K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2009, 08:26   #91
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hyanna

Kender ikke noget til sådanne breve, men intet undres os vel efterhånden.

Hvor er jeg altså glad på dine/jeres vegne du indtil videre er kommet på sdp igen, mens din & 17 kører. Jamen håber da den vender ud til KÆMPE fordel for dig.

Sender dig et stort. Og godt du har Viper til at hjælpe dig. Håber du snart er ved at være ovenpå igen, så du kan tage kampen op med den båtnakke til sagsbehandler.

Om han skal have en velfortjent ferie, sådan som han behandler jer( har jo også læst Huldra sag`s),hm det kan diskuteres

Men jeg ønsker det bedste for dig og Viper. Med en fortsat god sommer.

Og nu må de politikere da for søren til at se, hvad der sker ude i kommunerne. Og erkende, at der laves for mange fejl, og det skal ændres.

Suncil

P.s Her har I mig tilbage fra det cyklende Holland. Kanon ferie.

Sidst redigeret af Suncil; 24-07-2009 kl. 13:11.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 12:32   #92
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna det er sgi da en god besked og nej du skal ikke stoppe din klage over stop af sygedagpenge de har jo stadig stoppet dem på forkert grundlag,

Jeg ville dog lige skrive den seneste udvikling omkring sagen INKL at jeg i ren og skær panik har søgt førtidspension for ikke at havne i kontanthjælps systemet ...

Brevet har jeg noget at sige til selv om det ikke er nødvendigt nu , jeg syntes det er så edder frækt for ja de har hylet dig ud af sygedagpenge systemet men sq ikke fordi du er rask og det ville de vide hvis og så frem den skide sagsbehandler (undskyld mit fransk ) havde været på sin pind eller havde gidet at gøre sig den ulejlighed at melde afbud , har en ide til hvad i kan skrive og kommer på sener og skriver det så kan i selv vurdere om det er værd at sende et sådan brev (af hensyn til andre der kommer efter ) eller om i vil skrotte det , jeg ville blive edder rasende hvis jeg fik sådan et brev ...

Så man burde fortælle dem noget om hvordan verden burde se ud...

Nå tilbage til din klage .. jeg formoder at du også har en klage igang omkring fleks afslag , det gælder for alt i verden om at se om ikke du stadig kan være på sygedagpenge ved en fleksvisitation da du ellers bliver flekser på kontanthjælp og det er om muligt endnu værre end at være kontanthjælpsmodtager ....

Men det kommer jeg tilbage til i en anden tråd ...

men videre med klager og jeg er SÅ glad på dine vegne
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 13:15   #93
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Hejdien ....... tusinde tak for svar, for, ja, det hele er så groteskt at man ikke aner hvad man skal gribe og gøre i, fordi det for kommunen kun drejer sig om at sno sig uden om lov og ret, medens jeg sq bare har at svare med det samme, når det endelig passer dem at nu skal jeg hoppe og springe på deres komando

Men jeg vil også skynde mig at fortælle, at jeg selv havde spurgt, pr. mail, om hvor den lov stod, at jeg skulle svare med dags varsel på mail, fordi sagsbehandleren brugte den som argument for at ringe til mig; men jeg HAVDE ikke tid den dag, for jeg sad jo og skrev til fagforeningen og jeg har bare ligget vandret i luften, siden de varslede stop af mine dagpenge .....

Tiden løber jo og jeg SKAL have den anke på plads inden tidsfristens udløb, da jeg ikke længere har den store tillid til min fagforening Sagsbehandleren ved jo godt at jeg er syg, så derfor undrer det mig at jeg hører ind under de samme §§, for jeg kunne jo for den sags skyld være røget på hospitalet, som jeg gjorde et par gange i april måned. Det er derfor jeg spørger jer hard core §-ryttere om det også gælder syge borgere for det jeg kan se så er det da kun for raske jobsøgende kontanthjælpsmodtagere der kan være inde under de §§.

Mega Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 14:04   #94
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Hyanna, jeg skynder mig lige at skrive her midt i bulder og bragen.
jeg har aldrig modtaget et papir i stil med det om at du skal læse posten næsten inden de har afsendt det..
og jeg har da fået kontanthjælp i nær et år.
skrives senere.. bør vist slukke pc i det her bulder..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 14:47   #95
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har været på kh i ca. 13 år, og jeg har ALDRIG set sådan et brev.

Efter at jeg kom på nettet, og især K10, har jeg ind i mellem nærkigget lidt i de forskellige love, og jeg har endnu ikke set en § hvori der står, at man som kh-modtager er forpligtet til overhovedet at have en tlf.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 20:13   #96
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej alle sammen ..... Min fagforening har valgt at gå ind i sagen; men min fagforening, har samtidig med den har udbedt sig aktindsigt (med min tilladelse)anmodet om forlænget ankefrist.

Så er det at gamle Hyanna får nervøse trækninger og spørger:

Kan kommunen nægte dette eller er det bare om at få den anke af sted som Viper og jeg selv sidder og brygger på?

Jeg har kun næste uge med, ind til torsdag.

På forhånd tak Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 21:11   #97
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hyanna

Skønt at fagforeningen går ind i det. Ved ikke nok om ankefristen kan forlænges indenfor kommunen, men hvorfor egentlig ikke.

Men fint du allerede har brevet klart, hvori du anker. Det er jo godt at være på forkant med situationen.

Sender dig og Viper et stort

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 11:17   #98
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Det lyder da bare herligt at din fagforening vil hjælpe, hmm, hvad vi har vi dem ellers til

Ja, for sytten, jeg synes også at du skal fortsætte med din klage for "truslen" er jo reel når de engang får behandlet din ftp ansøgning -ikk´

Hm, mon ikke det handler om at der netop i medierne har været en hel masse om "dummebøder" til kommunerne:

http://www.tv2east.dk/artikler/kommu...re-dummeboeder

altså igen, det handler alt sammen om refusion, det er ingen vist i tvivl om!

Som jeg hørte udsendelsen så er man helt ude i 4. led for at kontrollere dem som kontrollerer
Om jeg FATTER at sagsbehandlerne vil finde sig i det, men det er jo så en anden snak!

Hold ud og hold fast, godt i har hinanden og bare på m vanten, der er ingen vej retur

Send evt en privat mail til mig hvis jeg på nogen måde kan hjælpe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 11:51   #99
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, søde Buster ... Ja, jeg sidder jo hèr med den overvejelse om jeg skal vente på min fagforening, idet de har bedt om udsættelse af ankefristen og samtidig ved jeg ikke hvornår min sagsbehandler kommer fra ferie ?

Så er det jo jeg ikke kan finde en lov, §, der kan tvinge min sagbehandler til at udsætte ankefristen, som min fagforening anmoder om, for at kunne sætte sig ordentlig ind i sagen.

Og så er det jeg får nervøse trækninger, for hvad hvis kommunen har ret til at afvise en udsættelse af ankefristen, så sidder jeg jo med 'fletningerne' i postkassen og 'misser' min chance for at anke til Beskæftigelsesankenævnet.

Jeg er jo ikke uden grund af den opfattelse at kommunen vil bruge alle midler for at smide mig af dagpengene, hvis de kan slippe af sted med det!

Så, jo, jeg har brug for et godt råd, for vi har næsten selv styr på en anke; men vil jo gerne have hjælp af erfarne ud i ANKER, så der bliver taget stilling til sagsbehanling eller rettere sagt, mangel på sagbehandling osv.

Mega- Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 19:15   #100
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, er da ikke tvivl om at kommunerne i disse tider vil bruge alle gangbare kneb for få syge borgere til at forsvinde fra jordens overflade

Fandt da lige dette: http://www.socialjura.dk/index.php?id=11056

"Klagefrister 208.
Fristen for at klage over en afgørelse er 4 uger, efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Klagefristen gælder ved klager over afgørelser truffet af kommunen eller staten i jobcentret og ved klager over nævnenes afgørelser til Ankestyrelsen. Det sociale nævn, beskæftigelsesankenævnene og Ankestyrelsen tager stilling til, om klagen er rettidig, jf. SM R-10-03. Reglerne om klagefristen findes i § 67 i retssikkerhedsloven.

209. Klagefristen begynder at løbe fra det tidspunkt, hvor meddelelsen om afgørelsen er nået frem til adressaten. Hvis meddelelsen er sendt med posten som A-post til en adressat i Danmark, kan den i almindelighed anses for at være kommet frem dagen efter afsendelsen. Bevisbyrden for, at et brev afsendt af en offentlig myndighed anses for at være kommet frem til modtageren, påhviler den offentlige myndighed. Der henvises til FOB 2004.425, hvori Folketingets Ombudsmand også anfører, at det kan indebære en tilsidesættelse af officialprincippet, hvis en offentlig myndighed ikke undersøger sagen ved at kontakte Post Danmark i tilfælde, hvor en borger påberåber sig, at et brev fra myndigheden ikke er modtaget. I den konkrete sag henstillede Folketingets Ombudsmand til det sociale nævn, at nævnet udtrykkeligt skulle tage stilling til, om afgørelsen vil være i overensstemmelse med den almindelige forvaltningsretlige grundsætning om proportionalitet. Klageren ville blive frataget sit forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge på grund af manglende fremmøde til en opfølgningssamtale. Klageren oplyste, at han aldrig havde modtaget kommunens brev med indkaldelse til opfølgningssamtalen.

Hvis der er almindeligt forekommende forsinkelser i postgangen, eller hvis modtageren kan godtgøre, at meddelelsen først er kommet frem på et senere tidspunkt end det, der måtte forventes, begynder fristen at løbe fra den dag, hvor afgørelsen må anses for at være kommet frem. En afgørelse, der er sendt med B-post, kan først formodes at være kommet frem til adressaten 4 dage efter afsendelsen.

Hvis en partsrepræsentant ved en fejl har modtaget meddelelse om afgørelsen senere end afgørelsens adressat, regnes klagefristen først fra det tidspunkt, hvor partsrepræsentanten har modtaget meddelelse om afgørelsen. Der henvises til FOB 1991.161.

210. Klagefristen udløber på 4 ugers-dagen ved kontortids ophør, det vil sige samme ugedag som dagen, hvor meddelelsen er modtaget.

Udløber klagefristen på en lørdag, en helligdag eller på en dag, hvor der er tale om en usædvanlig tidlig lukketid, forlænges klagefristen til førstkommende hverdag ved kontortids ophør.

Klagen skal være kommet frem til den myndighed, den er indgivet til, senest ved klagefristens udløb. Hvis en afsendt klage ikke er kommet frem til myndigheden, og det ikke kan antages, at klagen er bortkommet efter modtagelse hos myndigheden, foreligger der ikke en rettidig klage. Det fremgår af Ankestyrelsens praksis, at klageren bærer risikoen for, at klagen er fremsendt rettidigt. Se også SM R-10-03, hvorefter klageinstanserne tager stilling til, om klagefristen er overholdt og om der skal dispenseres for en fristoverskridelse. Se ovenfor punkt 208.

SM U-15-03: Ankestyrelsen har behandlet 2 sager om overskridelse af ankefrist.

Ankestyrelsen lagde ved afgørelserne til grund, at udgangspunktet er, at risikoen for, at en klage når rettidigt frem til en myndighed, påhviler klageren, herunder risikoen for forsinkelser eller uregelmæssigheder i postgangen.

Hm, for mig at se/læse at den engang vedtagne(skrevne i tilsendte papirer) er endegyldigt, altså der skal RIGTIG MEGET TIL for at man vil udsætte fristen, skønt man beder om det.
Det eneste man nævner er fx hospitalsindlæggelse eller at man har brug for tolk af en slags(se nederst i teksten)

Håber der er noget af dette du kan bruge og igen, jeg ville bestemt også klage/anke -hellere en gang for meget end en gang for lidt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension