsikring - hvis man kan...ved godt det er trælse penge - men rart hvis og hvis..

jeg var en af de heldige..og så var der en skadevolder til min arbejdsulykke og så fik jeg mere end et sted fra og det ka mærkes hver mdr.at man får en ekstra udbetaling oveni ask..det gør da at hverdagen blir lidt nemmere..
jeg har også inbo,sundheds,børneforsikring,sygesikring danmark - udover bil og hus forsikringer..vi har altid gået op i de ting var iorden...
efter min mening,burde det være som med bilen..der er vise forsikringer der er lovpligtige - for ens egen skyld..

og ja det er mange penge hvert år der ryger i tryg..men det er tryghedsfornemmelse...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med Tab af erhvervsevne forsikringer. Enteneller Alt det andet 12 31-10-2013 21:27
efterløn udbetalt? skønnehjerte Spørgsmål ang fleksjob 9 03-05-2013 07:50
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09
Udbetalt på sygedagpenge? Flower Alt det andet 1 29-03-2010 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension