K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2011, 10:00   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad med os som har forsikringer

min løber til de 65 år, men efter den nye lov kan jeg først få folkepension når jeg runder de 69 år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 12:07   #12
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du kan få førtidspension, fra du er fyldt 18 år, og indtil du når folkepensionsalderen. Din folkepensionsalder afhænger af, hvornår du er født.

Kilde: www.borger.dk
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 14:39   #13
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Okay, tak.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 02:02   #14
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Min forsikring går til jer er 65, derefter har jeg via forsikringen en anden dækning som fortsætter til jeg er 75 år - måske gælder det samme for dig?? Log på pensionsinfo.dk
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 05:31   #15
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Så er der os der aldrig har været ude på arbejdsmarkedet længe nok til, at have en pension/forsikring ved siden af. Så når f.eks. jeg rammer folkepensionsalderen (heldigvis en del år til endnu, så jeg kan nå, at vinde i Lotto inden... ), ja så siger det skraldebang nedad med hvad der er, at leve for.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 12:07   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig, efterhånden som folkepensionsalderen sættes op forlænges også den tid du kan få førtidspension i, faktisk en fordel for førtidspensionister at alderen for folkepension sættes op

Glædelig jul

Ragdoll
Det må så være en bagdel for dem der ikke har pensions ordninger og ikke kommer på en pension.

Jeg er en af dem der ikke rigtigt har været i arbejde før jeg blev 40 og banken sagde det ville ikke kunne betalesig med det jeg havde mulighed for at betale til det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 13:28   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror ikke der er noget at frygte, der er nok ingen der vil sende folk på gaden uden en krone på lommen. Så mon ikke førtidspensionen fortsætter indtil pensionsalderen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 15:54   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Så er der os der aldrig har været ude på arbejdsmarkedet længe nok til, at have en pension/forsikring ved siden af. Så når f.eks. jeg rammer folkepensionsalderen (heldigvis en del år til endnu, så jeg kan nå, at vinde i Lotto inden... ), ja så siger det skraldebang nedad med hvad der er, at leve for.
Spil i Klasselotteriet i stedet ... den statistiske procentvise tilbagebetaling er større end hos Lotto ;-)


Omvendt er der mulighed for at oprette en pensionsopsparing.

Både i form af SUPP'en og en alm. kapitalpension i banken/forsikringsselskabet.

Hvis du i en alder af fx 30 år kan undvære en nettoudgift på fx 1000 DKK / måned til en kapitalpension, så er du godt rustet, den dag den kan udbetales.

Forudsat, at forrentningen af kapitalen ligger over inflationen og bidrag til administration mv.

Det ændre selvf. ikke meget ved din livstidsindtægt - du fordeler den blot lidt mere jævnt ...


Experimental har tidligere advokeret for, at førtidspensionister tilmelder sig SUPP'en - så er du ikke med der, så var det måske en idé at overveje at træde ind i ordningen - på den måde er du lidt mere "herre i eget hus" som folkepensionist, frem for at skulle stå med hatten i hånden og måske-måske-ikke få én eller anden udgift dækket under hvilke regler, der nu måtte være engang i fremtiden.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 09:16   #19
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Spil i Klasselotteriet i stedet ... den statistiske procentvise tilbagebetaling er større end hos Lotto ;-)


Omvendt er der mulighed for at oprette en pensionsopsparing.

Både i form af SUPP'en og en alm. kapitalpension i banken/forsikringsselskabet.

Hvis du i en alder af fx 30 år kan undvære en nettoudgift på fx 1000 DKK / måned til en kapitalpension, så er du godt rustet, den dag den kan udbetales.

Forudsat, at forrentningen af kapitalen ligger over inflationen og bidrag til administration mv.

Det ændre selvf. ikke meget ved din livstidsindtægt - du fordeler den blot lidt mere jævnt ...


Experimental har tidligere advokeret for, at førtidspensionister tilmelder sig SUPP'en - så er du ikke med der, så var det måske en idé at overveje at træde ind i ordningen - på den måde er du lidt mere "herre i eget hus" som folkepensionist, frem for at skulle stå med hatten i hånden og måske-måske-ikke få én eller anden udgift dækket under hvilke regler, der nu måtte være engang i fremtiden.
Det overvejer jeg skam også. Nu fylder jeg så 37 i næste måned, så der er lige røget et par år ekstra af uden indbetaling.
Problemet er så også, at undvære de penge i det månedlige budget. Hvis jeg ikke kan få min studiegæld eftergivet, så har jeg slet ikke råd til det, da den tager de penge jeg så ville smide i SUPP'en.
Og ikke nok med det, hvis jeg ikke får eftergivet studiegælden, så varer afbetalingen på den ca. indtil folkepensionsalderen. Jubii!
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 22:25   #20
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar. Jeg betaler til supp. Det koster kun 153kr. om måneden og mener så at kommunen betaler 230kr oveni. Så det kan da godt betale sig
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg "leve" med min eksmand. Enteneller Alt det andet 22 25-12-2012 23:58
Hvad skal der til for at få flex. Føler jeg bliver revet rundt i sys. K-M Spørgsmål ang fleksjob 2 06-08-2011 11:03
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Fleksjobbere skal leve for 20 kroner pr. dag zuza Politik og Samfund 3 04-06-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension