K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2009, 09:22   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-og så kan jeg ikke lade være med at sige:

hva med at spørge fagforeningen omkring regler mm

jeg mener, man har stadig rettigheder som flexjobber men man er nogen gange selv nødt til at oplyse fagforeningerne om alle de "mærkelige" ting der foregår ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:15   #12
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Sagsbehandlere & kommunerne er for langt ude!

Jeg har fået fortalt, samt læst at ideen' med fleksjob, er at fastholde folk på arbejdsmarkedet, samt man er delvist selvforsørgende.
Har selv været ansat i fleksjob på 15 timer ugentlig, oven i en varig kronisk lidelse, fik jeg propper, der har medført varig skade på korttidshukommelsen osv. Fandt ved div. lægers hjælp, at nu er jeg nede i nærheden af maks. 8 timer, det gav jeg info om til sagsbehandler Agens Køge. Hun startede med præcis det samme, som jeg har læst i div. indlæg. Hvortil min kloge mand siger, hvorfor hedder det fleksjob? Det er fordi, man delvist kan arbejde, bare ikke på ordinære hvilkår. Nu søger jeg pension, -en anden sag. Derfor er det så vigtigt, at sagsbehandleren og husk en' fra fagforeningen er med til mødet, når der skal skrives ansættelses kontrakt, HUSK at få skrevet JERES SKÅNEHENSYN IND. Er næsten sikker på, men har ikke lige min ressourceprofil ved hånden, at det er en af konklusioner i ressourceprofilen, hvilke skånehensyn man har. Hvis der kommer nye hensyn ell. sker nyt mht. jer selv HUSK at få skrevet det ind i ressourceprofilen, det er så vigtigt, og det er ens eget ansvar det bliver gjort.Er man i tvivl om noget, kan man altid ringe til sin fagforening.
Solsikken
[/B][/B]


PS. Prøv at spørge jeres sagsbehandler næste gang i ser hende/ham, hvorfor er det at kommunerne, det off. ikke lige selv ansætter fleksjobber?? Jeg kom med mange gode forslag til hvilke job, jeg kunne bestride, være en ekstra hånd for de gamle, gå en tur med dem, snakke osv. Der er så mange steder hvor fleksjobbere kunne være en ekstra hånd i det off. -men??? Hvorfor er der næsten ikke nogen fleksjobbere i det off. -Jeg spørger bare

Sidst redigeret af Lotus; 13-10-2009 kl. 12:20.
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:29   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Solsikke giver dig helt ret i de jobfunktioner ..

Jeg har også tit diskutteret det med både jobkonsulent, sagsbehandler og på kurser ..

Hvorfor er det at man hele tiden høre om de sosu der går ned med stress og som ikke kan nå det hele , hvorfor ansætter man ikke nogen flekser der kan være der for de gamle og syge , sådan at personalet kan bruge deres tid på det de er uddannet til ., hvorfor skal en Sosu gå hjem med dårlig samvittighed fordi der sidder nogle beboer der er død kede af det og som de ikke har haft tid til at tage sig af .... når der med garenti er mange flekser der ville kunne klare det job ..

Jeg er vokset op i et hjem med en mor der arbejde på plejehjem og er kommet der som barn når man var syg osv..

Jeg kan altså huske når jeg kom nogen af de steder hvor min mor arbejde, der sad personalet og drak kaffe med de gamle tog et spil kort snakkede med dem gik en tur med dem osv .. det er så mange mange år siden ...

det sidste min mor oplevede inden hun trak sig tilbage var at få et ildebefinde på sit job og tænke så for ******* nu dør jeg,, ikke smart når jeg er alene på vagt .. midt om natten ...

Det er uansvarligt ...

Så er der sagsbehandlerne som ikke kan nå tingene bryder loven ikke overholder notat pligt ikke sætter sig ordentligt ind i tingene alt sammen fordi de ikke har tid nok ...

Hmm god ide til at bedre retssikkerheden er ...

Et kursus til nogle flekser , optag møder på mp 3 eller indtal det i korte træk bagefter (lige som læger ) aflever det til en flekser som så med det samme sørger for at få det skrevet ind og lagt ind i journalen ...

Der kan man godt nok slå mange fluer med et smæk...

Skolerne for mange elver for få lære , damp børn og børn med problemer de bliver glemt eller sendt uden for døren ...

lad en flekser være med i de små klasser som den ekstra hånd , som den der lige kan tage sig den halve time ekstra det lige kræver at få styr på nogen kede børn ... lad en flekser være den der tager sig tid til at snakke med ungerne mens lærene forbereder sig ...

Fordele flekser i job, mindre stresset lære , børn der ikke overses , og garenteret meget mindre mobning for der er voksne der ser og høre ...

Og sådan kan man blive ved, men men desværre er det kun os der kan se fordele de andre kan kun se penge..

Nogen af forslagene er jo blevet stillet af vores regering nu , men det er som frivilligt arbejde ikke som lønnet ...

Men selv som gratis arbkraft kan det være svært , jeg søgte ind som arbprøvning ved vores lokale plejehjem de var intresseret hvis jeg kunne påtage mig desideret plejeopgaver elleres ikk ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN kan ikke pålægge kommunen at starte sag pga nye regler hraun Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-05-2013 18:48
ikke kommet videre Jamie36 Alt det andet 11 22-04-2013 00:13
Er der kommet nye regler for FP-ansøgerer over 40 ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-06-2012 23:19
har i hørt. some Politik og Samfund 0 26-02-2010 19:57
hørt et sted... Kaftbyen Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2007 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension