K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 18:51   #11
K.H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
K.H er ny på vejen
Cool fleksjob........

fleks job vil de ikke værre med på da skånehensynene er så massive at de ikke forsvarligt vil sende mig ud til dette der er vist ikke så mange muligheder, må jo se hvorlænge jeg kan trække den. men det er nok en ftp det ender med, men ingen tvivl det vil give en masse fordele i forhold til den hekse jagt kommunen har gang i, som det er nu er man et jaget bytte. tager en dag ad gangen.

Jeg kæmper med kløerne ude! de kan bare komme an(håber jeg vinder kampen)
det skal lige nævnes at det ikke er det økonomiske KUN men også en princip sag at de ripper en bare fordi man bor sammen med en anden.
tror enteligt hvis man gennem går tingene til mindste 50øre er det nok ikke så slemt- men som sagt ( penge gør ikke en lykkeligere men livet lidt sjovere)
K.H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 21:41   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så igen en logik jeg ikke forstår

Førtidspensionister fra før 1.1.2003 er enten et glemt eller diskrimineret folkefærd.

Således står der i linket http://nbb.kommuneinformation.dk/238...f?tid=13:10:49 "Forklaring til pensionsmeddelelsen om førtidspension 2009
Førtidspension efter reglerne gældende fra 1. januar 2003", som Peakock henviser til.

Supplement til pensionen
Kommunen kan yde hjælp, hvis du ikke modtager
fuld pension, fordi du har boet i udlandet. Hjælpen
kan kun ydes under ophold i Danmark.

Førtidspensionister efter denne dato får en højere og mere ensartet førtidspension, uanset om de er gift eller enlige, og de kan f.eks. tage deres fulde pension med sig hvis de flytter til udlandet.

En førtidspensionist fra før 1.1.2003, får mindre i pension, har færre rettigheder, og kan ikke tage sin fulde pension med sig til udlandet, der skæres en hel del i pensionen alt efter om man flytter til et andet EU-land eller længere væk. Og i det ovennævnte tilfælde med supplement, så gælder det for os heller ikke.

Og nu læser jeg at en førtidspensionist fra efter 1.1.2003 kan få et supplement i ovenstående tilfælde, det finder jeg også rigtigt, og helt i orden, men hvorfor skal vi førtidspensionister fra før 1.1.2003, have det dårligere bare på grund af en dato, kan man på grund af denne dato klare sig for mindre?
Har man ikke de samme behov?
Denne diskriminering må høre op, og ligeledes den gensidige ægtefælleforsørgelse.
På grund af disse regler, er min mands og min fælles indkomst så lav, at vi i denne vinter kun har varme på i et rum, vores spiserum, som ligger midt i huset, køkken, badeværelse og soveværelse/stue er iskolde.

Hvor er logikken, jeg fatter det ikke, og må sige jeg finder det dybt uretfærdigt.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 21-01-2009 kl. 21:44.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:23   #13
K.H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
K.H er ny på vejen
er helt enog i det er dybt uretfærdigt at en dato skal gøre så meget i ens pension.
noget andet der undre mig er at det ikke er meget man høre om problemet - jeg ser det som et realt problem, hvad er det der er galt er vi alle gået i glemme bogen- råber vi ikke højt nok? det er uanset om det er kontanthjælp eller pension er det et jaget folk de skære i pensionen så det ligger på fattigdomsgrænsen, jeg mener ikke at det er pension/kontanthjælp der er for høj uanset om man er enlig samboende eller forsørger. det er lønningerne der er for lave. for mit vedkommen kan det ikke betale sig at tage et arbejde som ufaglært(hvis muligt) kan forstå til en vis grænse at de laver en økonomisk vudering hvis man er gift uanset hvilken hjælp man modtager. men som samlevende rykker det ikke rigtigt. gad godt vide hvad der skal til for at råde hele danmark op, kan da ikke kun værre mig der tænker sådan?
K.H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:16   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
I vore dage....

....gør det egentlig ingen forskel om du er samlevende eller gift, og hvorfor skal ægtefællen eller samleverens løn tages med i betragtning? Man skære trods alt heller ikke i lønninger blot fordi to mennesker bliver gift eller flytter sammen.

Desuden er det også nedværdigende at man gøres økonomisk afhængig af et andet menneske, hvis vi henlægger halvdelen af vore fælles udgifter til mig, så ville jeg have tusind kroner om måneden til mad, tøj, vask, sko, medicin, m.m.

Jeg læste for nylig, at hvis man var bankerot, så kunne der kun foretages lønindeholdelse i hvad der var over ca. 4.200 kroner om måneden per voksen i rådighedsbeløb (dvs. efter betaling af faste udgifter), og så nogle tillæg for børn, afhængig af alderen. Det vil sige, at set ud fra lovene der dækker dette område, så ligger fattgdomsgrænsen for et par på ca. 8.400, det betragter man som nødvendigt for at overleve. Min mand og jeg har tilsammen mindre ens 7.000 per måned

Jeg ved at ved sociallovene ligger beløbet vistnok omkring 3.700 per voksen per måned, men det når vi heller ikke op på.

Der er såmen ikke så meget at forstå i det, vi er regeringens skræmmebillede, "se hvor galt det kan gå dig, hvis du ikke retter dig ind".

Det er helt bevidst at vi behandles sådan, det skal nemlig afskrække lønmodtagere fra at brokke sig og kræve for meget, og helst ser den nuværende regering og arbejdsgiverforeninger også at der er et vist antal arbejdsløse, da de så lettere kan holde lønningerne nede.

Dette er ikke noget jeg finder på. Jeg skrev om det i en anden tråd, hvor jeg linkede til kilde.
Jeg kan bare ikke finde det igen, sry.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:30   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hej Hrefna

jeg kan ikke se dit link i din tråd " Så igen en logik jeg ikke forstår"
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:58   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der burde ikke være tvivl om at man skulle ophæve alle regler om ægtefælleforsørgelse for både kontanthjælpsmodtager og ftp det er helt gak nu vi skriver 2009 ...

Og så skal man se at få alle gamle førtidspensionister over på den nye pension men helt ærligt for min skyld så syntes jeg ikke at der ville være noget galt i lige at give et tjek (ikke arb prøvning ) men læge papir osv for at finde ud af hvor meget de gamle ftp kan , jeg har en veninde på den gamle og hun arbejder ved siden af og stor trives med det, hun vil gerne have flekjob i stedet for men niksen biksen ...

Men er der ingen arbejdsevne tilbage (eller ønsker folk ikke fleks pga mange år på pension) ja så skulle de selvfølgelig ikke ud i ledighed med os andre flekser.. og helt ærligt tror heller aldrig de kommer det .. for hvis sådan en som du Hrefna fik fleks i stedet for og kom på ledighedydelse som jeg så ville din økonomi blive bedre og det gik jo slet ikke

Citat:
Jeg ved at ved sociallovene ligger beløbet vistnok omkring 3.700 per voksen per måned, men det når vi heller ikke op på.
He he min datter og jeg har tilsammen 3700 når alle regninger er betalt , og det mener min kommune da er vild luksus , så det er ikke noget problem for mig at betale min el regning selv på 16.000 over et halvt år ... så de kender vist ikke den grænse (skal lige sige at det var telefonisk svar så det kan være det bliver et andet nu jeg har forlangt at få behandlet sagen og et skriftligt svar ) det ved jeg på tirsdag .. det bliver sgi nogen lange dage .. derfor er jeg stille
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:06   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@Peacock

Hejsa,

Linket var i en anden tråd som jeg nu ikke mere kan finde, sry.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 08:00   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
He he min datter og jeg har tilsammen 3700 når alle regninger er betalt , og det mener min kommune da er vild luksus
Jeg har søgt om hjælp til tandlægeregninger en hel del gange (enkeltydelse), børnepengene fra far'en og den der check hver 3. måned bliver ikke (må ikke) regnet med, og derefter skal jeg have 4000 kr. tilbage at leve for.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 19:41   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har fundet....

....hvor det var jeg læste om det.

Det er fra en bog der hedder "Disciplinering til arbejde", fra socialforskningsinstituttet ved Ålborg Universitet.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 13:52   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sider og tænker/spørger... er der ikke nedfældet et eller andet lov tamtam omkring hvor stort (eller rettere LILLE) folks rådigheds beløb skal være, jeg ved godt det er svingene i forhold til børn ( da de jo naturligvis koster forskelligt alt efter hvor gamle de er) men så om ikke andet for, pr. voksen i husstanden??

Nogen der ved noget om det? Eller det er måske de enktle kommuner der skal fastsætte det beløb?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension