K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2015, 18:46   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis du er meget aktiv i din fritid, skal du være meget forsigtig at dele det med kommune. Man kan lægge sanktioner på din sygedagpenge eller ligende.
Indtægt uden at lave arbejdsindsat f.eks aktie udbytte, investerings har ingen betydning for ledighedydelse. Men arbejde har, selv du har nul eller minus indtægt for din arbejde.
Kontanthjælps regler har jeg ikke kendskab til
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 10:40   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
På KH bliver man modregnet krone for krone i ALT.
Jeg har ingen aktiver tilbage - kun uforløste ønsker om at bruge mine evner.
Sig mig, må man overhovedet have et liv som flexer?
Det er ikke mig at sidde og strikke.

Må man have interesser? Man bliver jo ikke pludselig tom og ubegavet, fordi man evt har flex tilkendelse.

Ja, når jeg ikke er gået istå, som jeg er lige nu, er jeg aktiv, som maler, som fotograf, som gør-det-selvér.
Hvad er det, jeg er ved at begive mig ind i?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 10:50   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Rolig nu Mukke. Når først du er bevilliget fleksjob taler du med din sagsbehandler i fleksjobgruppen om, hvordan du kan bruge dine talenter for sprog, fotografering osv.

Vent med at tænke på hvordan du krydser den bro til du står foran den.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 10:55   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Krydser for, at du selv finder lige netop dit ønskejob.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 12:15   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kære Stampe. Sådan et har jeg ikke haft siden jeg var musiklærer, men støtte til at komme tilbage, eller endog tilladelse til at gå anden vej i samme retning, har jeg aldrig fået.
Jeg er 62, har ikke kunnet hænge fast i et ordinært job p.g.a. bl.a. kognitive problemer og fysiske problemer - og en del social angst, - men jeg har gode ressourcer, som vrider sig af længsel efter at blive brugt - og det må de ikke blive.
Jeg ved sgu snart ikke, hvor jeg må være. Sidde stille er ikke min kop te, med mindre, jeg arbejder med IT. Det må jeg iøvrigt heller ikke.

Min mentor og min sagsbehandler gør deres for at berede vejen til fleksjob, men det kan være, at det er endnu værre end KH.......
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 23:27   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tænk ikke så meget om alder. Verdens mest sexede mand George Cookoney eller hot kvinde Maddona er ikke mege yngre end dig.Amerikanske præsiden kandidater er meget ældre end dig.
Dyrk motion regelmæssigt, dyrk sex hvis der er mulighed for det eller skab mulighed, svøm, hold dig fit.
For meget ressource er godt for dig selv men ikke for at få fleksjob.Hold dig lav profil om dine kreativitet for kommune. Behold balance mellem evne, kreativitet og ressource ind till du får fleksjob. Jeg håber det bedste for dig

Sidst redigeret af Abdul; 30-11-2015 kl. 23:33.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 00:46   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have. Jeg føler mig nu ikke gammel, men jeg er det i forhold til arbejdsmarkedet.
Der står krea over det hele og mit ressourceforløb var også krea. Det er helt åbent. De ved også, at jeg har et stk nyttehave.
Jeg må bare vide, hvad man må. Må man male? Må man læse? eller skal man ligge død til en arbejdsgiver forbarmer sig over en?
Siger du, at man får en anden frihed, når man først HAR et fleksjob?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 09:47   #18
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Opnår man en anden frihed ved ansættelse i fleksjob?

Ja, er det korte svar.

Efter ansættelse i et fleksjob slipper jeg for at:

- søge x-antal jobs pr. uge og dokumentere det. Hvem jeg har snakket med i virksomheden og hvordan jeg søgte o.s.v.

- blive sendt i irrelevante praktikker.

- møde op til nyttesløse samtaler på jobcentret.

Jeg føler mig fri af systemet. Jeg fik af vide af revurderingen efter 2 1/2 og 5 år var en formsag, såfremt mine skånebehov er uændrede og jeg fortsat kan bestride jobbet.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 13:50   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak, men det ved jeg godt - men, må man BRUGE sig selv og sine evner i fritiden+ - eller føres der kontrol med, om man kan stå lidt, imens man maler, om man skriver sine oversættelser.....ting som alligevel ikke ville give en et job på flere timer.
Må man andet end at passe flexjobbet og så være inaktiv i fritiden. Det er det, Abdul siger, - at det bliver kontrolleret, hvor aktiv, man er i sin fritid......men hvis det nu er imod ens natur at være inaktiv og uproduktiv.....? Det er DET helvede, jeg frygter.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 14:45   #20
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Hvad må man i sin fritid som fleksjobber?

Personligt føler jeg mig ikke overvåget eeller begrænset i, hvad jeg må foretage mig - men mit energiniveau er nu også ret lille i forvejen p.g.a. træthed.

Jeg er aldrig blevet kaldt til samtale p.ga. « for stor aktivitet»

De ting som jeg laver ud af huset er: d.v.s. udover mit job er: frivillig mentor igennem 1 år, hvor jeg brugte ca. 3 timer på det om måneden og så går jeg til foredrag indenbys som udenbys.

Jeg har en gang oplevet at få kniven for struben og truet med at få frataget min ydelse. Jeg var ledig fleksjobber og stod med 2 jobs på hånden. Det ene havde jobcenteret fundet og det andet havd jeg selv fundet.

Jeg ville helst det ,som jeg selv havde fundet. Jeg kune ikke få lov at sige nej til det fra kommunen, da det var med start her og nu og med mange ansøgere. Hvor det jeg selv havde fundet var med start senere.

Begge steder skulle jeg i en 2 ugers praktik først for at se om arbejdsopgaver og skånebehov passede sammen.

Så jobcenteret sagde, at hvis jeg sagde nej til det første uden at have prøvet det og istedet for tog det andet job og så ikke kunne klare det. Så ville de se på det som 2 forsøg hvoraff den ene var forspildt og det kunne koste mig min ledighedsydelse.

Jeg protesterede og kaldte det tvang. De var ligeglade
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension