K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 07:40   #181
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
God morgen.....

Fik talt med fagforeningen i går og fik at vide, at de vil rykke kommunen d. 1/2, hvis de ikke har hørt noget inden da...... det er da utroligt, som kommunen har lov til at trække sagen i langdrag
Kommunen er fuldstændig ligeglade med, om folk kommer til at gå fra hus og hjem, mens de venter på afgørelser fra deres side af

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 17:17   #182
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så har jeg fået talt med min psykiater, han sagde, at jeg skulle have behandling for min depression og han gav mig nogle antidepressive tabletter, som jeg skal begynde på i morgen...... Så håber jeg, at det hjælper på, at jeg får lidt mere overskud i min hverdag.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 12:54   #183
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Lidt bange....

Så er det i morgen at kommunen holder deres møder, så må jeg håbe på, at de har min sag med, men jeg er bange for, at de sylter den så længe det passer dem

Dog ved jeg, at min fagforening vil rykke for svar d. 1/2, så jeg håber inderligt, at de giver mig mine sygedagpenge igen, men frygter det værste.

Er der ikke noget med, at de skal give dem igen når jeg er under behandling hos min psykiater eller er der noget jeg hat misforstået ?????
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 12:59   #184
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sådan hænger det desværre ikke sammen
hvis kommunen ikke vudere du kommer på det ordinære arbejdsmarkedet inden for en forlængelse. Så stopper de dine sygedagpenge

hele grunden til jeg er kommet i det sorte hul(når man ikke kan modtage kontanthjælp)
kommunen mener ikke jeg kan arbejde og kommer ikke til det inden for 39 uger
ergo et stop
men er heller ikke afklaret til pension flex eller revalidering
fordi de ikke mener behandlignsmulighederne er udtømte
skal selv til møde i næste måned, fordi der er kommet en masse nye oplysninger i min sag
det er så lidt over 4 måneder siden jeg har anket til beskæftigelsesankenævnet
men har intet hørt endnu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 14:52   #185
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Nu er det sådan, at kommunen pludselig stoppede mine sygedagpenge efter kun et ½ år, de sagde at nu var jeg ikke syg nok mere til at modtage sdp... jeg kunne bare raskmelde mig eller gå på kth. Jeg valgte det sidste, fordi jeg havde klaget over deres beslutning.

Derefter ville kommunen sende den til BAN og jeg kontaktede BAN for at få aktindsigt, men kommunen havde ikke sendt den ind og ca. 1 uge efter den frist de havde til at svare, fik jeg at vide, at de ville revurdere min sag.

Da jeg kom til møde med kth's sb, var det første jeg fik at vide var, at jeg skulle arbejdsprøves i ca. 10 timer/uge, men da det blev aktuelt, skulle jeg pludselig starte med 20 timer/ugen og i løbet af 7 uger skulle jeg være oppe på 37 timer.

Indtil nu har jeg kunnet komme op på ca. 12 - 15 timer/uge, med de omkostninger, at jeg ikke har overskud til noget som helst andet.
Det er derfor jeg håber på, at de vil give mig mine sdp igen. Desuden går jeg til psykiater og har lige fået mere medicin mod min stress og depression og det er derfor jeg spørger, om det ikke tæller som behandlig i forbindelse med min sdpsag.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:28   #186
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Hvis du får medhold i genoptagelse af dine sdp. vil jeg da på det stærkeste tro at du får dem med tilbagevirkende kraft og således får udbetaling godtgjort i forhold til din kontanthjælp. Få din fagforening til at bekræfte dette overfor dig så du er sikker.

Det du snakker om mht. behandling er nok §27 stk. 3 mener jeg i forbindelse med forlængelse af sygedagpenge, hvor man er under behandling, men dette kan du ikke relatere til din sag. Her taler man om hvorvidt man bliver klar til det ordinære arb. mark. indenfor 2 x 52 uger.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:34   #187
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jeg vil spørge ham i Krifa, når der er kommet et svar, for jeg har før spurgt ham og der sagde han, at det vidste han ikke, om jeg gør.

Ok, så er der ikke andet at gøre, end at tage det som det kommer mht behandling og hvad de siger til det, eller om de kræver anden behandling end den jeg får nu.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 23:32   #188
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa EE

Jeg vil spørge ham i Krifa, når der er kommet et svar, for jeg har før spurgt ham og der sagde han, at det vidste han ikke, om jeg gør.

Ok, så er der ikke andet at gøre, end at tage det som det kommer mht behandling og hvad de siger til det, eller om de kræver anden behandling end den jeg får nu.

Knuzzzz
Hej TD,

Du skal være opmærksom ikke at hvíle for meget på "laurbærerne"

Hvis ham fra Krifa ikke ved eller lige kender til svaret på det du spørger om, f.eks. om hvorvidt at du ved evt. tilkendelse får sdp. med tilbage virkende kraft, jamen så må han finde ud af det !! Du må gå folk og dem der ikke mindst er til for at hjælpe dig, lidt mere på klingen. Du har da ret til at få et fyldest gørende svar fra din fagforening heromkring, det er jo det du betaler og har betalt dem for. Så op på laurbærerne.

Mht. behandling, der skal du afklares helbredsmæssigt. Dvs. at de skal have fundet ud af om din lidelse er varig og om behandlingsmulighederne er udtømte hvadenten det gælder fleksjob eller pension. Hovedsagen er nu om din sdp. sag kan genoptages og dette skal du forfølge og er det din fagforening der er din repræsentant, jamen så er det dem der skal ind i kampen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 08:34   #189
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
God morgen EE

Ja jeg ved det, men det er lidt svært, at blive ved med at spørge ham om det, når jeg får samme svar, men du har ret, jeg vil kontakte ham idag når jeg kommer hjem fra "jobbet"....

I øvrigt.... er det dine katte der er på billedet ???

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 08:46   #190
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Ja du må holde ham til ilden, jeg ved det er svært, jeg har selv det samme problem ind i mellem, men heldigvis er vi der til at muntre hinanden op. Du må sige at du ikke kan bruge hans svar til noget, han må finde ud af hvad det bliver til, når det bliver til noget med dine sdp. igen.

Nej det er ikke mine katte, desværre, men jeg er meget glad for katte, et skønt og klogt dyr He, he.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension