K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 21:20   #11
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
fint med alle de svar omkring optagelse af møder, det er uddabateret ok med det,
men hvad har man krav på efter 2 år på ledighedsydelse,hvor det ikke er lykedes at finde et fleksjob, kommunen får jo ikke tilskud efter et 1 år så vidt jeg ved,det er jo noget skidt at man ikke kan få noget mere i løn selv om jeg har en forsikring som giver halv udbetaling, skal det dog modregnes i ledighedsydelsen fordi den var arbejdsgiver betalt.
her en anden privat tegnet, men der skal man jo nærmest være død for at få af eller det de kalder 2/3 invalid, hvem sætter tal på hvormeget man egentlig er invalid,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 22:33   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hamselv tillader mig lige at svare dig på det spørgsmål ved at henvise til mit første svar i din tråd her http://www.k10.dk/showpost.php?p=72109&postcount=2

Der er ingen grænse for hvor længe du kan få ledighedsydelse så længe du opfylder krav om ikke at sige nej til job , evt opkvalificering osv ..

at kommunen mister refusion har intet med dig at gøre den må de selv æde og siger de andet så husk DET ER LØGN og vi kan bevise det herinde , men den tror jeg bare vi tager når tiden kommer
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 07:44   #13
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hejdien
Ja jeg har jo ligesom fattet den link du sendte i første omgang, men hvad har man krav på efter 2 år på ledighedsydelse,eller hvad skal man forlange, ny afklaring eller ??
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 07:51   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Der er noget med, at man skal revurderes hvert år, det fik jeg ihvertfald at vide.
Så det ville jeg helt sikkert lige følge op på. Det er da anstrengende at gå på den måde uden at kunne finde et job, det prøvede jeg også selv.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 12:17   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hejdien
Ja jeg har jo ligesom fattet den link du sendte i første omgang, men hvad har man krav på efter 2 år på ledighedsydelse,eller hvad skal man forlange, ny afklaring eller ??
nå nå he he ..

Kort og godt ...

efter ½ år på ledighedsydeles kan du forlange en privat aktør
efter 1 år skal kommunen sende dig til privat aktør
inden for det første års ledighedsydeles har du ret til 6 ugers uddanelse
og ganske rigtigt så er der revuderingen .

Den kan du læse meget mere om her
http://www.k10.dk/showthread.php?p=6373
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 22:07   #16
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Har jo været ved 2 aktører1 efter ½ år og privat efter 1 år så hvad er det jeg skal gøre nu eller bede om hos den famøse rådgiver
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 22:54   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... din kommune har jo ansvaret for, at der følges op på din fleksbevilling.

Du skal jævnligt vurderes, om du står til rådighed for fleksjob - om du skal have pension, eller om dine skånebehov er ført ajour.

Du kan selv forlange at få et fleksjobbevis, så du nemmere selv kan søge job.

Loven om fleksere, sygemeldte og andre arbejdsløse laves hele tiden om, og der strammes konstant op i opfølgningskravene, aktivering mv.

Og da kommunerne har meget forskelligt forhold til loven og opfølgningskravene, kan det være svært at rådgive om noget konkret.

I yderste konsekvens, hvis du føler, der bliver smølet for meget, så kan du sende en klage til borgmesteren om, at du gerne ser, at der sker noget mere i din sag, da du meget gerne vil bruge din arbejdsevne og meget nødigt vil fjerne dig for meget fra arbejdsmarkedet pga. smøl.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 19:23   #18
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
kommunen skal jo garanteret nok sørge for at de er helgarderet, er jo til samtale hver 3 md. men måske der er et lille lys forenden af tunnel, har netop modtaget et brev fra en af mine forsikringsselskaber at de vil have mig til en speciallæge, så kan der komme en mere erklæring på det er vel nr 7 el. 8 og så har jeg faktisk en fleksbevis men den har ikke hjulpet ret meget
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 07:38   #19
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej
har netop fået afslag på ferie, har bestilt ferie i uge 47 og ugerne 51+52 med den begrundelse at en evt arbejdsgiver ikke kan eller vil give ferie på daværende tidspunkt,
jeg mente ellers at man bare skulle give besked dagen før
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 08:30   #20
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hamselv.

Nu er jeg ikke inde i ferie omkring flex.
Men inde for de fleste erhverv er det sådan, hvis man skal holde ferie, skal man varsle i god tid om ønsker for ferie .( Forskelligt fra arbejdsgiver side, normal vil jeg men 1 mdr. før er ok, hvis det ikke er hovedferie, hvor mange vil holde i en bestemt periode ).
Så 1 dag før er lige kort nok, men ved som sagt ikke omkring flex.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension