K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2008, 00:17   #11
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
gh 72...tak ..
Jeg blev heller ikke rigtig bange - kun lidt...

Reva-lyder for mig som revalidering..og det igen lyder som at det er et sted hvor man bliver gjort klar til at komme på arbejdsmarkedet...fint nok..
Dog ikke lige pt for mig-jeg mangler en vurdering/ arbejdsafprøvnig i forhold til at min sagsbehandler søger pens. § 18 til mig...
Så står der også noget i de papirer som skal afleveres til reva..at man skal bære berettiget til revalidering..Ja og når man er berettiget til det, så er pension jo helt en i vejret..åh forvirret forvirret !!!
Jeg bliver så hurtig forvirret og det er da godtnok træls...ja og nogen gange tænker jeg for meget over tingene og så er det det kikser for mig...og jeps , det er så lige her , at det er dejlig at i findes her ....

Sidst redigeret af lunamaria; 20-07-2008 kl. 00:18. Årsag: glemte at skrive noget..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 10:02   #12
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
fx har min sagsbehandler skrevet i min sag at revalidering er overvejende sandsynligt. Men de har stadigvæk sendt mig på et reva center, da de ikke mener jeg kan klare en alm. arbejdsprøvning igen...
jeg tror hun har gjort det for at hjælpe mig, eller så får jeg ikke sygedagpenge mere, men kun kontanthjælp...så de bøjer reglerne lidt eller dvs de holder sig jo indenfor reglerne.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 10:33   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, reva lyder lidt som revalidering, og det er faktisk også derfor, at Revacentret i København har skiftet navn til Incita, fordi det drejer sig om meget andet end kun revalidering.

Det forløb jeg er henvist til, er for alle, der af en eller anden grund skal i arbejdsprøvning, hvadenten det så munder ud i revalidering, fleksjob, pension eller ordinært job.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 14:44   #14
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Py ha.
Der står meget interessant i denne tråd. Jeg er godt nok spændt på hvad det vil sige at komme på reva.
Jeg vil så gerne vide hvad der sker der.
Hvad laver man når man er på reva?
Kan man også blive sat til at lave motion?
Hvordan vurdere de hvad man kan ?
Bliver man testet på alle leder og kanter ?

Ja, jeg er altså ret usikker på, hvad de forventer og hvordan jeg skal kunne leve op til deres forventninger ?

Hvor mange forskellige ting kan man blive udsat for ?
Er det ikke ret ydmygenden, hvis man nu ikke kan ?

Åh hvor jeg mangler svar på de ting.
Jeg er skide nervøs over fremtiden og det hjælper ikke just på helbredet ?

Nogen der kan fortælle om et reva forløb og eventuelt resultat.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 16:55   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sommer

Jeg kan godt fortælle lidt om mit forløb, men aner jo ikke, om det foregår ligesådan andre steder.

Der hvor jeg er, er der flere forskellige værksteder, bla et kreativt, IT-værksted, håndværkerværksted og noget med udehold - pasning af grønne arealer.

Man bliver så placeret i et værksted, man har selv indflydelse på hvilket, alt efter relevans og interesse. Til hvert værksted er der tilknyttet en værkstedsinstruktør. Det er disse instruktører der i det daglige holder øje med os.

De lægger mærke til, hvor længe vi er om de ting vi er igang med. Hvor mange og hvor lange pauser vi har brug for.

På stedet er der så også tilknyttet fysioterapeut, virksomhedskonsulenter, psykolog og læge, og man bliver også tilknyttet en socialfaglig person.

Der kan lægges en plan for, hvad der skal afprøves under forløbet, feks træning, samtale med psykolog, hvilke arbejdsfunktioner, der skal afprøves osv.

Løbende vil der så være opfølgningssamtaler, hvor man har en samtale med den socialfaglige person. Her taler man om hvordan det går, og hvor langt man er nået i forhold til planen.

Der hvor jeg er, har man desuden et ugeskema, man skriver på hver dag. Hvad tid man er kommet og gået, hvilke opgaver man har lavet, og lidt stikord om, hvordan det er gået.

Jeg er ikke færdig med forløbet, så kan desværre ikke sige dig noget om resultatet.

Nå, det blev sørme da en længere smøre!
Spørg bare løs, hvis det ikke er klart nok

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:03   #16
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Jamen 1000 tak for at du gider skrive lidt om hvad der sker på et revacenter. Det er for mig en helt ukendt verden.
Jeg er godt nok meget spændt på hvad der skal ske.
Før jeg blev syg, var mit arbejde fysisk krævenden og i højt tempo. Det vil jeg slet ikke kunne klare i dag, men skal jeg så arbejdsprøves i noget der ligner mit gamle job, for at finde frem til min arbejdsevne, eller skal jeg prøve noget helt andet ?
Det kan jo godt være at jeg kan være lidt kreativ, det synes jeg da vil være spændende, men jeg har ikke evner der på nogen måde vil kunne række til noget jeg vil kunne leve af. Men jeg synes da det lyder mere spændende end at samle et eller andet.

Der er jo så meget jeg gerne vil, men som jeg ikke kan, så jeg er godt nok spændt på at skulle arbejdsprøves. Jeg stoppede jo med at arbejde, fordi jeg ikke kunne klare mit job på grund af sygdom og det er altså ikke blevet bedre.
Tror det bare er noget der skal overståes.
Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:10   #17
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Hej Sommer-jeg tror vi to kan holde hinanden i hånden...jeg skal også starte på noget reva noget og er mindst lige så bange/spændt som du er ...så jeg holder mig lidt til den her tråd og skriver hvad jeg oplever der og læser om dit..Det skal nok gå , mon ikke
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:26   #18
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Lunamaria.
Ja jeg tror også vi følges af ret tæt i det her forløb. Jeg har også fulgt lidt med i din indlæg og kan nikke genkendende til meget.

Håber da også det går.

Jeg har fået at vide, at det starter med en samtale, men ikke hvornår, så det kan jeg jo så gå og afvente og samtidig opbygge en vældig nervøsitet.

Jeg vil også med spændig følge dit forløb.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:36   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Sommer!

Jeg kan heller ikke arbejde indenfor mit gamle fag, så jeg bliver arbejdsprøvet i en mere rolig funktion nu.

Man vil nok ved samtalen snakke med dig om, hvad dine begrænsninger er, og indenfor hvilket fag, du eventuelt vil kunne arbejde.

Det var også for mig en ukendt verden indtil for 1 måned siden. Jeg var også både spændt og nervøs.
Jeg synes ikke, det er helt vildt motiverende at være dernede, men det er jo nok meget individuelt.

Som altid er det meget vigtigt, at man selv siger til og fra, og jeg vil også gerne anbefale dig at skrive dagbog under forløbet. Det kan være meget svært at huske hvordan man havde det langt tilbage.

Det er ikke så slemt at være der, altså belastningen er ikke så stor - for stille og roligt til mig.., men igen det er individuelt, så prøv at tage det stille og roligt, selvom jeg godt ved, det er svært!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:51   #20
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hvor lang tid skal man være der ? Kan man ikke efter en måned se hvor det bærer hen.
Når man er smerteplaget, så tror jeg godt nok også det er svært at blive motiveret. Bare transporten frem og tilbage kan give store problemer. Jeg er bange for der ikke er mere energi tilbage når jeg ankommer.

Reva-lyder for mig som revalidering..og det igen lyder som at det er et sted hvor man bliver gjort klar til at komme på arbejdsmarkedet...fint nok..
Dog ikke lige pt for mig-jeg mangler en vurdering/ arbejdsafprøvnig i forhold til at min sagsbehandler søger pens. § 18 til mig...


Jamen Lunamaria. Skal du så ud og vise, at du ingen ting kan?? Ellers kan du ikke få pension. Hvis man har arbejdsevne tilbage, så skal man vel bare i flere arbejdsprøvninger.
Jeg frygter, at man kommer til hænge fast.

Hvordan viser man, at man ikke kan arbejde.???

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Fleks før reva? hej Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 12:23
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension