K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Se afstemningsresultater: pensionsårsag
Fysisk - UNG (Under 40) 5 26,32%
Psykisk - UNG 5 26,32%
Fysisk, men tilkendt pga. psykisk - UNG 0 0%
Psykisk, men tilkendt pga. fysisk - UNG 0 0%
Fysisk - Over 40 6 31,58%
Psykisk - over 40 2 10,53%
Fysisk, men tilkendt pga. psykisk - over 40 0 0%
Psykisk, men tilkendt pga. fysisk - over 40 0 0%
Social - UNG 0 0%
Social - over 40 1 5,26%
Stemmere: 19. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2009, 01:02   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er fint med grænsen på 40år, set i lyset af, at den også er skillelinjen for beskæftigelsministeriet.
Dermed er der en rød tråd i det.

Men det er så ikke det samme som, at mene at det er en korrekt deling.
Men det kan man jo så forsøge at gøre noget ved politisk.
der er noget lang afstand fra 25 år i kontanthjælpssystemet, og 40år, når der tales om førtidspension. Man må undres, hvordan dette kan lade sig gøre fra samme ministerium.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 14:58   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg synes at det er fint med grænsen på 40år, set i lyset af, at den også er skillelinjen for beskæftigelsministeriet.
Dermed er der en rød tråd i det.

Men det er så ikke det samme som, at mene at det er en korrekt deling.
Men det kan man jo så forsøge at gøre noget ved politisk.
der er noget lang afstand fra 25 år i kontanthjælpssystemet, og 40år, når der tales om førtidspension. Man må undres, hvordan dette kan lade sig gøre fra samme ministerium.
VH Popiae
Som jeg har forstået det, er de 40 år bare et tal som Hjort har slynget ud på et tidspunkt fra talerstolen... jeg kender ikke nogen steder indenfor systemet, hvor man laver nogen skilning i beaurokratiet ved 40 år?

Jeg ved at der er en grænse på 25, i kontanthjælpssystemet for hvor meget man kan få, og jeg ved at man har kørt i mange kommuner med at dele sager op i bunker for dem UNDER 30 år, og OVER 30 år...

Så skulle man finde et fair kompromis, vill ejeg nok have valgt 30 år som skillelinie... at kalde folk over 30 år for "unge" er i mine øjne forkert.

Men det er ikke min tråd, så jeg skal nok blande mig uden om... i får bare min uforbeholdne mening

I øvrigt synes jeg at debatten om ung/voksen i forhold til førtidspension er helt hen i vejret, for man får ikke en FP på sin alder... eller snarere, det BURDE være sådan ifølge lovgivningen... det er hul i hovedet at man tænker alder med ind i sådanne sager om FP, da jeg bekendt ikke ved andet end at sygdom ikke er aldersbetinget.

Men jeg ved godt, at Hjort/Støjberg ikke kan få dette til at passe ind i deres måde at tænke på... desvære.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL, Screening for psykisk lidelse phhmw Politik og Samfund 7 19-12-2013 12:10
Ankestyrelsens principafgørelser November 2012 (førtidspension - psykisk lidelse) Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-11-2012 23:37
Kommunernes bevilling af førtidspension til personer med en psykisk lidelse Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 15 21-11-2012 14:54
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension