K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2013, 16:13   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
En praktikperiode er måske lige netop det, der gør, at man bliver ansat. Kan være en god investering.
Ja hvis man er ude på at udvise ydmyghed i en grad så arbejdsgiver kan se at man ikke brokker sig over at blive misbrugt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:25   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ja hvis man er ude på at udvise ydmyghed i en grad så arbejdsgiver kan se at man ikke brokker sig over at blive misbrugt.
Du må da i den grad have haft nogen "grimme" oplevelser med arbejdsgivere ;-)

Langt hen ad vejen så ER arbejdsgivere et nødvendigt "onde" HVIS man foretrækker fleksjob frem for ledighedsydelse i mange år.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:29   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal bare ikke sælge sig selv for billigt bare fordi man er uheldig at have et handicap... det er bare det jeg siger.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:37   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man skal bare ikke sælge sig selv for billigt bare fordi man er uheldig at have et handicap... det er bare det jeg siger.
Forstår jeg godt.. Men heller ikke så dyrt at man bliver (forbliver) fattig fordi man ingen job får ;-)

Alt med måde...
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:53   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Forstår jeg godt.. Men heller ikke så dyrt at man bliver (forbliver) fattig fordi man ingen job får ;-)

Alt med måde...
Men hvis alle bliver ved med de der praktikker... som i bund og grund er skruebrækkeri.... så bliver alle jo nødt til at sælge varen lige billigt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 19:43   #16
maltheemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 11
Styrke: 15
maltheemily er ny på vejen
Jeg ser nu ikke praktikken som et problem eller skruebrækkeri...!!! Tværtimod ser jeg den som en stor mulighed for at vise hvad keg kan og at arbejdsgiver ikke skal være nervøs for at ansætte lige netop mig!!! Grunden til arbejdsgiver er nervøs mht på at kunne opsige mig igen er at andre uvidende folk har "banket" ham oven i hovedet med skræk historier om vilde erstaningsbeløb for uretmæssig opsigelse....! Arbejdsgiver er ene mand i firmaet og forhåbentlig bliver jeg hans første ansatte. Jeg søgte bare viden omkring opsigelse af en flexjobber kontra en ikke flexjobber :-)
maltheemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 21:43   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maltheemily Se meddelelser
Jeg ser nu ikke praktikken som et problem eller skruebrækkeri...!!! Tværtimod ser jeg den som en stor mulighed for at vise hvad keg kan og at arbejdsgiver ikke skal være nervøs for at ansætte lige netop mig!!! Grunden til arbejdsgiver er nervøs mht på at kunne opsige mig igen er at andre uvidende folk har "banket" ham oven i hovedet med skræk historier om vilde erstaningsbeløb for uretmæssig opsigelse....! Arbejdsgiver er ene mand i firmaet og forhåbentlig bliver jeg hans første ansatte. Jeg søgte bare viden omkring opsigelse af en flexjobber kontra en ikke flexjobber :-)
Hvis du gerne vil vise hvad du er værd, og chefen er ny med at have ansatte, så KAN første fleksjobaftale være en begrænset periode.. 3 mdr eller 6 mdr. med forlængelse hvis det går godt.

DU mister intet ved den metode. CHEFEN får måske lidt mere mod på en ansættelse.

Jeg skal i mit fleksjob have en ny aftale her til den første. Vi havde fra starten aftalt 6 mdr til en start. Min kollega fik forlænget sit fleksjob efter 3 mdr.
Der er absolut intet mystisk i sådan en aftale.

Havde vi begge ikke sagt god for den aftale, så havde der nok ikke været 2 fleksjob det sted.
Bemærk at vi begge i "start" perioden blev ansat som enhver anden flekser. Og ikke i en gratis praktik.

Som en sidebemærkning, så har jeg gennem mange år været selvstændig. Og jeg husker tydeligt den usikkerhed jeg havde, da jeg skulle ansætte den første ansatte..

Så er din chef nervøs, er han velkommen til at ringe til MIN chef ;-) Han er ganske godt tilfreds selvom han før havde hørt, at med reformen, så var en fleksjobber en dårlig forretning.. Han omtaler ofte sin tilfredshed overfor sine kollegaer..
Så ALT er altså ikke bare noget skidt ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 16:04   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Arbejdsgiver vil ikke have andre /flere udgifter ved at have en fleksjobber ansat , end det er normalt på arbejdsmarkedet ved opsigelse af en medarbejder .

Du har ikke flere rettigheder på arbejdsmarkedet , udover dine skånehensyn end andre ansatte har.

Og jo du kan fyres som alle andre medarbejdere i en virksomhed.

Og selvfølgelig skal der udbetales erstatning, hvis en fyring er helt ude i hampen, det er derfor vi har fagforeninger.Opsigelsen skal være reelt begrundet.

Dvs. at hans reelle udgift vil i opsigelsesperioden være din løn, pensionsindbetaling og dine optjente feriepenge.
Er opsigelsen i orden, vil der ikke være yderligere udgifter.

Selvfølgelig kan en erstatning blive aktuel, men kun hvis han ikke opfører sig i overensstemmelse med reglerne for en opsigelse.

Han burde på forhånd være godt og grundigt sat ind i reglerne omkring ansættelse af fleksjobber.
Endvidere bliver han oplyst af kommunen , før en praktikperiode indgås og endvidere når papirer på en videre fastansættelse skal underskrives.

Så ingen grund til at tro at der sker ubehagelige overraskelser .

Sidst redigeret af maruus; 21-08-2013 kl. 16:24.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opsigelse af fleksjob Numsi Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2013 08:41
Opsigelse af løntilskud LINGLING Dit og Dat 0 28-01-2013 18:07
Opsigelse i flexjob KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 1 09-03-2012 00:55
flexjob / opsigelse Fistermis Spørgsmål ang fleksjob 5 16-02-2011 12:37
Opsigelse blackcatz Spørgsmål ang fleksjob 3 02-02-2006 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension