K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2012, 17:49   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det ville jeg ikke gøre før jeg havde fået grønt lys fra kommunen - man ved aldrig hvad de kan finde på
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 21:06   #12
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Det ville jeg ikke gøre før jeg havde fået grønt lys fra kommunen - man ved aldrig hvad de kan finde på
At gå ud og påtage sig ordinært arbejde, mens man afventer svar på anke-sag omkring tildeling af fleksjob vil jeg mene er lidt problematisk fordi:

1. At blive tildelt fleksjob kræver at man har skånebehov (Fleksjob er jo ikke blot arbejde på nedsat tid)

2. Jeg ville være bekymret for hvordan kommunen ville forholde sig, ved en eventuelt medhold til borger. Hvis man kan påtage sig arbejde på ordinære vilkår (ordinært arbejde er arbejde hvor der ikke tages skånehensyn) mens ankesagen kører så risikerer man vel også at kommunen vil "vende" dette mod een

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 22:02   #13
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
At gå ud og påtage sig ordinært arbejde, mens man afventer svar på anke-sag omkring tildeling af fleksjob vil jeg mene er lidt problematisk fordi:

1. At blive tildelt fleksjob kræver at man har skånebehov (Fleksjob er jo ikke blot arbejde på nedsat tid)

2. Jeg ville være bekymret for hvordan kommunen ville forholde sig, ved en eventuelt medhold til borger. Hvis man kan påtage sig arbejde på ordinære vilkår (ordinært arbejde er arbejde hvor der ikke tages skånehensyn) mens ankesagen kører så risikerer man vel også at kommunen vil "vende" dette mod een

/Samp
Jeg er helt enig i, hvad du skriver. Men hvad pokker skal man da gøre? Hele vores eksistensgrundlag er truet. Jeg kan ikke arbejde under normale vilkår, men synes jeg er ved at drive derud, hvor sygdom kan være sygdom, bliver jo mere og mere syg i forvejen, så hvorfor ikke arbejde nogle timer om ugen (sålænge det holder), så ens eksistensgrundlag kan hænge sammen.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 22:19   #14
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg er helt enig i, hvad du skriver. Men hvad pokker skal man da gøre? Hele vores eksistensgrundlag er truet. Jeg kan ikke arbejde under normale vilkår, men synes jeg er ved at drive derud, hvor sygdom kan være sygdom, bliver jo mere og mere syg i forvejen, så hvorfor ikke arbejde nogle timer om ugen (sålænge det holder), så ens eksistensgrundlag kan hænge sammen.
hej mumrik . føler med dig helt -- ved ikke lige hvor det er at man gør -- jeg tænker meget på dig og har fulgt din tråd -- vil imorgen ta kontakt til min svigersøn han er i det forum på kommunen her ,og høre hva man kan - det er fordi han hjalp os og er mega dygtig -- det er hva jeg kan byde ind med -- god aften herfra
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 22:33   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej mumrik . føler med dig helt -- ved ikke lige hvor det er at man gør -- jeg tænker meget på dig og har fulgt din tråd -- vil imorgen ta kontakt til min svigersøn han er i det forum på kommunen her ,og høre hva man kan - det er fordi han hjalp os og er mega dygtig -- det er hva jeg kan byde ind med -- god aften herfra
Hvor er det rørende af dig! 1000 tak!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 01:55   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
1. At blive tildelt fleksjob kræver at man har skånebehov (Fleksjob er jo ikke blot arbejde på nedsat tid)
Fleksjob behøver ikke, at være på nedsat tid.

Nedsat tid er blot et af mange mulige skånehensyn.

Alt efter jobbets art kan nedsat tid godt være eneste skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 09:42   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig med vovse.

Bare sørg for, at du fortsat opretholder betingelserne for udbetaling fra dit pensionsselskab.

Hertil skal du selvsagt sørge for at jobbet tager de skånehensyn din sygdom/handicap betinger.

PS. friværdi i ejerbolig kan under ingen omstændigheder bruges som begrundelse som afslag på kontanthjælp, idet man skal sikre at en højere terminsudgift også kan betales.
Derfor får man heller ikke lov at låne i friværdi i den situation, af kreditforeningerne.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 12:34   #18
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvad går skånejob ud på (altså jeg forstår godt begrebet), men hvordan søger man sådan? Skal JC indover? Og hvad er økonomien i det?

Popaie: mine udbetalinger fra pensionselskab er blevet permanent, da deres lægekonsulent har vurderet, at min erhversevne er nedsat med halvdelen. Jeg skal dog kontakte dem, hvis der sker ændring i mine forhold.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 13:33   #19
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej mumrik . føler med dig helt -- ved ikke lige hvor det er at man gør -- jeg tænker meget på dig og har fulgt din tråd -- vil imorgen ta kontakt til min svigersøn han er i det forum på kommunen her ,og høre hva man kan - det er fordi han hjalp os og er mega dygtig -- det er hva jeg kan byde ind med -- god aften herfra
Tak tak tak for din hjælp, som jeg først i dag har set i min indbakke
Har ikke fået besked om, at jeg har fået en besked, burde jeg ikke det?

Jeg har reflekteret meget over min situation her i julen, tror jeg lader jobcenteret vinde. Orker ikke hele cirkusset om igen. Det sidste jeg gør, er at klage over afgørelsen til JC, og så må vi se. Har brug for balance og stabilitet i min hverdag nu...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 20:49   #20
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Arbejde mens anke i BAN?

Kan man arbejde (form for skånearbejde), mens ens sag er til behandling i BAN?
(Fleksjob)

Har tænkt mig at sige ja til et job på 5 timer om ugen, det er et helt isoleret arbejde med at skrive notater. Dette mener jeg godt, at jeg umiddelbart kan klare (og vil altid kunne sige det fra, hvis det ikke går!)

Hvad er jeres erfaringer med dette? Altså kan det skade ens sag? Min arbejdsprøvning sagde 9 timer om ugen.

Tak fra mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
80 sygedagpenge sager behandles om PiaL Politik og Samfund 0 22-03-2011 14:45
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
Forlængelse af sygedagpenge mens ansøgning om fleksjob er igang? Beatrice Spørgsmål ang fleksjob 16 17-12-2010 01:20
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49
Vikararbejde mens man venter på fleksjob... Multe Spørgsmål ang fleksjob 4 05-01-2010 00:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension