K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2012, 20:43   #161
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke hvad der skrives ud fra.. men de samme ord er brugt om mig, pga min stress, så det har intet med autisme at gøre.

Hvis du ville trives i vikarjob, hvor du aldrig ved hvor du skal møde næste dag, og hvad du skal lave eller hvor alting er, så synes jeg du skal skrive at det intet har på sig.. men ellers er det et skånehensyn som mest af alt imødegår stress imø.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:37   #162
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Så blev jeg færdig med noterne og de er afsendt!

Så er der vel bare tilbage at vente..... pyyhhh, kan godt mærke jeg ikke skal tænke alt for meget over det!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:47   #163
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Held og lykke mon ikke det lykkes med en fleksjob bevilling.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 21:14   #164
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak jasch

Jeg håber det men tør næsten ikke tro det!! Det er næsten for godt til at være sandt hvis det vil lykkedes efter "kun" 2 år.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 21:49   #165
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes ret ofte, at der ligger lidt ro i, at sagen er ude af ens hænder - ikke at ventetiden bliver mindre eller bedre, men det er bare rart at man får det sendt af sted.....

Krydser også fingre!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 21:50   #166
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Krydser fingre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 14:28   #167
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak Hvor er i søde!!!!

Jeg synes ikke jeg er rolig idag eller lettet over at jeg ikke kan gøre mere. Jeg synes det er strenge at hverken Sb eller Jobkonsulent tror på det, og den forlængelse der lød på en måned lige uden min viden er lavet om til 3 mdr. PLUS der er ingen datoer sat for hvornår "panelet" skal kigge på min sag og hvornår jeg får svar. Har bare fået af vide at SB har MEGET travlt. Intet ord om hvorvidt hun når det inden jul!

Heller ingen ord om hvad der skal ske d 1. Uvisheden er strenge for mig!

Jeg var ret afklaret med at hvis ikke jeg får fleks nu og kan blive ansat så vil jeg ikke længere være i den praktik. 2 år og en mdr det samme sted er rigtig længe og jeg synes med det arbejde jeg reelt udfører hver dag, at det er lidt over i gratis arbejde!!
SELVOM jeg er meget taknemmelig for at chefen tog mig ind og vælger at hjælpe mig så meget han kan! Det er et dilemma for mig!! De vil nødig af med mig og jeg vil nødig væk fra dem, MEN altså! Skal jeg blive synes jeg kun det er rimeligt hvis det bliver under reelle ansættelsesforhold....

Det ramte mig bare lidt hårdt idag og har gjort mig lidt mut øv øv øv

Men alle "rejser" har jo sine prøver
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 19:10   #168
nfm60
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
nfm60 er ny på vejen
Hej
Jeg synes du skal studere de regler, som kommer efter 1.1 2013. da meningen med reformen er at undgå at personer kommer på førtidspension. I følge den nye reform kan der bevilges fleksjob med meget få timer.
nfm60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 19:39   #169
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kære trådopretter

Jeg har med interesse læst hele tråden igennem igår, og har tilmeldt mig for at kunne kommentere på din tråd.

Jeg er i den situation, at jeg har en nær bekendt der er ved at blive afklaret via kontanthjælpssystemet. Denne bekendte har været gemmen mange praktikker og er pt. indstillet til fleksjob og får svar snart.

Jeg har læst hele min bekendtes sag igennem, og det jeg kan se der er skiller jeres sager fra hinanden, er, at min bekendtes skånebehov på grund af den fysiske lidelse, er dels blevet dokumenteret via funktionstest, hvor man via ergoterapeuter og fysioterapeuter i kommunen får en test af ens 'kropsstyrke' og bevægelighed, og dels er det dokumenteret at der ikke er psykisk sygdom til stede.

Som jeg læser og tolker speciallægeerklæring fra psykiater, så handler det om, at du oplever din sygdom mere begrænset end sygdommen i sig selv - på normalvis er. Jeg tolker, at de lægeudtalelser som der er i din sag - dem du gengiver her, betyder 'at HMS ikke er så invaliderende som du oplever det'

Jeg kan også udlede af det du skriver, at der er en antydning af, at du ikke kan fungere i job i mange timer, fordi du har hus, have og børn du skal passe. for at vurdere din egentlige arbejdsevne, er man nødt til at vurdere den uden at tage hensyn til de forhold, da du på et tidspunkt ikke har børn du skal passe, og du evt. kunne flytte fra hus og have, og bo et mere 'egnet' sted. og evt. få hjælp til praktiske gøremål (efter du er afklaret om du har en erhvervsrelevant funktionsnedsættelse)

Det gode ved den nye reform er, at man kan få fleksjob midlertidigt, som du måske ville få go gavn af, så du kunne få forbedret dine forhold derhjemme og få boligforhold hvor du skal lave mindst muligt, og få opvaskemaskine og vaskemaskine og andre ting der kan aflaste dig. Og så er dine børn også større, så dit overskud måske er bedre.

Jeg håber for dig, at du får en form for midlertidig ordning med din kommune, så du kan få ro fra alt det 'afklaring' - da det i sig selv er opslidende.

Jeg har ingen personlig erfaring på egen krop, men mine bekendte er fuldkommen brugt op og er i underskud af energi pga. 5 år med operationer, montebello, vægttab, praktikker, undersøgelser og test. ... og der foreligger endnu ikke et svar om der skal yderligere indsats til, eller om det blir et fleksjob. Og vi taler her om en person der er 48 år. . .
Det er vanskeligt af få tilekndt varig hjælp i kommunen hvis der på nogen måde viser sig en mulighed for, at en person vil opnå bedring over tid, af den ene eller anden grund. . .Det skal jo også gerne være sådan, da det ellers ville være endnu dyrere for samfundet.

Men, jeg synes ikke det behøver at vare så mange år.

(det virker i øvrigt ikke som om at du og din kommune er enige om hvorvidt du er i praktik eller afklaring - og for mig lyder det som om du er i praktik/opkvalificering)

Pøj Pøj med det
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 19:40   #170
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nfm60 Se meddelelser
Hej
Jeg synes du skal studere de regler, som kommer efter 1.1 2013. da meningen med reformen er at undgå at personer kommer på førtidspension. I følge den nye reform kan der bevilges fleksjob med meget få timer.
Jeg skal under ingen omstændigheder på FP da jeg kan klare ca 20 effektive timer Så det grundlag kommunen vil sige nej til fleksjob på, er at jeg skal kunne forsørge mig selv, og at de vil holde fast i at jeg med årene kan udvikle mig så jeg kan klare at arbejde mere....
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension