K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2013, 21:58   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af CtrlAltDelete Se meddelelser
Tror jeg skal lade være med at blande sygedage ind i det Det er blot fordi jeg synes det er så grotesk det de har gang i.
Tja.. Det kan næppe betale sig. Fleksjob hænger ikke på træerne ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 22:10   #12
Cherie71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Cherie71 er ny på vejen
Hej

Jeg er også flexjobber med fri hver mandag. Jeg har 20 feriedage om året idet det bliver det samme som mine kollegaer som har 25 feriedage. Derudover har jeg 5 omsorgsdage som alle andre.

Det betyder at hvis jeg holder 14 dages ferie, så bruger jeg 8 feriedage idet mandag ikke registreres som feriedag.

I vores firma registreres min fridag ikke som sygdom hvis jeg er syg en enkelt mandag. Dog skal den registreres ved langtids sygdom.
Cherie71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 22:12   #13
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Tja.. Det kan næppe betale sig. Fleksjob hænger ikke på træerne ;-)
Tror nu ikke jeg skal frygte mit job Desuden er vi 6 fleksjobbere på arbejdspladsen i alt, hvoraf 4 af os står i denne situation. Så er sikker på, at vi nok skal få dem til at indse at dette er hen i vejret.

Min arbejdsgiver er ellers fuldstændig fair i alt andet der er fleksjob vs. ordinære vilkår. I dette tilfælde er de overbevist om at de følger reglerne. De har jo talt med både HK og kommunen som bakker op, så måske et eller andet sted forståeligt nok. Men nu har jeg set mail fra HK som henviser til en paragraf der omhandler medarbejdere med færre arbejdstimer end 37 timer og det hører jeg jo ikke ind under. Og da kommunen sendte mig dokumentation på påstanden, sendte de et link der omhandler medarbejdere i turnusordning, hvilket jeg jo så heller ikke hører ind under.

Vores økonomichef kommer retur fra ferie på mandag og så regner jeg med at få et møde med ham. Men jeg vil stadig gerne have flere input, også gerne fra andre brugere. Ved godt mit indlæg blev pænt langt, men håber flere har overskud til at læse og kommentere

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cherie71 Se meddelelser
Hej

Jeg er også flexjobber med fri hver mandag. Jeg har 20 feriedage om året idet det bliver det samme som mine kollegaer som har 25 feriedage. Derudover har jeg 5 omsorgsdage som alle andre.

Det betyder at hvis jeg holder 14 dages ferie, så bruger jeg 8 feriedage idet mandag ikke registreres som feriedag.

I vores firma registreres min fridag ikke som sygdom hvis jeg er syg en enkelt mandag. Dog skal den registreres ved langtids sygdom.
Hej Cherie

Tak for input

Det giver mere mening at gøre det sådan. Men når jeg holder 14 dages ferie bliver jeg stadig trukket for 10 dage.

Men det giver dig jo så stadig færre feriedage end dine kolleger og det er på ingen måde rimeligt. Med mindre du holder alle dine feriedage som hele uger, så bliver det det samme...
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 22:27   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cherie71 Se meddelelser
Hej

Jeg er også flexjobber med fri hver mandag. Jeg har 20 feriedage om året idet det bliver det samme som mine kollegaer som har 25 feriedage. Derudover har jeg 5 omsorgsdage som alle andre.

Det betyder at hvis jeg holder 14 dages ferie, så bruger jeg 8 feriedage idet mandag ikke registreres som feriedag.

I vores firma registreres min fridag ikke som sygdom hvis jeg er syg en enkelt mandag. Dog skal den registreres ved langtids sygdom.
Der er meget forskel på om man er i ny eller gammel fleksordning.

I den gamle ordning kunne det ikke altid betale sig at "melde" flekseren syg, da der er tilskud som skal modregnes med de refunderet sygedagpenge.

I ny ordning, så SKAL både flekser og arbejdsgiver anmelde sygdom på første dagen, hvis arbejdsgiveren vil have refusion. Det giver ikke samme fleksibilitet som tidligere.

Det er klart en forringelse i den nye ordning. Max refusion er på max. 108 kr i timen til arbejdsgiveren.. Har flekseren en løn på fx. 170 kr/timen, så koster det altså differencen.

I gammel ordning gjorde det knapt så ondt, da der stadig var tilskud.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 22:54   #15
Cherie71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Cherie71 er ny på vejen
Hej igen

Ja men hvis du har 25 feriedage og de trækker 10 dage ved 14 dages ferie, så giver det jo i sidste ende samme resultat som mig.

Jeg er på gammel ordning og kan sagtens se hvad du mener. Den ugentlige fridag vi har - kommer til at indgå i ferien og vi "mangler" derfor en uge. Når jeg holder en feriedag en fredag, så regnes den som EN fridag. Dvs at hvis jeg har brugt 8 dage på 14 dages ferie og efterfølgende bruger 1 på en fredag - så har jeg 11 feriedage tilbage samt mine 5 omsorgsdage.....

Jeg har valgt at acceptere firmaets holdning til dette punkt, idet jeg har så mange andre goder, god løn og er glad for jobbet. Og som andre nævner: "flexjob hænger ikke på træerne" -

Pøj pøj og jeg håber i finder en god løsning. -
Cherie71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 23:42   #16
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cherie71 Se meddelelser
Hej igen

Ja men hvis du har 25 feriedage og de trækker 10 dage ved 14 dages ferie, så giver det jo i sidste ende samme resultat som mig.

Jeg er på gammel ordning og kan sagtens se hvad du mener. Den ugentlige fridag vi har - kommer til at indgå i ferien og vi "mangler" derfor en uge. Når jeg holder en feriedag en fredag, så regnes den som EN fridag. Dvs at hvis jeg har brugt 8 dage på 14 dages ferie og efterfølgende bruger 1 på en fredag - så har jeg 11 feriedage tilbage samt mine 5 omsorgsdage.....

Jeg har valgt at acceptere firmaets holdning til dette punkt, idet jeg har så mange andre goder, god løn og er glad for jobbet. Og som andre nævner: "flexjob hænger ikke på træerne" -

Pøj pøj og jeg håber i finder en god løsning. -
Ja, hvis jeg holder hele uger giver det samme resultat. Det er netop ved enkelt fridage at arbejdsgiver er blevet kreativ. Hvis jeg nu vælger at holde feriedag hver fredag i 4 uger koster det mig 5 feriedage hvorimod det kun koster mine kolleger 4 dage. Det hænger på ingen måde sammen.

Jeg kan godt følge dig i at acceptere firmaets holding - hvilket jeg også nok selv ville gøre, hvis dette ikke var noget de pludselig har "fundet på" efter at en medarbejder fik ondt et vis sted over det.

Jeg har tidligere overhovedet ikke følt mig diskrimineret grundet mit status på arbejdspladsen som fleksjobber - men det må jeg indrømme at jeg gør nu. Og det er også primært derfor jeg (og de 3 andre det går ud over) tager det op. I sidste ende ville jeg nok slet ikke ligge mærke til at jeg har 1-3 feriedage mindre end mine kolleger.
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 12:32   #17
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 13
anette29 er ny på vejen
Hvis du vil bruge "din" metode at regne efter kunne det jo se sådan ud:

Du beder om ferie mandag og tirsdag samt torsdag og fredag i uge 30+31+32

i alt vil du bruge 12 feriedage men reelt har du jo afholdt 15 dage.

Du bliver nødt til at brug samme måde at regne på hele tiden så hvis du er gået med til at 2 ugers ferie er tilsvarende 10 feriedage er en feriedag i dit tilfælde også 1,25 dag. Ellers vil du jo have en hel uges mere ferie end alle andre .

Du kan også tage et eksempel hvor der kun arbejdes 2 dage om ugen. Det ville da ikke være retfærdigt at det i sådan et tilfælde kunne lade sig gøre at holde 14,5 uger fri hvert år hvis man bruger din regnemetode.

Det jeg mener er du skal regne med æbler og ikke æbler og bananer
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 12:48   #18
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Hvis du vil bruge "din" metode at regne efter kunne det jo se sådan ud:

Du beder om ferie mandag og tirsdag samt torsdag og fredag i uge 30+31+32

i alt vil du bruge 12 feriedage men reelt har du jo afholdt 15 dage.

Du bliver nødt til at brug samme måde at regne på hele tiden så hvis du er gået med til at 2 ugers ferie er tilsvarende 10 feriedage er en feriedag i dit tilfælde også 1,25 dag. Ellers vil du jo have en hel uges mere ferie end alle andre .

Du kan også tage et eksempel hvor der kun arbejdes 2 dage om ugen. Det ville da ikke være retfærdigt at det i sådan et tilfælde kunne lade sig gøre at holde 14,5 uger fri hvert år hvis man bruger din regnemetode.

Det jeg mener er du skal regne med æbler og ikke æbler og bananer
Hej Anette

Tak for dit input

Holder jeg 3 ugers ferie har jeg jo ikke nogen restitueringsdag hvilket jo så selvfølgelig gør at jeg dermed holder 15 dages ferie.

Jeg kan ikke se hvordan jeg kan få en uges mere ferie end alle andre? Hvis jeg holder en feriedag på en mandag er det jo ikke anderledes end hvis min kollega holder en feriedag om mandagen. Forskellen er blot at jeg bliver trukket 0,25 mere for at holde fri end min kollega gør. Så hvordan vinder jeg en uge på det?

Noget helt andet er, at når min optjente ferie hos arbejdsgiver er brugt (da jeg ikke har været ansat i hele 2012) får jeg i stedet ledighedsydelse når jeg holder ferie. Men i følge kommunen udbetaler de mig kun hvad svarer til 1 feriedag hvis jeg holder en dags ferie. Dvs. arbejdsgiver trækker mig i løn for 1,25 dage og jeg modtaget kun ledighedsydelse for 1 dag. Igen kan jeg ikke se det rimelige i det her...

Synes ellers jeg er meget god til ikke at blande frugterne
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 12:52   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har ret Anette29. Man får ikke flere ferieuger af at være i flexjob. Arbejdede man 3 timer pr dag i 5 dage om ugen, ville der være forskel i ferieberegningen i forhold til en anden person, der arbejdede 5 rimer pr dag i 3 dage om ugen. Afholdes ferien i hele uger, er det jo slet ikke et problem.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 13:09   #20
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du har ret Anette29. Man får ikke flere ferieuger af at være i flexjob. Arbejdede man 3 timer pr dag i 5 dage om ugen, ville der være forskel i ferieberegningen i forhold til en anden person, der arbejdede 5 rimer pr dag i 3 dage om ugen. Afholdes ferien i hele uger, er det jo slet ikke et problem.
Jeg er slet ikke ude efter at jeg skal have mere ferie end andre - selvfølgelig ikke. Men mindre ferie? Og trækkes mere i løn for afholdt ferie (når ikke optjent)? Nej tak.

Kan ikke hel lure om du synes det er rimeligt eller ej Stampe?

Og helt enig...Vi taler ikke om hele ferieuger - men hvis man ønsker at holde en enkelt feriedag. Hvad "koster" den så?
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
?Arbejdsgivers øko.gevinst ved flexjobber? Siv Spørgsmål ang fleksjob 7 09-11-2011 15:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension