K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 22:14   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Mht. prævalens af fx aspergers syndrom, kan vi vist alle blive enige om at det overstiger 50 individer her til lands og at der givet er en vis del - særlig i den højere del af livet - der ikke er diagnostiseret.

Klasisk har disse uopdagede autister kæmpet sig igennem dele af deres liv på vilkår, der kan have betydet at livsomstændighederne blot er blevet værre.

Der var link til en dom der tydeligt tegner et billede af nogle af skæbnerne ...
Story of my life!

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Hej alle,

Hvad om I alle skrev et åbent læserbrev til en af aviserne om CHFs mangler ?

I kan selvfølgelig også få det på min nyhedsblog uden nogen redigering: denmarkonline.dk
Har du plads til alt det?

... nej, spøg til side (der var dog en kraftig relevans i den statement ... glem ikke det! )... Jeg kunne godt tænke mig at skrive om autisme og CHF, netop fordi jeg prøvede at råbe ham op om dette emne på www.mitansvar.dk uden 100% held...

CHF fangede budskabet præcis som jeg havde forventet det... nemlig at han har set "guld nålen" i den 10 tons store lortebunke og har stirret sig blind på KUN den! ... det han siger i denne tale tyder i hvert fald på at han slet ikke har tænkt emnet til bunds, og nu prøver at høste point på medmenneskelighed IGEN, som kun fører til tragedie for ca. 95% af dem det handler om.

CHF er ekstremt god til at pille én solstrålehistorie frem hver gang, og glemme alle de andre (gad vide hvad han har truet solstrålerne med?).

Sidst redigeret af Webmaster; 31-10-2008 kl. 02:28. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 02:16   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
BTW: Hvad kan man give af gode råd til aspier i DK's systemhelvede ?

Jeg mener, det er jo ikke meget ved bare at lade sig suge ned i dynget, hvis man grundlæggende godt kan lide at trække vejret ... når vel og mærke bare det bliver på ens egen måde.

Hr Minister CHF er jo næppe til megen hjælp i den sammenhæng.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 09:07   #13
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er jo lidt underligt at alle os, der bliver trynet af CHF og hans kumpaner, bare stort set stiltiende finder os i det, ikke??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 10:49   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
BTW: Hvad kan man give af gode råd til aspier i DK's systemhelvede ?

Jeg mener, det er jo ikke meget ved bare at lade sig suge ned i dynget, hvis man grundlæggende godt kan lide at trække vejret ... når vel og mærke bare det bliver på ens egen måde.

Hr Minister CHF er jo næppe til megen hjælp i den sammenhæng.
Efter min mening er det allervigtigste, at man kan blive SPOTTET af sagsbehandleren, som autist... specielt dem med mildere Asperger Syndrom (som jeg selv) kan være næsten usynlige da ikke alle har prob. med at forstå nonverbalt sprog (jeg føler ikke jeg har problemer med at forstå det, men kan have mange prob. med at finde ud af at respondere på det).

Nu skriver Hjort godt nok at "dem skal i kunne spotte!" i sin tale, og det lyder jo som en god melding... men som det altid har været med den kære behornede, så tvivler jeg på at han gør meget mere end at løfte pegefingeren imens der er "øjne på ham", og skider så på hvad der bliver gjort i kommunerne.

For en som hjort må det dæleme også være svært at kapere at det skal være muligt for nogen mennesker (aspi'er) at kunne sige: "Jeg kan kun holde til at arbejde med det jeg interesserer mig for!"... det strider imod alt det lort han har lavet, og hans holdning om at alle der KAN arbejde, SKAL arbejde... ligegyldigt med hvad og hvad man er uddannet til.

Det som han og mange NT'ere ikke kan forstå er, at man kører psykisk ned over at arbejde med noget der ikke interesserer een... det bliver set på som om man var en "forkælet møgunge"... så jeg forventer ikke at CHF eller ikke rummelige NT'ere nogensinde vil komme til at forstå det... desvære.

Så mit bedste råd til en Aspie i systemet må være at tage kampen op... diagnosen er nok den bedste hjælp imod bla.a. førtidspension... problemet er en hel del værre for dem der stadig render rundt udiagnosticeret. De vil uden tvivl blive opfattet som tunge, dovne og arbejdssky forkælede NT'ere.
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 10:50   #15
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Maj-Britt, Sådan ser jeg det ikke ......
Jeg ser, der er en del mennesker bare i det her forum der, trods sygdom og handicap, alligevel prøver at råbe politikerne op, til trods for at de samtidig er tvunget til at kæmpe deres individuelle kampe mod et umenneskeligt system ude i deres respektive kommuner.

Jeg ser at vi er fattige og derfor ikke har råd til at sætte store annoncekampagner i de store dagblade.

Jeg ser adskillige mennesker prøver/har prøvet at råbe en uinteresseret presse op ... bare tag DR1 og TV2 ... Hvorfor er vores situation ikke lige så interessant som f.eks. den mislykkede politireform?

Jeg ser også at medlemstallet på K10 accelererer.

Jeg ser også at konjunkturerne er vendt og at befolkningen er blevet nervøse for massearbejdsløshed.

Jeg ser en mere og mere skinger regering prøve at overbevise den danske befolkning om deres ideologiske fortræffelighed

Jeg ser at mange, som nye medlemmer af K10, i begyndelsen, er dybt rystede (mig selv inclusive) over kommunernes overtrædelser af lovgivning, der trods alt burde give os syge/handicappede en smule beskyttelse mod overgreb, kassetænkning, smøl m.m. uden at det har konsekvenser for kommunerne

Jeg ser også at den danske befolkning ligger under for regeringens minimalstatsideologi, fordi pressen og den nuværende regering har indgået en uheldig alliance, hvor vores fortvivlede situation bliver tiet ihjel

Jeg ser også at vi trods sygdom/handicap bliver ved med at prøve at støtte hinanden, rådgive, råbe op hvor vi kan, i håbet om at blive hørt

Jeg ser IKKE at vi bare, stort set, finder os i det ....

Men jeg ser at det er en lang sej kamp ....

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 31-10-2008 kl. 11:07. Årsag: At jeg er teknikmongol
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 10:57   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Det er jo lidt underligt at alle os, der bliver trynet af CHF og hans kumpaner, bare stort set stiltiende finder os i det, ikke??
Egentligt ved jeg ikke om man kan kalde os alle for stiltiende?... ville gerne høre CHF, om han finder MIG og DIG stiltiende Mai-Britt!?

Problemet er jo som vanligt, at der er alt for få af os. Vi er ikke nok til at true nogen stemmer åbenbart (endnu), og pressen er mere interesseret i sociale vilkår for invandrerne end deres egne landsmænd. Den arbejdende og ligeglade dansker forstår ikke problemet, og tror at det hele virker, for de har jo hørt CHF rose sig selv i de par minutter de hører om emnet i TV...

Beviset ligger der jo egentligt lige i øjeblikket... dagpenge-stramningerne har endelig fået fagforeningerne til at se lyset... den menige dansker som arbejder har set krisen, og den fortkommende arbejdsløshed og begynder at ryste i bukserne fordi det kan blive DEM SELV er pludseligt kan stå med håret i postkassen, da dagpengesystemet er nettet under arbejderen.

Kontanthjælpssystemet og førtidspensionssystemet er ikke noget net under disse "normale" mennesker, så de har været ligeglade med Hjort's galimatias ind til nu... men nu begynder de at se hans røvede tiltag ikke er rare at færdes under, og det er NU at jeg tror CHF er mest sårbar... det er NU han skal rammes HÅRDT!

Jeg har spået om dette tidligere... at alene kan vi intet gøre... vi er for få, og må "ride med på bølgen" når velfærdsproblemerne begynder at ramme almindelige danskere. Derfor håber jeg inderligt, at den krise bliver værre og værre... gerne tilbage til 80'er tilstand så rigtigt mange almindelige danskere må mærke den ømme pengepung, så vi er mange nok til at kræve velfærden geninstalleret. Lidt dørgeligt at man skal tænke sådan.
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:27   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg fik vist formuleret mig lidt forkert, nej, vi ser ikke stiltiende til, vi brokker os, MEN:

Hvad hjælper det , at jeg brokker mig i Høje-Tåstrup kommune, at du brokker dig i din kommune, når hele redeligheden begynder på borgen og ved CHF og hans kumpaner??

Vi burde på en givet dag sende ALLE vores historier til CHF og div. men jeg ved godt, det kræver planlægning og mest af alt, overskud.

Overskud er nok det, vi mest mangler, vi har jo travlt med at redde vores egen tilværelse fra at falde helt sammen.

Razmo, vi kan da maile ham og spørge??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:21   #18
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Du har ret.

Det har jeg foreslået et sted, men ingen svarede. Vi opnår kun noget i samlet flok.
Dejligt at du også synes det.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:26   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg går jo 100 % ind for civil ulydighed, så jeg ville juble over at vi ALLE på en givet dato troppede op på hver vores kommune og klart meldte ud at nu bliver vi sq der, indtil vi bliver hørt og taget alvorligt.

Og så en lang liste med krav, kunne altså være lidt syret.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 13:31   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annasen og maj-britt jeg tror ikke at nogen er uenig med jer i at det kunne være en god ide med en aktion af en eller anden slags, men det kræver at nogen starter det op, at nogen er tovholder og at nogen sørger for at kontakte div medlemmer her på siden og på andre sider hvor der er syge mennesker og det er lidt af et ressourcekrævende arbejde, men har i ideer og orker at være tovholder så smid dem da på siden her....

Jeg tror ikke at det er deltagere det vil skorte på , men det er svært at få op og stå og sådanne ting som feks demonstationer som der har været snakket om herinde før, det er noget nær umuligt , vi er delt ud over hele landet og vi er meget forskellige hvad ang sygdom osv ...

Nogen orker end ikke at komme til købmanden , så tænk på en tur til Christiansborg

Jeg er med på den værste, men når jeg tænker på hvor mange andre ting jeg må melde fra til fordi jeg aldrig aner hvad dagen i morgen vil bringe så er jeg en af dem der ikke vil love noget...

så noget man kan lave hjemmefra (fællesmail feks ) det er nok det man skal gøre, men igen ... tovholder det er det der mangler...

og fordi vi skriver det her på siden så er det jo ikke sikkert at alle ser det eller for den sags skyld ønsker at deltage

vi er omkring 2000 på siden (registret bruger ) og så er der alle gæsterne (mener web snakkede om 1500n unikke besøg hver dag ) af registret bruger er der ca 500 på hver dag så det er noget af et arbejde at få samlet det hele ...

Men er i friske på at være tovholder og er i friske på hvad det kunne være , ja så er det jo bare at lave en tråd, jeg er frisk hvis ikke jeg skal love at være et bestemt sted en bestemt dag (jeg tager med på Christiansborg den 6 nov om jeg så skal kravle ) men derudover er jeg en af dem der ikke vil love mig væk til noget , det er prøvet og det er også prøvet at måtte melde afbud med hvad det indebære ...

Nå og så vil jeg lige have tråden tilbage på rette spor så det ikke er mig der afspore jeres debat om CHF her

Hmmm ja hvad kan man skrive om ham yderk ... manden er ikke engang dum, jeg er sikker på at han er ondskabsfuld og magtsyg, for ellers kan man ikke have den optræden som han har... og så laver regeringen lige pt løftebrud (dagpengene ) og er skide ligeglad med de syge og handicappet men når det er sagt så må jeg altså også lige sige

HVOR FANDEN ER SF HENNE I DISSE TIDER ?

Der kommer ikke meget fra deres mund når det drejer sig om vores gruppe ...

blev de for store eller hvad ????
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Læst og påskrevet Ragdoll Politik og Samfund 7 18-01-2010 09:37
Få teksten læst op Randers_nø Alt det andet 0 22-04-2009 10:17
Ny rapport har du læst den ? Stella Dit og Dat 0 15-12-2006 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension