K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 19:18   #11
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej

Nej det er arbejdsskadetyrlsen pga hovdepine samt nedsat bevælighed af højre skulder.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 19:57   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimmik jeg sider lige nu og læser på noget , som jeg tror du evt ville kunne bruge, men skal lige være helt sikker så jeg ikke får skrevet noget bavl så der kommer nok til at gå et par dage med at få det terpet igennem...

I mellemtiden er det også værd at huske at hvis de skulle gøre alvor af at stoppe dine sygedagpenge så kan du få dem forlænget lidt ved at søge en pension efter § 17 ...

Men vent så længe som muligt med det, ved du hvor langt din anke omkring fleks job er ??

og Zuza har helt ret i at de skal pege på hvad de så mener at du kan når det ikke er revalidering, når de erkender at du ikke kan revalideres så skal der jo sættes noget andet i stedet for, du er i fagforening ikk ?

Se iøvrigt lige den her
Citat:

Kommunen skal inden stop af sygedagpenge:

- Sikre sig at sygemeldte er skriftligt orienteret om konsekvensen for dagpengeretten ved manglende
medvirken er klar og utvetydig, således, at den sygemeldte ikke er i tvivl om konsekvensen for den
fortsatte ret til dagpenge

- Skal give sygemeldte lejlighed til at oplyse grunden til manglende
medvirken

- Oplyse sygemeldte om muligheden for senere at få genoptaget dagpengeudbetalingen

- At partshøre borgeren om årsagen til den manglende medvirken eller udeblivelse, inden kommunen træffer den endelige afgørelse
og sikre, at der i afgørelsen henvises til et fuldstændigt lovgrundlag
og overveje om klagevejledning, kan indføjes i afgørelsen.

Kilde: Ankestyrelsen
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 20:14   #13
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Hejdien

Den er blevet anket d 7 april af min fagforining.

Ja jeg er medlem af nnf men kun fagforiningen ikke a kasse da det kan jo ikke svare sig.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 21:13   #14
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 18
Marolle er ny på vejen
Du skal ikke i reva, da det ikke længere er muligt. Og du kan heller ikke få fleksjob ! Er det så ikke FTP du skal have ?
HUSK du har 14 dage til at klage over afgørelsen, efter du har modtaget brevet. Jeg ville også hurtigst muligt få din fagforening ind i sagen. De er der for at hjælpe DIG. Lige meget om det ender med du kan arbejde eller ej. Deter jo det du betaler dem for

Man kan desværre ryge i et sort hul, hvor man er for frisk til et fleksjob, men for syg til et revalideringsforløb. Kommunen må simpelthen finde en anden løsning. Derfor skal du have fagforeningen ind i sagen LIGE NU.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 19:00   #15
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej har så snakket med min fagforining i dag.De siger at de har ret til at stoppe mine sygedagpenge pga jeg ikke er movtieret til revaderlingeren,men jeg har jo kun sagt at jeg ikke ville kunne klare flere timer en mine arbejdsprøvninger samt praktikpladser så jeg ryger sgu nok i sorte hul.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 20:25   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Inden der træffes afgørsel i din sag, skal der ske partshøring.

hvis du har bemærkninger til din sag, skal de være jobcentret i hænde senste onsdag 2 juli 2008.
Så synes jeg, at bør overveje, at hvis du er villig til at samarbejde med din sagsbehandler, kan du skrive til dem om din mening af sagen og og bla. sige, at du er motiveret til at komme videre... Det er derfor de venter på at høre fra dig - det er grunden til partshøring - du har muligheden for at sige noget nu, inden de træffer afgørelsen.

Personligt synes jeg selv revalidering er vejen frem. Jeg var på revalidering i næsten 2 år, før jeg blev fleksjobber....

Sidst redigeret af curls; 30-06-2008 kl. 20:34.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 20:29   #17
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej kimmik

jeg startede i forrevalidering for 3 uger siden. har fået dette brev fra kommunen forrige uge : Forvaltningen er blevet bekendt med at der nu er truffet afgørelse om erhvervsevnetab i din sag ved arbejdsskadestyrelsen.

Forvaltningen har på baggrund af oplysningen i din sag truffet beslutning om at forsætte sygedagpengeudbetalingerne .Afgørelsen er truffet i henhold til lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel § 22 stk .1, nr.2 og begrundes med ,at det skønnes nødvendigt at gennemføre arbejdsprøvning eller anden afklarende foranstaltning for at kunne klarlægge din arbejdsevne.

Forlængelse 2x13 uger.


håber det kan bruges til noget. mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 20:59   #18
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej kimmik

sålænge du kun har en imidlertidig afgørelse fra ASK ,mener jeg ikke de kan stoppe dine sygedagpenge §27.1.4

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 21:09   #19
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Baldur

Jep jeg får midlertidig erstatning fra ask,men det vil jeg prøve at undersøge om de må.

Tak for svar
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 21:14   #20
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Curls

Har snakket med sagsbehandleren i dag og sagde at jeg gerne ville i revalideringen,det har jeg sagt hele tiden jeg har aldrig nægted det,men hun sagde nu må vi se hvad der sker i partshøringen på onsdag.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge stop Nogle råd Alt det andet 1 24-04-2013 09:08
Stop af sygedagpenge susogduser Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 21-12-2011 09:39
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 14-07-2009 12:00
sygedagpenge stop skattepige Alt det andet 4 29-09-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension