K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 12:45   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Nu er det 2½ måned siden jeg fik medhold fra Det Sociale Nævn. Og min SB har INTET foretaget sig siden. Jeg er ved at blive rigtig hys nu. For tandlægen kontakter mig min. 1 gang om ugen for at høre om der er nyt i sagen. Og jeg vil da også gerne have mine småpenge tilbage.

Indtil videre har jeg intet held haft med at få kontakt med SB. Hun er enten på ferie (hvilket er okay) eller så er hun optaget. Har skrevet mails til hende, som ikke bliver besvaret. Brevet til hendes chef, er heller ikke blevet besvaret ! HMF !!!

Hvad gør jeg nu ?
Hvis du har kvittering på brevet til chefen, så synes jeg du skal tage kopier af hele molevitten og sende det til borgmesteren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 15:19   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Angry

Det var dog den stiveste, når du kan dokumenterer at du har ret hvorfor h------ betaler de så bare ikke De par kroner betyder meget for folk med vores økonomi men intet for kommunekassen Den tid div sb bruger på at give folk en sludder for en sladder
koster jo meget mere end den regning
Man kan også tænke over hvad hjælper det at få medhold ved div ankeindstandser hvis komm så efterfølgende ikke retter ind

Jeg mener også at du bør tage en kopi af afgørelsen og sende den til komm med spørgsmålet hvor bliver mine penge af

At sb er holder ferie bør heller ikke betyde noget de afløser vel hinanden
ved ferie som man gør alle andre steder
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:31   #13
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Jep - er helt enig med Viggo. Du kopierer brevet og sender det til alle du kan komme i tanke om!!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 10:27   #14
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Hej xxxxx

Tak for din mail. Min kollega har haft kontaktet Det Sociale Nævn, hvorfra de oplyste, at de havde haft nogle problemer med deres mailsystem og at der derfor var flere afgørelser, som ikke var blevet afleveret til kommunen, som de skulle. Jeg har nu fået tilsendt en kopi af afgørelsen. Jeg har haft afgørelse inde omkring min leder og har forsøgt at ringe til dig.
Du oplyste tilbage i juni måned, at du havde afdraget lidt på behandlingen. Du er derfor nødt til at komme ind med dokumentation fra tandlægen på, at du har fået foretaget behandlingen og endvidere at du har afdraget på den.
Dette er vigtigt for mig at få før jeg kan revurdere. Dette skyldes, at du kort tid efter behandlingen af ansøgningen om tilskud til tandbehandling blev sat op til ej forsørger takst grundet diagnose. Dit månedlige rådighedsbeløb er derfor steget og dette vil få betydning for en ny afgørelse.

Hvis du har behov for yderligere forklaring er du meget velkommen til at ringe til mig.

Med venlig hilsen

xxx x. xxxx
Socialrådgiver
Socialcenter Central og Ung
Tlf.: xx xx xx xx
Mail: xxx-xx@aalborg

_____________________________

1. Jeg fik min afgørelse, fra Det Sociale Nævn, d. 16/6-2011. Hmmm....

2. Jeg fik forhøjet KH næsten 2½md. efter jeg havde søgt økonomisk hjælp til tandudtrækningen.

Hvorfor skal der så en ny afgørelse til? Jeg troede at det var hvordan min økonomiske situation så ud da jeg søgte og ikke nu her over 5 måneder efter afslaget.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 11:23   #15
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Red face

Det tror jeg heller ikke de kan tillade sig, håber der kommer andre med lidt erfaring der kan byde ind med nogle paragraffer ol. Og ellers må du klage over den nye afgørelse.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 20:12   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Jeg kan heller ikke § til dette men det virker helt usandsynligt at man kan bruge en aktuel økonomi til en hændelse der foregik for lang tid siden
Jeg kan ikke rigtig se at deres sjusk og sagssyltning skal lægges dig til last
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 21:03   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er vel "bare" at anke et evt ny afslag med henvisning til netop at de har ført afgørelsen form til en ny økonomisk situation som ikke forelå da tandlægen skulle betales, at det jo naturligvis var ud fra din daværende økonomi at du søgte økonomisk hjælp, og selvfølgelig også ud fra den daværende situation at du fik medhold.

At du ikke kan se hvorfor du skal ligge til last for at kommunen har forhalet din sag unødigt, og nu igen forhaler sagen ved at forsøge at flytte afgørelsen flere måneder frem, på trods af at der allerede ligger en afgørelse.

Du skal i hvert fald ikke lade dem få lov at slippe, jeg er rimelig sikker på at du nok skal vinde denne her, kommunen går bare efter: går den sååå

Mht din tandlæge så giv ham din SB´ers nr navn og mail, og spørg så tandlæge om denne ikke er sød at rette sine henvendelse til kommunen, som er den rette ejermand for rykkerene, i det sagen er 100 ude af dine hænder, det er jo ikke dig der skal betale.

Det er smadder synd for evt andre borgere, de risikere at blive afvist af tandlægen, ved at denne laver så højt et overslag at borgerene kan være sten sikre på at få besked på at finde en anden tandlæge, det sjov der gider tandlægen da ikke udsættes for igen, det rene øfferri fra kommunens side, himmelråbende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 21:29   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Sagen er jo afgjort...

De kan ikke bare lave en ny vurdering..

Så skal de først selv klage over den afgørelse du har fået til ankenævnet, og se om de så får medhold.

Men indtil de får det, har de bare at betale som afgørelsen siger...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 15:39   #19
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
De har vel 4 uger til at klage som jeg. Og da det nu er 10 uger siden jeg fik afgørelsen, så er det vel for sent for dem at anke.

Desuden tror jeg nok lige jeg har en super tandlæge. Kontaktede dem i mandags og fortalte hvordan det stod til. Nu har de så lige ringet og fortalt at DE har klaget over den meget langsomme behandling af min sag, fra kommunens side. De har også overført mine penge, da de nu mener der er en sag mellem dem og kommunen.
Men det skønneste er nu at også de har klaget over ventetiden.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 09:07   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
dejligt, at høre, at du har en god tandlæge der tør og vil tage udfordringen med din kommune

På et tidspunkt, var jeg nødsaget til at benytte mig af samme metode, da jeg forgæves havde ventet på et hjælpemiddel i over 8 mdr og det skønt ALLE papirer for dokumentation var indsendt.
Overlægen for sygehuset kontaktede kommunen og SÅ skete der noget!

Jeg syns nu, det må være pinligt for kommunen at de bruger overlægens kostbare tid, til sådan en gang pjat og sjusk! (håber de gir dem en røffel der ikke er til at misforstå)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gældende eller nye FP-regler_BAN har hjemvist FPsag til genvurdering hos Kommunen knuden Politik og Samfund 2 11-03-2012 21:16
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
betaling af tandlæge regning Marolle Alt det andet 29 28-11-2009 21:07
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension