K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 21:23   #11
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
det du har modtaget kaldes en skyldner erklæring/ frivilligt forlig, kært barn har mange navne.

Ved at underskrive anerkender du gælden og kreditor slipper for at skulle opnå fundament for at få dig i fogedretten...

lad endelig værd med at underskrive hvis du ikke er enig i beløbet størrelse, vælger du at underskrive, så streg transport erklæringen over, det står dig frit for.

De kan ikke tvinge dig til at skrive under, så enten risikerer du at de tager den hele vejen, dvs dom for at opnå fundament, derefter ryger den i fogedretten kan du ikke betale og har du ikke noget af værdi og her snakker vi ikke almindeligt indbo som din pc med garanti hører under bliver du erklæret insolvent, dog ikke sikkert når beløbet ikke er større. Derudover skal du forbedrede dig på en tur i rki. Ture i retten vil altid medføre yderligere omkostninger til deres krav, men værd opmærksom på at der er grænser for hvad de må opkræve i inkasso omkostninger.

du kan også prøve at spille bolden ud den anden vej, læg din økonomi frem over for kreditor, skrab de rester sammen du kan og tilbyde dem det mod fuld og endelig indfrielse.

Med hensyn til flytteregningen har du krav på regnskab derfra, dog hvis det er langtid siden du er flyttet og ikke har gjort indsigelse mod beløbet kan du risikere retten vil opfatte det som stiltiende accept.

en tidligere udlejer vil ikke have mulighed for lønindholdelse, de kan dog gøre udlæg i overskydende skat hvilket er hvad de vil have lov til med den erklæring de har sendt dig.

Sidst redigeret af sourceful; 16-07-2011 kl. 21:31.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:48   #12
walle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2011
Indlæg: 23
Styrke: 13
walle er ny på vejen
hvor er det synd

de kan ikke gøre løntilbageholdelse osv

det de beder dig skrive under på ,er at hvis du får noget må de
tage det
men når du ikke betaler er det de andre der bor der der
skal betale for dig er det ok, åbenbart for dig

har du råd til at købe på afbetaling ved leasy er det
nok ikke så ringe endda
walle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:49   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du må endelig ikke underskrive noget.

Og det er kun skat og stat/kommune der kan gøre lønindholdelse (hvilket betyder at de beholder en del af lønnen til at dække evt. skyld til det offentlige. En privat virksomhed kan ikke på nogen måder lave lønindholdelse.

Lad dem tage dig i fogedretten, for fogedretten vil gå ud fra samme regler som skat gør, hvilket betyder at du kan kun blive dømt til at betale afdrag, såfremt du og din kæreste har mere end 9.300 om måneden efter at husleje, el og varme, forsikringer, og hvis du er førtidspensionist også medicin er betalt.

Og så vil du blive spurgt om hvor meget du selv mener du har råd til at betale, og der kan du f.eks. selv foreslå 100 kr. om måneden.

Men skriv endelig ikke under for det de vil have dig til er at give dem en fuldmagt til at aftale med kommunen at de kan tage deres penge inden du får udbetalt din pension.

Pas på sådanne inkasso advokater er så snu at det går til grænsen på det lovlige.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:20   #14
walle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2011
Indlæg: 23
Styrke: 13
walle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Det er en gæld jeg åbenbart har fra min tidligere lejlighed. Som de så lige er kommet i tanke om at jeg skylder 7924,80 kr

- Hvordan det kan lade sig gøre, har jeg bestemt tænkt mig at undersøge på mandag!!
Du har krav på en flytte opgørelse på fra flytter dagen den har du nok fået
walle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 10:17   #15
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af walle Se meddelelser
de kan ikke gøre løntilbageholdelse osv

det de beder dig skrive under på ,er at hvis du får noget må de
tage det
men når du ikke betaler er det de andre der bor der der
skal betale for dig er det ok, åbenbart for dig

har du råd til at købe på afbetaling ved leasy er det
nok ikke så ringe endda
Okay, så du mener simpelthen det er meget normalt at man betaler næsten 15000kr til istandsættelse af en lejlighed på 31,3kvm ?
- Ja mit budget kunne godt lige klare 99kr om måneden på en pc...

Ragdoll - Jeg er kontanthjælpsmodtager... og har 7576kr udbetalt. Min kæreste har ca samme beløb. Når alt er betalt, har vi knap 4500kr.

Kan dog ikke se hvorfor min kæreste's penge skal blandes ind i det. De kan vel ikke tage noget fra ham.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 10:59   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Din køreste nliver ikke blandet ind i det, man hæfter kun for hinanden når at man er gift
I første omgang foreslår jeg træk vejret dybt, skriv ikke under på noget
Undersøg om det virkelig er rigtigt at du skylder
Derefter kan du begynde og bekymre dig og handle på det
Det er aldrig halvt så slemt som det at man kan gå og bilde sig ind

Det er for omfattende at gennemgå alle regler her, blot hav i baghovedet at private kreditorer og fogedret kan ikke tvinge dig til noget som helst
Det offentlige kan (kun dem) og selv de skal overveje forskelligt (regler)
der er minimum man skal have lov at beholde Det hedder trangsbeneficium
Det svarer nogenlunde til det du har (din kæreste bliver ikke blandet ind i dette)
Hvis at du vælger lave aftaler med dem så sørg for at det du betaler overstiger renter m.m. således at gælden forsvinder på en rimelig tid kan dette ikke lade sig gøre SÅ LAD VÆR AT BTALE NOGET det vil være det samme som at bruge penge som wc-papir
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 11:08   #17
walle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2011
Indlæg: 23
Styrke: 13
walle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Okay, så du mener simpelthen det er meget normalt at man betaler næsten 15000kr til istandsættelse af en lejlighed på 31,3kvm ?
- Ja mit budget kunne godt lige klare 99kr om måneden på en pc...

Ragdoll - Jeg er kontanthjælpsmodtager... og har 7576kr udbetalt. Min kæreste har ca samme beløb. Når alt er betalt, har vi knap 4500kr.

Kan dog ikke se hvorfor min kæreste's penge skal blandes ind i det. De kan vel ikke tage noget fra ham.
du får da en opgørelse på lejligheden ved fra flytning den skal under skrives så der står nok hvorfor, hvis ikke skal du da dømmes atdu skylder beløbet
det gør fogedretten ikke men civilretten man kan ikke bare skrive du skylder et beløb og tage fogedretten på det
der er noget der ikke stemmer helt
walle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 11:37   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja man får i dag ikke meget for 15000 kroner, men kig på opgørelsen, som du forhåbentlig forlængst har gjort indsigelse imod, hvis du ikke mente, den var OK.
Har du den ikke længere, så bed boligforeningen maile den til dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 11:47   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er dit spørsmål jo ikke om moral eller lign men om de kan rammer dig via løn
og det kan de ikke og hvis du ikke ejer noget er der ikke noget, at være nevøs for.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 12:03   #20
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Din kæreste bliver ikke blandet ind i det, man hæfter kun for hinanden når at man er gift
forkert dette gælder kun ved skattegæld, ellers er gæld personlig og andre hæfter ikke med mindre de har underskrevet som kautionister.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension