K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2015, 23:06   #11
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Min erfaring er at udenlandske tandlæger er meget mere tilbageholdne med at lave noget, end de danske.
Jeg har tænder som danske tandlæger på det nærmeste havde dødsdømt for 15 år siden, hvor den udenlandske tandlæge siger det er noget pjat og at det sagtens kan være som det er.
Man går også kun til kontrol en gang om året i sverige (hvilket nu også er tilfældet med de fleste i DK) men bare derved sparer man jo en masse, hvis der alligevel ikke er noget tandlægen skal lave.
Jeg er lykkelig for at jeg skiftede, jeg er i gode hænder, frem for at få ødelagt mine tænder på må og få af danske tandlæger der kun tænker på penge.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 00:47   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Jeg har haft tandlæge i Sverige. Det foregår således, at du betaler Det fulde beløb efter endt behandling. Regningen sender du så til din region. Her sørger du for at dit pers. nr og adresse er påført. Du får herefter sendt det beløb, som du ville være berettiget til i Danmark ind på din Nem konto. Hvis du er medlem af Danmark skal du herefter sende regning og kvittering, samt det du modtog fra sygeforsikringen i Danmark til sygeforsikringen Danmark. Hvis der er uoverensstemmelse mellem det du har betalt i Andet EU land og det du ville være berettiget til i Danmark får du udbetalt beløbet.
I svarige som er min erfaring kan det næsten ikke betale sig mere. Danske tandlæger er belvet forholdsvis billigere.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 01:46   #13
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg har haft tandlæge i Sverige. Det foregår således, at du betaler Det fulde beløb efter endt behandling. Regningen sender du så til din region. Her sørger du for at dit pers. nr og adresse er påført. Du får herefter sendt det beløb, som du ville være berettiget til i Danmark ind på din Nem konto. Hvis du er medlem af Danmark skal du herefter sende regning og kvittering, samt det du modtog fra sygeforsikringen i Danmark til sygeforsikringen Danmark. Hvis der er uoverensstemmelse mellem det du har betalt i Andet EU land og det du ville være berettiget til i Danmark får du udbetalt beløbet.
I svarige som er min erfaring kan det næsten ikke betale sig mere. Danske tandlæger er belvet forholdsvis billigere.
Undersøgelse koster godtnok noget mere i Sverige, men man skal tage i betragtning at det er inklusiv røntgenundersøgelse og tandrensning, så det bliver nok det samme.
Men bare det at man har en tandlæge der ikke er opdraget af myndighederne til at over-behandle er i sig selv guld værd.
Røntgenbilleder koster 40 kr.
Bedøvelse er altid med i prisen.
Og skal der endelig laves noget er det omkring 50% af prisen i Danmark.
Jeg fik lavet en porcelæns-krone i Sverige, var træt af noget plastik blev ved at være skarpt i kanten.
Det kostede 3500 danske kroner. En tilsvarende plast-fyldning ville koste 800 kr i Sverige og 2400 kr i Danmark.
Så jo, det er stadig en hel del billigere i Sverige.
Og bussen kører fra centrum af København en gang i timen for 40 kr og toget kører derover hvert 20 minut !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 02:53   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Vovse

Indrømmet jeg er da skuffet over det , af flere årsager ..

Som sagt nærmer det sig 30 år . Jeg har været trofast , altid kommet og betalt til tiden uanset om det var 1000 kr eller 20.000 kr ..aldrig bedt om noget

Udover dey har jeg skrækkelig tandlægeskræk og det ved han .
Ku så forstå hvis han stoppede , men bar sende en " kold " mail . Nu er heg ikke interesant mere og han vil kun lave specielle ting .
Syns jeg ikke er særlig pænt . Udover det bare sende mig ind til en anden jeg ikke aner hvem er . Synes jeg er små frækt . Så ku de ha ringet og spurgt ,vil du ha hende - ham fordi sådan og sådan .

Så jo er skuffet . Meget .

Er dog meget i udland . min partner ejer et hus og et firma i et EU land , ikke Polen , men har ekstra ladet være med at skifte , når nu jeg havde så god en i Danmark ,

Men nu tvinger de mig jo til det , men nej det var ik med min gode vilje .

Min kontakt har ringet og bestilt tid og tager også med , hvis der er noget .
Har fået vedkomne anbefalet af flere ,men har man tandlæge skræk er man nervøs uanset .

Stribe FTP

Salsa

Det er ikke i Tyskland eller Sverige , men meget længere væk

Men har tænkt meget på det du skriver ,

Hernede har mange langt dårlige tænder end jeg har - de mangler flere, bare mange af de 30 årige . Fordi de simpelhen ikke har råd .

Så kan ik forestille mig mine skulle vær dårligere , selvom de ifølge den danske ikkr var god . Men jeg har efter min ulykke trofast gået hver 3 mdr , for at forebygge og ja det er dyrt .
Har ofret maser af penge og har alt inde i munden . Det tvivler jeg på mange har her .
Så minr burde ikke være dårligere .

Ved ikke hvad et tjek koster . Hitter jeg ud af imorgen .men syns kontakten sagde 150-200 euro for en krone . Spurgte om de lavede kroner og implatater . Hvis jeg nu skulle ha det lavet , Jeg er/ var nemlig ikke interesseret i at skulle ind til en mere hvis og hvis .
Så er da spændt på tid og service
Det er som sagt kun kontrol , var sidst i maj .
Nu er jeg her tilfældigvis også kunne jeg ligeså godt ta chancen

Men tror bestemt ikke de er dårligere end hjemme .
Generelt er service god hernede


vASEN

Efter hvad jeg har hørt skulle det være billigt dansk set . En alm arbejder tjener 5-6-700 euro mdr og så tror jeh det er begrænset hvad det koster . Syns kontakten sagde en kroner 150-200 euro ..men er ikke sikker ,
Men som sagt er det kun fordi jeg er tvunget til at skifte - jeg gør det .
Så da jeg tit er her og det skullr være billigere - ja så prøver jeg . Er i landet og skal ik bruge mere transport end turen derhen.
Så god information alt det med regningen og det vil jeg så vurderer når jeg er færdig om det er værd ag bøvle med den her gang . Og snakke med vedkomne om fremtidig regninger sprog og koder . Takker
Stribe FTP .

Ps 9.30 er det tid og kan som altid ik sove
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 09:26   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Min erfaring er at udenlandske tandlæger er meget mere tilbageholdne med at lave noget, end de danske.
Jeg har tænder som danske tandlæger på det nærmeste havde dødsdømt for 15 år siden, hvor den udenlandske tandlæge siger det er noget pjat og at det sagtens kan være som det er.
Man går også kun til kontrol en gang om året i sverige (hvilket nu også er tilfældet med de fleste i DK) men bare derved sparer man jo en masse, hvis der alligevel ikke er noget tandlægen skal lave.
Jeg er lykkelig for at jeg skiftede, jeg er i gode hænder, frem for at få ødelagt mine tænder på må og få af danske tandlæger der kun tænker på penge.
Min danske tandlæge har aldrig overbehandlet, jeg oplever ham nærmere som du beskriver de udenlandske.
Men skoletandlægen har helt klart overbehandlet, og det har jeg så kæmpet med siden.

Jeg er en af dem, hvor et lillebitte hul meget hurtigt bliver til noget der kræver en rodbehandling, så jeg er fint tilfreds med halv-årlige undersøgelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
I svarige som er min erfaring kan det næsten ikke betale sig mere. Danske tandlæger er belvet forholdsvis billigere.
For et par år siden tjekkede jeg nogle priser på nettet, og jeg syntes ikke der var meget at spare

Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Og skal der endelig laves noget er det omkring 50% af prisen i Danmark.
Jeg fik lavet en porcelæns-krone i Sverige, var træt af noget plastik blev ved at være skarpt i kanten.
Det kostede 3500 danske kroner. En tilsvarende plast-fyldning ville koste 800 kr i Sverige og 2400 kr i Danmark.
Jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår dig korrekt.
Betalte du 3.500 kr. for en krone?
Jeg har fået lavet kroner til 4.000 kr. hos min danske tandlæge.

Den "tilsvarende plast-fyldning" du beskriver, kan det være det der kaldes en "flerfladet plastfyldning"?

Min erfaring er, at en flerfladet plastfyldning koster lige i omegnen af 1.000 kr. hos min danske tandlæge.

At gå til tandlæge handler, for mig, ikke kun om kroner og øre (selvom det selvfølgelig er en vigtig "detalje"), men i høj grad også om tillid.
Jeg har meget stor tillid til min tandlæge, og vil ikke skifte "bare" for at spare
200 eller 500 kr. en enkelt gang om året.

Til gengæld sparer jeg på stort set alle andre områder, køber f.eks. sjældent tøj, isenkram ell.l., der ikke er på tilbud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 09:39   #16
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Wink Tag en kopi

Inden du sender diverse fakturaer til Region eller Danmark, så tag en kopi.

Papirer kan nemt forsvinde, så er du garderet.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 10:22   #17
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Jeg scanner mine regninger ind med telefonen og sender dem elektronisk.
Sygeforsikringen Danmark forlanger dog at de fremsendes via deres lukkede elektroniske system, og accepterer ikke almindelig mail.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 18:51   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Så overlevede jeg ,men er godt nok bombet .

Hun var meget omhyggelig ...og tog sig god tid .

Bedøvelse ,,lavning af 1 hul og tandrensning .

45 euro ..komplet . Og 17 euro kostede det en fuld røntgen over hele hovedet . Sidst jeg fik det gjort var det meget dyrere .

Så jo det var billigt . For foto af alle tænder incl kæbe . 1 hul og tandrensning ..
Så den hvergang sender jeg det ik ind . Men kun hvis det skal lavet eb masse og det regnede hun ik med . Men nu kunne hun studerer de billeder pg så se om der er noget der mangler at bli lavet

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 22:39   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Så overlevede jeg ,men er godt nok bombet .
Dejligt at du overlevede både behandling og regning.

Regningen kan ofte være det værste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 08:04   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
VOVSE

ja indrømmet jeg fik et chok ,,hun brugte vel det meste a en time på at tjekke mine tænder, lave det lille micro hul og spørge ind til minr tænder.

Omhyggelig , så ja d jeg fik regningen på 45 euro tænkte jeg det ku da ikke passe ....45 euro for hende , klinik assistent , bedøvelse m materialer mv ,
Det er ikke li det jeg er vant til ,,,

Og få hele munden Fotograferet på en gang plejer at være ret pebret ..,kan ikke huske om det var 1000 eller 1500 kr jeg gav sidst ...men man står op og så kører den rundt om hovedet lg tar kæber , tænder lg det hele på 1, gang ....hun sagde så kunne hun se det hele , nu hun ikke havde min journal ,,,så var det nr 1...for der ku hun se alf ,,,,ja det kostede 17 euro ,,,

Jeg havde kontak person med til begge dele ...så hun sørgede for alt gik reelt til og jeg ikke blev snydt ,,,,og oversatte hvis der var noget ,,

Så nu vil hun studere de billeder ..og se om der er noget der evt er ved at ska laves ...og så var det for at tjekke paradentose ...det burde man gøre hvert andet år . Vidste jeg nu kkke ,,

Men har man tandlæge skræk forvinder den nu ik bar uAinset hvad ...det tar tid og nu har jeg brugt 35 år på det .
Takker jer alle for hjælp og ønsker jer en rigtig god dag derude

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension