K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 15:41   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er der nogen der har tjekket om det er rigtigt....evt kigget på lovgivningen....

Jeg ville forslå at man lige kiggede på lovgivningen og se om man faktisk kan udlede at hvis man kan arbejde 20 timer....ja så kan man ikke få fleksjob....

Regler er lavet om....ja....men ikke i den retning...og et fleksjob er stadig som udgangspunkt på 37 timer...

Nedsat tid er stadig et skånehensyn....

Så det ville være dejligt hvis folk som kommer med faste påstande....om de lige ville komme med nogle fakta....evt med links...

Den gamle ordning havde tilskud på 1/2 og 2/3...

Det er jo lidt dumt hvis vi sidder her og snakker om ting som slet ikke passer....ud fra en som måske tror at tingene er på den måde....

Så jeg tror det ville være en rigtig god ide om der kom noget fakta på bordet...lovgivningen ligger under nyttige links...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:31   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunerne plejer at læne sig op ad den her...

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...4249/index.htm

http://www.fleksjobber.dk/Virksomhed/sm.pdf

Det betyder, at arbejdsevnen varigt skal være nedsat med minimum ca. halvdelen. Dette fremgår af Ankestyrelsens principafgørelse N 11-06
(bilag), hvor Ankestyrelsen blandt andet anfører: Vurderingen af
arbejdsevnen måtte efter Ankestyrelsens opfattelse ses i lyset af, at
kommunens tilskud mindst var halvdelen af lønnen. Der henvistes til §
71, stk. 2 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, hvorefter tilskuddet
er halvdelen eller totredjedele af lønnen, afhængigt af graden af den
nedsatte arbejdsevne
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:41   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det er rigtigt....men loven er jo lavet om og disse tilskud er væk...så dem kan de ikke hænge sig i mere...da der bliver henvist til ting som ikke findes mere...

Sætter lige loven ind her så alle kan se hvad der står...

Citat:
Fleksjob m.v.
Visitation
§ 69. Jobcenteret sørger for, at personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen, jf. § 2, nr. 7, har mulighed for

1) ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob efter § 70 eller

2) støtte til at fastholde beskæftigelsen i egen virksomhed efter § 70 g.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan under hensyn til Danmarks internationale forpligtelser fastsætte regler om, at der inden for visse erhvervsområder ikke er adgang til at beskæftige personer efter stk. 1.

Stk. 3. Fleksjob kan alene oprettes hos en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om fleksløntilskud til ansatte i fleksjob hos en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark, hvor arbejdet skal udføres i udlandet.

§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.

Stk. 3. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap13
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 17:24   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kravet er stadig at der skal være en væsentlig begrænsning i arbejdsevnen.. og den er jo som hidtil flydende.

Så jeg tror at de stadig vil læne sig op af at praksis har været at væsentlig først er når arbejdsevnen er nedsat med det halve..

Det hele bunder jo i hvad væsentligt vurderes til at være..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 09:07   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal(efter min mening), tage udgangspunkt, at selv tilkendelsesbetingelserne IKKE er ændret.

Dvs at Ankestyrelsens praksis stadig er gældende, dvs at ens EFFEKTIVE arbejdsevne fortsat VARIGT, SKAL være nedsat til minimum 50%.

Urimmeligheden i, at syge, tilskadekomne, der altid har arbejdet fuld tid>(37 timer), nu(som før) kan henvises til deltidsarbejde, som selvforsørgelse, bør der klages over som principel, fordi;

Fagforening sondre imellem del- og fuldtidsforsikret, som vedrører vores arbejdsmarkedstid aftaler.
Dette fjerner man ved at postulere at man kan få ansættelse i deltidsstilling, fordi man er syg/tilskadekommet.

Det er da diskriminering?
(I gamle dag(ved ikke om det stadig eksistere)fik man ved ansættelse i deltidstilling, en frigørelsesattest, hvis man var fuldtidsforsikret, og blev derfor økonomisk supleret op til fuldtidsstilling, såfremt man var til rådighed., Men det er den syge/tilskadekomne jo ikke.).

Helt urimmelig postulat.

Jeg mener derfor at Ankestyrelsens P-afgørelse, hviler på nogle forkerte principper, når der vurdes, at væsentlig, sidestilles med at arbejdsevnen skal være nedsat til minimum 50%, og de over, derfor er henvidst til deltidsjob.

Problemet opstod, da 1/3 del tilskud bortfaldt.
Dette blev vel netop brugt for at tilfredsstille, at de der er fuldtidsforsikret(ligesom 37timer)altid var udgangspunktet.

Dernæst kunne man også argumentere for, at kontanthjælpen, KUN gives ved rådighed, for det ORDINÆRE arbejdsmarked, på fuld tid!

ERGO kunne man håbe at en fagforening ville køre en sådan sag ved domstolende!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 12-05-2013 kl. 09:13.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 09:52   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Min mand fik af sin kommune af vide at det var mellem 18-20 timer så ville man få afslag på fleks og da han lå på 17 mente de sagtens han kunne blive selv forsørgende, det var for 2 år siden....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 20:49   #17
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg blev tilkendt fleksjob i januar 2006 med 24 timer om ugen. Jeg kunne så klare 20 timer og havde job på det i 2 år. Nu er det desværre gået ned af bakke for mig og er nu i praktik på 10 timer om ugen.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 20:05   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Er der nogen der har tjekket om det er rigtigt....evt kigget på lovgivningen....

Jeg ville forslå at man lige kiggede på lovgivningen og se om man faktisk kan udlede at hvis man kan arbejde 20 timer....ja så kan man ikke få fleksjob....

Regler er lavet om....ja....men ikke i den retning...og et fleksjob er stadig som udgangspunkt på 37 timer...

Nedsat tid er stadig et skånehensyn....

Så det ville være dejligt hvis folk som kommer med faste påstande....om de lige ville komme med nogle fakta....evt med links...

Den gamle ordning havde tilskud på 1/2 og 2/3...

Det er jo lidt dumt hvis vi sidder her og snakker om ting som slet ikke passer....ud fra en som måske tror at tingene er på den måde....

Så jeg tror det ville være en rigtig god ide om der kom noget fakta på bordet...lovgivningen ligger under nyttige links...
Jeg ved at der ligger et officielt svar et sted.. Det omhandler netop om at kommunerne IKKE udelukkende må give afslag, selvom timetallet er over 20 timer.

Jeg har sat noget igang for at finde dét link ;-)

Så fandt jeg det.. Bemærk at det er fra 2013 og at der henvises til en principafgørelse.. Se det HER

Sidst redigeret af mik16; 13-05-2013 kl. 20:29. Årsag: Indsatte et link
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 22:35   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det siger jo at der IKKE er noget med et bestemt antal timer....

Herligt og tak fordi du gad finde @Mik16...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 00:39   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- dette beviser jo IGEN at kommunen bare slynger rundt med timeantal efter forgodt befindende.

Kæft det er trættende som de forsøger at køøøøre borgere rundt i manegen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået et fleksjob ? Humlebi07 Er det overhovdet til at få fleksjob? 18 07-02-2017 18:46
Er der nogle som har fået førtidspension, ved de nye regler? Risskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 23-08-2013 12:52
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29
Jeg har fået et fleksjob Bea Din historie 13 16-12-2007 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension