K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 14:37   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er....

....ikke i tvivl om at sager der har meget lang behandlingstid i systemet, hvad enten det er på grund af lægerne eller det er på grund af sagsbehandling hos kommuner og statsforvaltning, samt den mistro og de mange fordomme man møder i samfundet, mistænkeliggørelsen, og det faktum at man næsten skal være autodidakt advokat for at få den hjælp man har behov for, altsammen er med til at påvirke helbredet i negativ retning. Jeg er sikker på at rigtig mange herinde er startet med en fysisk lidelse, og efter nogen tid kan føje depression til deres diagnose.

Så jeg tror, ja, hele systemet gør et der nok er flere der ender på førtidspension end nødvendigt. I "gamle" dage vidste man at der er sygdomme der skal have ro, og patienten skal have ro, og ingen pres fra omgivelserne, for at sygdommen kan hele sig selv. Idag tror man at bare man får patienten ind på jobcentret efter fire uger og få lagt en plan for reaktivering, og skubbe til patienter der ligger ned, så kan man få det hele på fode igen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:29   #12
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
hold da op som du kan beskrive virkeligheden med flotte ord ragdoll.

når jeg ser dig skrive disse flotte ord kommer jeg til at tænke på min egen stiuation, og kommer hele tiden til at tænke på at jeg kan lære så jeg kan omskole mig, min hjenervrider gjore jeg forvirret her i sidste uge da hun sagde til mig at jeg havde evnen til at lærer noget nyt, hvortil jeg svarede at det har alle, hun kiggede på mig og sagde nej det er ikke alle der kan lære, det blev ved det og da vi så igår mødtes spugte jeg hende igen om hun mente at alle ikke kunne lære noget nyt, og igen svarede hun nej, hvortil jeg stillede hende spørgsmålet kan du nævne en person der ikke kan lære, så kommer hun gudhjælpelig med svaret en multihandicappet, hvortil jeg svare at en multihandicappet kan også lære, for mig bekendt er læredom også det at kunne lave en ny ting som eks. at løfte en ske på egen hånd, da jeg kom med den sætning viste hun ikke hvad hun skulle sige.

min pointe med dette er ja man kan lære noget nyt og gør det hverdag, men læredomme er i hjernen, men det hænger ikke sammen når ens hjerne og krop ikke taler samme sprog
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:38   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Haha.. fodfolket... gad da godt have set din hjernevrider i hovet da du sagde sådan.. og hvor har du ret...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:48   #14
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Huldra du kan tro at hun så sjov ud i hovdet,

jeg sagde ligeud til hende om hun ikke snart kunne se at det er ikke mit hovde der fejler noget, men resten af min krop, hvortil hun svarede at hun var sikker på at toppen af mine smerte ligger i den traumatiske barndom jeg har haft uden yderlig at komme ind på det her hvad det går ud på, hvortil at jeg svarede at nu må hun sku holde for jeg er rimlig bevist om hvad der er sket i min barndom og har også handlet derefter allerede og igen viste hun ikke hvad hun skulle sige igen.

jeg tror hun er temlig overrasket over min måde at snakke på
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:18   #15
max
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Lokation: ringsted
Alder: 64
Indlæg: 4
Styrke: 0
max er ny på vejen
Det tør jeg godt svare på. Er selv ved at gå ned med flaget, pga mange arb prøvninger uden resultat, og nu skal jeg guddødemig igennem en til.
max er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 19:51   #16
Nillan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
Nillan er ny på vejen
Jeg tror nok at jeg har fået postraumatisk stress, er det ikke det man får når man bliver udsat for tortur. Jeg er i hvert fald ikke det samme menneske efter 3 års forfølgelse og mistænkliggørelse i systemet. Afslag efter afslag af kommunen, forsikringen og Arbejdsskadestyrelsen. Kommunen der siger, at jeg ikke bliver rask indenfor 2 år og Ankestyrelsen der siger jeg er rask. Lægerne der ikke kan blive enige om hvad jeg fejler, modsiger hinanden, opgiver og sender mig til fysioterapeut, der siger at jeg skal opereres. Hvor meget kan et menneske klare der i forvejen er fysisk syg eller psykisk. Det må da næsten være værre. Der er i hvert fald ikke tvivl om, at man bliver mere og mere syg og får sværere til at rejse sig igen
Nillan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 10:22   #17
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Nuy forsætter jeg denne tråd lidt

jeg har fået tilkendt pension fra industriens pension, og de ligger meget vægt på det som min psygolog skriver (tja det er jo psykisk)

og det sjove af det hele hvis man kan kalde det sjovt, er da jeg blev sygemeldt var det fordi mine ankler gjore så forbande ondt at jeg næsten ikke kunne gå, det har sener sat sig op i ryggen pga forkert gang

men det jeg ville var at kommunnerne nogen gange er noget sløve, jeg sendte en ansøgning til industriens pension den 28, som de modtog den 29 jan, den 29 jan sender de en anmodning om sagens akter til kommunen den 12 feb har de ikke modtaget noget fra kommunen endnu, så der sender de en rykker og den 23 feb ringer min sagsbehandler fra industriens pension til kommunen for at rykke også sker der pludselig noget, den 24 feb modtager hun sagens akter, og den 2 marts kigger hun på min sag, og den 3 marts om formiddagen ringer hun til mig og fortalte at jeg med posten en af dagen vil få et brev om at jeg har fået tilkendt en invalidesum på x antal kroner, og fra 1 feb førtids pension og bidragsfritagelse indtil jeg er 67, og mht invalide summen sagde hun at den gå ind på min konto i løbet af 1 uge og 14 dage, men da jeg kiggede på netbank dagen efter var de allerede gået ind.

min konklution af dette er at det er da kommunnen der er sløv
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 11:01   #18
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tillykke med pensionen fra industriens pension.

Vi har også haft en rigtig god oplevelse med industriens pension. Vi sendte ansøgning den 19. januar 2010 og den 28. januar blev vi ringet op af dem, at min mand blev tilkendt invalidesum fra 1. juli 2009 (altså med tilbagevirkende kraft) og frem til han bliver 65 år, desuden blev vores børn tilkendt børnepension til de er 21 år og han fik også et engangsbeløb. Den 29. januar stod alle pengene på kontoen.

Virkelig flot gået af dem.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension