K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2009, 20:17   #1
bibielisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: jammerugt
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
bibielisabeth er ny på vejen
Angry Jeg er bare så arrig

Det kan sgu da ikke passe, at vi sidder og laver resourceprofiler og render til den ene undersøgelse efter den anden, og så læser, de ikke engang ens parpirer, inden de begynder at "rådgive".
Jeg er lige startet ved AS3.Der er to "rådgivere", den ene råder mig til at søge et job, og en halv time senere kommer den anden forbi og siger at det kan jeg ikke bestride.Tak for den l..... hele weekenden var ødelagt.
De har overhovdet ikke sat sig ind i, hvorfor man er havnet hos dem.

Åhh det var godt at komme af med noget luft.
bibielisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 20:49   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej bibielisabeth.

Har samme oplevelse som dig. For mit vedkommende spørger de ind til nogen ting, som er klart beskrevet i ressourceprofilen. Jeg konfronterer dem med det og spørger, om de ikke har læst min ressourceprofil igennem, inden møde eller lignende. Oplyser, at jeg har en forventning om, at de er velforberedt til mødet, da det er deres job.

Er derfor ikke særlig populær, men pyt.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 21:04   #3
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Ressourceprofiler

Jo, det kan godt passe, at du har brugt tid, på at lave ressourcepprofil, samt at de ikke bliver brugt.
Godt råd, næste gang du skal til møde med sagsbehandler ell. andre, prøv at spørg, når du har sat måsen godt til rette i sædet. Jeg kunne ikke forståtil at starte med, hvorfor de altid spurgte om et eller andet-smiler. En gang da jeg så mødte sagsbehandler nr. ? Indledte hun på samme måde, som de andre, sagde til hende, jamen det er noget, der står i profilen! Hun rødmede og sagde, at hun måtte med skam meddele, hun ikke havde læst den. Da begyndt jeg at græde. Vi fik talt om det, og hun sagde: Vi holder nyt møde, og så er jeg forberedt. Jeg kan også fortælle efter endt kursus, hvor min ressourceprofil blev lavet, der blev jeg spurgt om jeg ville deltage i undersøgelse, ang. profilen. Det ville jeg selvfølgelig gerne. Kommunernes landsforening, havde hyret konsulent firma udefra, for at under søge hvordan, samt hvor meget de blev brugt. Jeg fik konsulenten til at love, at efter endt undersøgelse, ville han sende en kopi med resultatet. Efter et år, ringede jeg til firmaet, for at høre hvordan det gik. På det tidspkt. var de stadig ikke færdige, nogle kommuner havde ikke svaret på deltagelse i rundersøgelse, andre var ikke kommet igang med at bruge dem. Det ville tage for mange ressourcer at starte op. Nu er det snart et par år siden, jeg formoder at undersøgelsen er druknet, og skyllet ud Man skal være om sig! Husk også at sker der ændringer i dit helbred, nye skånehensyn osv. Det er dit eget ansvar det bliver skrevet ind, fik vi besked på, på føromtalte kursus. Du skal efterflg. huske at følge op på, om kommunen har skrevet det ind.
Knus Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 08:55   #4
bibielisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: jammerugt
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
bibielisabeth er ny på vejen
Cool takker

Det er lidt svært at forstå at, de får penge for at hjælpe, men de "gider" ikke bruge tiden på at lære os at kende. mærkeligt.
bibielisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 09:04   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det lyder dumt. Men man skal rask og være på være på dubberne, ellers løber kommunen rundt med en.
Jeg har kender snart rigtig mange §, ellers forstår man ikke deres breve.
det hedder kamp og man må ikke give op. En ting har jeg lært en kommune er ikke til for at hjælpe den syge. De har en ting i hovedet og det er kassetænkning.
jeg er en meget ressourcer stærk person, men dette system kan knække selv den bedste. Så jeg er holdt med at tænke de hjælper en, men en salgs fjende.
det burde ikke være sådan, men sådan som kommunerne administrere systemet er det virkelighed.
Ingen sætter sig ordenligt ind i ens situation. Alle sager er forskellige og skal håndteres forskelligt. der er meget stor forskel på en fysisk eller psykisk sygdom.
Men kommunen kører bare der ud af og er ligeglad med en.
Man skal bare huske ikke alle sagsbehandler er sådan, og de fleste har netop taget den uddannelse for at hjælpe.
de får bare ikke lov til det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det bare mig? DahlDK Accept fra vores omgivelser 20 24-11-2013 01:41
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Er det bare mig? Gunell Politik og Samfund 7 06-11-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension