K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 08:16   #131
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Det var så lige historien fra en af dem i dømmer - fordi jeg er så heldig ikke at lide af smerter eller fysisk sygdom.
Super godt skriv.

Det var lige netop det jeg var inde på i et tidligere indlæg, at den/dem der blev beskrevet i starten af tråden faktisk kan risikere, at være bruger her på siden.
Eftersom de fleste af os er helt anonyme kan man jo reelt ikke vide, om det er "hende den skøre inde fra nabo-opgangen" man sidder og skriver med.

Godt og høre, at du har et godt og aktivt liv bmp24.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 13:14   #132
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg har også fået en pension på noget der ikke kan ses. Jeg har ikke meget overskud men tvinger mig selv ud med hunden dagligt. Passer en hest 2 gange om ugen. Handler selv ind. Kan godt gå i Biografen. Fra folk ude fra der kun ser mig når jeg går med hunden eller sidder på en hest ser jeg nok alm fungerende ud. De ved bare ikke hvor stor en kamp det er at komme afsted eller hvor træt jeg er bagefter.

De ser ikke de 6 mdr jeg boede bag i en bil fordi jeg ikke magtede de krav der blev stillet til mig som sygemeldt på kontanthjælp -så ville jeg hellere undvære penge totalt og bo bag i bil fordi det var så nedsliddende for mig! Min livskvalitet er klart blevet bedre efter at være kommet på pension -nu overvejer jeg ikke at tage mit liv dagligt -det er faktisk længe siden. Men skulle jeg arbejde igen ville jeg ryge tilbage i de præcis samme tanker og følelser som jeg havde inden -og det ville tage livet af mig!

Du kan ikke vide hvor meget det koster den enkelte person at komme afsted og lave noget. Psykiske smerter kan faktisk være ligeså slemme som fysiske. Hvis ikke værre fordi man altid bliver mødt med skepsis fordi det ikke kan ses at man har ondt. Husk det!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 13:58   #133
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Jeg har også fået en pension på noget der ikke kan ses. Jeg har ikke meget overskud men tvinger mig selv ud med hunden dagligt. Passer en hest 2 gange om ugen. Handler selv ind. Kan godt gå i Biografen. Fra folk ude fra der kun ser mig når jeg går med hunden eller sidder på en hest ser jeg nok alm fungerende ud. De ved bare ikke hvor stor en kamp det er at komme afsted eller hvor træt jeg er bagefter.

De ser ikke de 6 mdr jeg boede bag i en bil fordi jeg ikke magtede de krav der blev stillet til mig som sygemeldt på kontanthjælp -så ville jeg hellere undvære penge totalt og bo bag i bil fordi det var så nedsliddende for mig! Min livskvalitet er klart blevet bedre efter at være kommet på pension -nu overvejer jeg ikke at tage mit liv dagligt -det er faktisk længe siden. Men skulle jeg arbejde igen ville jeg ryge tilbage i de præcis samme tanker og følelser som jeg havde inden -og det ville tage livet af mig!

Du kan ikke vide hvor meget det koster den enkelte person at komme afsted og lave noget. Psykiske smerter kan faktisk være ligeså slemme som fysiske. Hvis ikke værre fordi man altid bliver mødt med skepsis fordi det ikke kan ses at man har ondt. Husk det!
Næsebjørn... dejligt at du igen har fået et liv.. ♥ og at du kan være aktiv, selvom det tærer på energien.. ♥

Man kan ikke trække en førtidspension i en automat... der er altid en grund/årsag til at den bliver givet.. og det burde trådstarter vide..

Men du ved nok at der er personer, der føler at de højner sig selv ved at træde på andre .. de føler sig mere værd... måske mere syge end andre .. måske bare misundelige...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 14:51   #134
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ja hold da helt op hvor føler jeg mig som er trådstarter mere værd, uden tvivl. Jeg elsker mit liv i smerte, jeg elsker at nedgøre andre, det giver mig helt klart et adrenalinsus, jeg er nemlig et ondt ondt menneske, uden tvivl.

Sidst redigeret af tije; 22-11-2011 kl. 16:37.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 15:15   #135
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
ja hold da helt op hvor føler jeg mig som er trådstarter mere værd, uden tvivl. Jeg elsker mit liv i smerte, jeg elsker at nedgøre andre, det giver mig helt klart et adrenalinsus, jeg er nemlig et ondt ondt menneske, uden tvivl.

Jeg føler mig helt klart meget mere værd, ved at undre mig over at en anden person kan klare alverdens udfoldelser psykisk som fysisk, og alligevel klare at få en ftp igennem.

Jeg er simpelthen rendyrket ondskab i sin værste form.

Min sygdom kan heller ikke ses selvom den er fysisk, så jeg ved udemærket godt at man kan fejle en masse der ikke ses. Men nu er jeg jo et meget ondt menneske der gerne vil hæve mig over andre.

Jeg undskylder for overhovedet at have tænkt tanken om bedrag af systemet, Jeg undskylder for at jeg så ud af vinduet i weekenden da vedkomne holdt stor drukfest, med masser af larm, dans og overnattende gæster. Jeg undskylder for at undre mig over store weekend øvelser i barsk terræn kan udføres. Jeg undskylder for at undre mig over at Store skydevåben kan bruges. Jeg undskylder generelt for enhver tanke jeg måtte have vendt omkring denne person, som med garanti er meget meget syg, og nu ligger på sofaen i 700 timer totalt bedøvet af smertestillende, og psykofarmiske piller, inden vedkommende tager til hundetræning, eller bold i aften.

Jeg er bare så ond, så det er min syge tankegang der får mig til at mistænke vedkommende. Mon jeg kan få behandling for det?
Ved ikke lige om du kan behandles.

Men du må have enorme skjulte ressourcer, når du sådan magter en massiv overvågning af din nabo/genbo og sådan holder øje med om gæster tager hjem eller overnatter.

Ressourcer som den perfekte detektiv måske eller overvågning af et fabriksbånd, det har jeg selv prøvet, siddende på min flade r.. - for nu at have de humoristiske briller på.

Ejjj altså - jeg får saån en indre sjov film der bare popper op - af min nabo, som ikke har andet at lave - end at holde øje med mig og være ved at dåne af kvababbelse
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 15:17   #136
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
ja hold da helt op hvor føler jeg mig som er trådstarter mere værd, uden tvivl. Jeg elsker mit liv i smerte, jeg elsker at nedgøre andre, det giver mig helt klart et adrenalinsus, jeg er nemlig et ondt ondt menneske, uden tvivl.

Jeg føler mig helt klart meget mere værd, ved at undre mig over at en anden person kan klare alverdens udfoldelser psykisk som fysisk, og alligevel klare at få en ftp igennem.

Jeg er simpelthen rendyrket ondskab i sin værste form.

Min sygdom kan heller ikke ses selvom den er fysisk, så jeg ved udemærket godt at man kan fejle en masse der ikke ses. Men nu er jeg jo et meget ondt menneske der gerne vil hæve mig over andre.

Jeg undskylder for overhovedet at have tænkt tanken om bedrag af systemet, Jeg undskylder for at jeg så ud af vinduet i weekenden da vedkomne holdt stor drukfest, med masser af larm, dans og overnattende gæster. Jeg undskylder for at undre mig over store weekend øvelser i barsk terræn kan udføres. Jeg undskylder for at undre mig over at Store skydevåben kan bruges. Jeg undskylder generelt for enhver tanke jeg måtte have vendt omkring denne person, som med garanti er meget meget syg, og nu ligger på sofaen i 700 timer totalt bedøvet af smertestillende, og psykofarmiske piller, inden vedkommende tager til hundetræning, eller bold i aften.

Jeg er bare så ond, så det er min syge tankegang der får mig til at mistænke vedkommende. Mon jeg kan få behandling for det?
Tror ikke at du er blevet betegnet som en ond person... mere som ikke empatisk... misundelig.... utrolig nyfigen mht hvad der foregår ved naboen... og nok også lidt dum siden du har lavet sådan en tråd her og nu kommer med sådan et svar... det er jo en trådstart som hører hjemme hos 180 g
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 15:57   #137
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det blev tråden da ikke bedre af

jeg skulle da også være misundlig på alle, som læser på k10
som netop har fået tildelt en FP, før mig. har skrevet på k10 siden 2009
samt en jeg bor sammen med på mit bosted, som kan meget mere end jeg.
Nej det er jeg ikke, fordi vores sager er meget forskellig. det eneste vores sager har tilfælles. Er at vores tilstand gør vi ikke kan påtage os et arbejde.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 16:37   #138
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det blev tråden da ikke bedre af

jeg skulle da også være misundlig på alle, som læser på k10
som netop har fået tildelt en FP, før mig. har skrevet på k10 siden 2009
samt en jeg bor sammen med på mit bosted, som kan meget mere end jeg.
Nej det er jeg ikke, fordi vores sager er meget forskellig. det eneste vores sager har tilfælles. Er at vores tilstand gør vi ikke kan påtage os et arbejde.
Er det mig du skriver sådan til MTVRV ??
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 17:42   #139
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej absolut ikke

synes bare den tråd her er den mest underlig tråd jeg har nogensinde har set på et forum
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 17:53   #140
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nej absolut ikke

synes bare den tråd her er den mest underlig tråd jeg har nogensinde har set på et forum


Takker..

Og du har ret... men den har også gjort en masse kede af det.. og det er ret så trist.. altså at der er nogen der bliver bange for om deres egen aktivitet skulle være for stor.. og at de derved bliver set ned på som en der faker sygdom ..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension