K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2007, 18:08   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Går jeg ned i løn?

Ja, det er nemlig rigtigt, Grundfos er én af de virksomheder der fortæller vidt og bredt om deres sociale ansvarlighed! Men jeg forstår det så sådan, at man kun kan ansættes i fleksjob, hvis man kan arbejde fuld tid, for det kan da umuligt være tilladt ikke at følge reglerne! Men man véd selvfølgelig aldrig, der foregår jo så meget mærkeligt rundt omkring...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 18:26   #12
flekser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
flekser er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

gh72: Bea har jo sådan set svaret på dit spørgsmål, og ja det er for dårligt at en fabrik som Grundfoss stiller sig så meget frem i medierne omkring det sociale, men så alligevel ikke vil give den fulde løn. Jeg kan huske de var meget fremme i medierne på et tidspunkt fordi de meget gerne ville ansætte fleksjobber, for disse mennesker skulle jo også have en chance for at blive på arbejdsmarkedet. Ja op i røven med det, for man kan ikke leve af en 15 timers løn, medmindre man er gift/lever sammen med en der scorer kassen. De vil meget gerne både blæse og have mel i munden på samme tid.

Så derfor er det vigtigt man tjekker hvordan reglerne er på den arbejdsplads man er på/gerne vil søge job hos.

også et lidt surt opstød herfra, men det er bare ikke rimeligt at forsøge og lokke folk til gennem medierne, og så give crap løn.... øv
flekser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 19:49   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Går jeg ned i løn?

Citat:
Bea skrev:
Citat:
flekser skrev:
som tidligere skrevet så er der enkelte virksomheder, som ikke udbetaler fuld løn selv om de får refunderet. Grundfoss er en af dem. Der får man kun løn i de timer man arbejder. Så vil man have fuld løn, skal man arbejde fuld tid. Det er underligt de ikke udbetaler den fulde løn, da de jo vil få refunderet enten ½ delen eller 2/3 fra kommunen, men sådan har de valgt at gøre. Man skal også lige huske at der kun refunderes ½ delen eller 2/3 af mindstelønnen.
Jeg har været til Jobmessse i Viborgm og talt med en fra Grundfos. Man kan kun få fleksjob på Grundfos, hvis man kan arbejde i 37 timer om ugen. Manden spurgte om jeg havde mulighed for at leve af at få en løn på de 20 timer som jeg er visitert til, vilket jeg svarede nej til. jeg tror altså kun de vil betale for det antal timer vi kan arbejde, også selv om det hedder fleksjob. Der er jo også åbnet op deltidsansatte inden for fleksjob modsat før juli 2006 hvor alle blev beregnet set ud fra en fuld tids løn.
Vedkommende jeg talte med fortalte mig at de kørte denne linie konsekvent. det må være noget med deres holninger generelt. Jeg synes de er lidt stride, for de fortæller jo vidt og bredt om deres sociale angagement og få faktisk priser og masser af roser for deres sociale arbejde. Det er som om de gerne vil deltage i festen, men kun vil have dem der kan yde mest for pengene. De er sgu ikke en skid engagerede. de kigger på profitten. JA, undskyld, men jeg bliver altså så irriteret når firmaer fører sig frem i medierne på den måde.

Bea
Jeg er fuldstændig målløs, det har jeg aldrig læst eller hørt om før, alle historier har som bekendt to sider, så man skal passe på ikke at dømme, men jeg skriver da til dem og høre om det kan passe...

og hvis det passer , hvordan hulen kan den så gå igennem kommunen og hvordan regner de refusionen ud ??
betaler kommune og stat refusion ?
er man i virkeligheden deres socialeansvar til 20 kr i timen ?
Hvor mange andre virksomheder kan så slippe afsted med det ?
og hvor er fagforeningen henne i dette her ?

Ja ja flere spørgsmål end svar det er der da, men jeg vil se hvad jeg kan finde ud af de næste par dage ...

For jeg syntes det lyder utroligt..for ikke at snakke om hvordan de behandler andre arbejdsgivere også , vil det sige at fordi man er store og mægtige grundfoss så kan man få alle de flekser der kan arbejde 37 timer og så kan de andre små virksomheder tage dem der er dårligst .. det er sq da flot ...

PS svare grundfos ikke ja så må det vel være svar i sig selv :@
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 20:07   #14
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

Hej Hejdien

Fint hvis du skriver til dem. Jeg kan altså ikke forstå, at den går hvis de modtager fuld refusion. Jeg tænker jeg må have misforstået noget. Det eneste jeg ved, er, at de har en hel afdeling for fleksere, og på den afdeling er der kun fuldtidsansatte.


Ja Hejdien, virksomheden Grundfos er stor og har utrolig meget magt. Du har ret i at de ikke er særlig solidariske, men sådan er det at have magt og penge.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 20:40   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Går jeg ned i løn?

Jeg ved ikke, om Danfoss kan have taget "forskud på glæderne" ved at handle, som I beskriver.

Dansk Industri foreslår følgende:

Citat:
For eksempel bør der kun udbetales
løn for den faktiske arbejdstid og i den resterende tid
supplerende ledighedsydelse
Det er yderst "interessant" læsning, og uhyggelig.

Læs mere her:

http://www.di.dk/NR/rdonlyres/43E19B...ingeeffekt.pdf
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 22:35   #16
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

En arbejdsgiver SKAL betale mindstelønnen indenfor det område man bliver ansat i og kommunen yder så tilskud enten med ½ eller 2/3 tilskud til arbejdsgiveren.

Det er ikke som en har skrevet, at kommunen supplerer lønmodtageren op.

Min umiddelbare tanke var - klag til ombudsmanden indtil jeg kom i tanke om, at en privat virksomhed ikke er omfattet af forvaltningen og man derfor ikke kan klage til ombudsmanden - MEN, det er fagforeningens pligt, og den i kommunen der etablerer eller er med til at etablerer ansættelsen der klart skal fortælle arbejdsgiveren, at det er som minimum mindstelønnen der skal udbetales til lønmodtageren - hvis fagforeningen og kommunen ikke er "gode" nok til det - kan man klage til ombudsmanden.

I hvert fald er der ingen tvivl om, at arbejdsgiveren skal betale mindstelønnen og ikke det faktiske antal timer man arbejder.

Mvh soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 22:49   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Går jeg ned i løn?

Tja som også skrevet her på siden før, så er det jo sådan at en historie nemt kan have to sider, og jeg håber da virkelig at der er nogen der har misforstået noget her

For det er vel i og for sig en omgåelse af loven da det jo står meget klart i loven hvad det gælder , jeg har for ikke så længe siden læst en artikel om grundfos og hvordan de hjælper folk tilbage på arbejdsmarkedet, men er det måden de gør det på så er den jo ikke helt fin...

Men jeg kan ikke få det til at hænge sammen med hvordan det kan lade sig gøre, og derfor burde der da være nogen der undersøgte det, jeg skriver gerne til den person som jeg har set er kontaktperson og ansvarlig for fleksområdet på virksomheden, så må man da bare håbe at artiklen ikke er for gammel og der er kommet en ny kontaktperson .

Men det finder vi jo så ud af, indtil jeg har hørt andet så tror jeg for min del at jeg vil vente lidt med at dømme

Og håber at det hele er en misforståelse det gør jeg da godt nok , for ellers er systemet mere råddent end selv jeg troede :@
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 00:15   #18
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Går jeg ned i løn?

Blot min ydmyge mening - men mener ikke det er systemet, men (igen) dem der forvalter lovgivningen - gør det måske i en god mening i forhold til, at fleksjobberen så får et fleksjob - og det, kan man sige, er jo at gøre fleksjobberen en bjørnetjeneste, for det er fleksjobberen det går udover i sidste ende.

Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 08:12   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Går jeg ned i løn?

En kamp om ord socialformidler

Det er nok fordi at i mine øjne er dem der forvalter loven, en del af systemet.

Hvis det forholder sig som det umiddelbart ser ud, så sidder der nogle sagsbehandlere , kommunalbestyrelser, nogle der strår for udbetaliger, nogle fagforeninger der er med til at beregne lønnen, og nogle jobkonsulenter.
Som alle sammen kender loven og hvad den siger, som helt bevidst går ind og laver om på loven og ikke overholder den, så kan intenionen være nok så god.
Det er ikke tilladt..

Derfor skriver jeg systemet, en kan lave en fejl det ved jeg godt, men når det er på den måde så er det i mine øjne systemet..

Alle kommunalt ansatte er på den ene eller den anden måde ambasadør for systemet, og de skal og må vide hvad de laver, så derfor er det systemet der fejler i sådan en sag

Så mange mennesker som er i kontakt med en fleksjobber kan ikke komme til at lave en lille smutter, der er for mange inden over.

Og at man gør det i en god mening, det vil jeg hoppe op og falde ned på, har jeg et job der skal udføres i følge nogle bestemte retnisngslinjer så kan jeg ikke bare gøre det på en anden måde, fordi jeg mener at det er mere hensigtsmæssigt, eller jeg syntes at jeg hjælper nogen.

jeg har retningslinjer at overholde ( i mit tilfælde stukket ud af min chef) og bliver de ikke det , så er der en fyreseddel..

Dem der er i kontakt med flekser har også fået stukket retningslinjer ud som skal overholdes ( her er det så lovgivningen ) og overholdes det ikke ja så skal det jo selvfølgelig have samme konsekvens som hos alle andre, stik dem en fyreseddel...

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 08:47   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Går jeg ned i løn?

Hejdien - jeg synes også de ansvarlige er ambassdører for systemet! Og jeg vil da håbe, det forholder sig sådan, at Grundfos kun ansætter folk i fleksjob på 37 timer! Og så er det en helt anden diskussion, om man så synes, det er iorden, de ikke vil ansætte fleksere på nedsat tid. Jeg håber ikke, det er muligt for en arbejdsgiver at ansætte fleksere på nedsat tid og kun udbetale løn for deltid!! For så er der helt sikkert noget galt!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension