K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2010, 11:04   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja tja tja grådig vil jeg ikke kalde det.for tænkter man over det den første måneed måske mere kommer man aligevel til at gå hjemme og hygge sig på ledighed ydelse så kunne man jo have de extra penge at nyde og kalde det ferie med løn men som sagt kun noget jeg ville have gjort.jeg har altid solgt min ferie arbejde+minium 1 ugens ferie oven i
Citat:
isteden for folk slider sig selv ned med 45 og 60 timer om ugen......penge er ikk alt.
der må jeg give dig ret
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 14:14   #12
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Vi taler da helt forbi hinanden her

Jeg har afholdt 2 ugers sommerferie og 1 uges vinterferie sidste år, men da jeg er funktionær er der en anden måde at udtræde af jobbet hvad ferie angår, men jeg skal nok finde ud af det og lade jer det vide.

Der er ingen lønafdeling, alt administration ligger hos mig, jeg er både løn, kreditor, debitor, og alt det andet afdeling
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 12:29   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Da jeg blev opsagt fra fleksjob i apr. md. 2008 med 3 mdrs opsigelse - stod der i min opsigelse af jeg skulle afholde al min opsparede ferie samt ff dage inden sidste ansættelsesdag 31.7. (Dette har arbejdsgiver ret til hvis opsigelsesperioden er lang nok).
Jeg holdt ikke opsigelsesperioden ud men måtte sygemeldes de sidste 6 uger grundet psykiske belastning i forbindelse med opigelse - kom til at lide af angstanfald, søvnbesvær osv.
(stod foran min 60 års fødselsdag , og med den viden at jeg nu skulle gennem møllen med kommunen påny - aktivering- anden aktør med videre - samtidig var arbejdsgiver ikke til at komme i kontakt med overhovedet efter opsigelsen. ( var alene ansat i adm. job)
Arbejdsgiver skulle derfor indbetale alle mine feriepenge til senere afholdelse ( til feriefonden - feriekort ) - samt udbetale ff dagene.
Der var en heel del tovtrækkeri med arbejdsgiver - problemer strakte sig langt over et år efter fratræden - men jeg var heldigvis medlem af HK der klarede ærterne for mig.

Med hensyn til pairarbejdet burde det glide nemt - da kommunen er godt inde i reglerne omkring fyring af fleksjobbere. - og så må det til hver en tid være arbejdsgivers eget ansvar at sætte sig ind i reglerne og at de blir overholdt ved fyring.
Der bliver nemt rendt om hjørner med dig - og især hvis det er firmaets økonomi det handler om - ellers ville der ikke være så mange sager i fagforeningerne ved opsigelse.
Hvis du er ansat efter funktionærloven ? - kan du her læse om ferie og fyring . Der gælder de samme regler for dig som for alle andre på arbejdsmarkedet.

Du kan jo evt.vælge at forkorte din restansættelse med afholdelse af ferie inden opsigelsesdato - med løn.

PS: du skal sætte kryds i stadig ansat - arbejdsgiver modtager refusion, til og med sidste lønudbetaling. - holder du ferie i restperioden må det ski da være op til dem at søge om beløbene.

Jeg er selv i arbejde igen - var ledig et år.

Sidst redigeret af maruus; 04-04-2010 kl. 12:38. Årsag: tilføjelse
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 00:27   #14
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Hej Maruus
Tak for uddybende svar.

Jeg er ansat som funktionær.

Jeg vil foreslå min chef at jeg afholder min ferie og feriefridage inden min fratrædelse, det forkorter min resterende arbejdsdage væsentligt, og er billigst for ham.

Min chef er et ordenligt mennesker og har et socialt hjerte for svage, jeg er ikke den første der har været under hans vinger, og jeg har virkelig ondt af ham og hans hustru, det er deres livsværk der er ved at smuldre. Når det er sagt, må jeg sige, jeg selvfølgelig også tænker på min egen situation.

Jeg kom fra en lang sygdoms periode efter en cancer lidelse med efterfølgende livsvarige komplikationer af den behandling der reddede mit liv Jeg troede aldrig jeg kunne arbejde mere, men det kunne jeg i et 20 timers flexjob og det vil jeg rigtig gerne igen så længe jeg kan klare det.
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 11:44   #15
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg vil tillade mig at råde dig til at afholde ff dagene først og fremmest - det er dage der ikke indgår i den alm.registrering /indbetalinger i feriefonden ved fratrædelse.
Og skulle det være tilfældet at der i din ansættelse intet står om afholdelse af ff dage- vil du få mere end svært ved at få disse udbetalt på et senere tidspunkt hvis arbejdsgiver skulle sætte hælene i . Det skulle da lige være fordi der i din kontrakt står 6 ugers ferie og du har en fagforening der kan trækkes med dette krav. ( i min ansættelseskontrakt stod der heldigvis 6 ugers ferie - ellers havde jeg måttet vinke farvel til de opsparede dage.)
Det handler trods de gode chefer der findes ,om firmaøkonomi .

Og så vil jeg i øvrigt ønske dig held og lykke med at få et nyt job. Måske du oven i købet er så priviligeret med din chef/er at de har mulighed for at hjælpe dig i et nyt job via netværk.

I dag går jeg mod mit 62tyvende år, og har et godt job i en helt anden branche end den jeg har været i , gennem mit arbejdsliv. Jeg nyder at jeg stadig kan bruge min selvstændighed og at jeg er herre i "eget hus" , uden at have de forpligtelser der fulgte med i mit tidligere fleksjob.
Det var godt nok drømmejobbet på grund af mangfoldigheden af opgaver, men det gav så også et enormt ansvar da jeg som dig varetog alle adm. opgaver på stedet.

Lad os høre hvordan det går dig .

Sidst redigeret af maruus; 05-04-2010 kl. 12:13. Årsag: tilføjelse
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 13:58   #16
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Jeg vil tillade mig at råde dig til at afholde ff dagene først og fremmest - det er dage der ikke indgår i den alm.registrering /indbetalinger i feriefonden ved fratrædelse.
Og skulle det være tilfældet at der i din ansættelse intet står om afholdelse af ff dage- vil du få mere end svært ved at få disse udbetalt på et senere tidspunkt hvis arbejdsgiver skulle sætte hælene i . Det skulle da lige være fordi der i din kontrakt står 6 ugers ferie og du har en fagforening der kan trækkes med dette krav. ( i min ansættelseskontrakt stod der heldigvis 6 ugers ferie - ellers havde jeg måttet vinke farvel til de opsparede dage.)
Det handler trods de gode chefer der findes ,om firmaøkonomi .

Og så vil jeg i øvrigt ønske dig held og lykke med at få et nyt job. Måske du oven i købet er så priviligeret med din chef/er at de har mulighed for at hjælpe dig i et nyt job via netværk.

I dag går jeg mod mit 62tyvende år, og har et godt job i en helt anden branche end den jeg har været i , gennem mit arbejdsliv. Jeg nyder at jeg stadig kan bruge min selvstændighed og at jeg er herre i "eget hus" , uden at have de forpligtelser der fulgte med i mit tidligere fleksjob.
Det var godt nok drømmejobbet på grund af mangfoldigheden af opgaver, men det gav så også et enormt ansvar da jeg som dig varetog alle adm. opgaver på stedet.

Lad os høre hvordan det går dig .

ØHHHHHHHHH dine opsparede dage, hvem er det lige som betaler de 5 FF dage, er næsten helt sikker på at det er firmaet og ikke dig.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 14:01   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Og husk så lige at de 5 FF dage skal fordeles på hele året, så firmaet vil lave en berening, på hvor mange i har tilgode på nuværende tidspunkt.

Hos os (ISS) bliver der sat penge af for hver md. når året er omme får vi resten udbetalt, hvis vi ikke har holdt de 55FF dage

Sidste år brugte jeg mine dage på forskud, dvs. jeg skyldte ISS indtil vi nåde Dec.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:44   #18
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Endte i en konkurs

Jeg lovede at vende tilbage når der var en afklaring. Det er der så endelige ved at være. Det sidste halve år ønsker jeg ikke at gennemgå en gang mere, nøj det har været hårdt.

Min fyring endte med at chefen annullere den og underskrev på min gl ansættelseskontrakt at jeg genindtrådte med fuld anciennitet og fyringen var annulleret.

Mens jeg afholdt en af mine sommerferieuge, ringede han at fabrikken, der leverede til os, havde indgivet frivillig konkursbegæring, det var i starten af september. Jeg blev kaldt på arbejde og har knoklet med kreditorer og færdiggørelse af sager siden. Så faldt ordene, at der ikke ville blive udbetalt løn for september og en konkurs var uundgåeligt. I dag på min fridag modtog jeg så en anbefalet brev fra en advokat der af retten var sat som kurator.

Jeg er opsagt med ordlyden:

Konkursboet har ikke mulighed for at videreføre virksomheden, og jeg er desværre nødsaget til at meddele dig, at boet ikke ønsker at indtræde i dit ansættelsesforhold med XXXXX., hvorfor du hermed opsiges og fritstilles. Jeg bemærker, at ferie i videst muligt omfang forudættes afholdt i opsigelsesperioden.
konkursboet har ikke mulighed fir at udbetale løn. Jeg skal derfor opfordre dig til snarest muligt at anmelde dit krav overfor Lønmodtagernes Garantifond.

Spørgsmålene vælter frem i mig lige nu, men det falder forhåbentligt på plads så jeg kan komme i gang med at hitte rede i hvad jeg skal foretage mig og i hvilken rækkefølge.

Jeg har i dag efter modtagelsen sendt en mail til jobcentret og meddelt dem at jeg er opsagt og at jeg gerne vil have et møde med dem.

Er der nogen herfra gruppen der kan vejlede mig omkring anmodningen af mit løntilgodehavende?
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:53   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ned i fagforeningen det hjælper de med eller skla du have fat i den advokat der køre firmaet sag ig hvis lønmodtagersnes garantifront eller havd de hedderk an ikke helt huske da jeg prøvede det ordnede 3f alt for mig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsagt adhsl Spørgsmål ang fleksjob 3 17-12-2012 08:26
Opsagt og med fleksjobsbevis sweet girl Spørgsmål ang fleksjob 12 01-09-2012 18:38
Opsagt i fleksjob mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 2 30-06-2012 16:18
Netop opsagt fra flexjob aas Spørgsmål ang fleksjob 12 17-02-2011 15:27
opsagt hwm Alt det andet 13 28-08-2009 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension