K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2007, 14:25   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg har fået job

hej Dragen

Du er en brav person....jeg ved ikke om du er en pige eller dreng...

Jeg føler at du kæmper en brav kamp...men tit magter vi fleksere minfre end vi tror...det har jeg lært af min revurdering....jeg troede jeg kunne meget mere end jeg kunne...

Godt du har prøvet det af og indset at hjemmehjælper er for hårdt for dig.

Men jeg tror du finder noget til sidst for du gør jo alt hvad du kan...

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 10:26   #12
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Jeg har fået job

Hej Stella
Jeg er en ung pige på 44 .
Tak for de pæne ord.
Rigtig god dag til dig.
Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 11:07   #13
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Jeg har fået job

Hej alle sammen
jeg synes lige jeg vil fortælle lidt om hvordan det går for mig pt.

For et godt stykke tid siden senndte jeg en uopfordret ansøgning om flexjob, jeg har så lige været til samtale det pågældne sted.Jobbet bestod i at pakke varer i kasser,jeg må jo nok tilstå at jeg havde håbet noget andet.Jeg stillede op med alle mine gode evner og kursusbeviser.
Under samtalen fortalte chefen for firmaet mig at : Flexjob ikke hænger på træerne og at timelønen var 100,00 kr.
Og jeg må sige at jeg er faktisk lidt forarget,for selv om flexjob ikke hænger på træerne,skal vi vel ikke tage penge med på job.
Jeg har regnet ud at det vil koste mig 150,00 kr pr måned, at tage et for mig totalt intetsigene job.
Nå men jeg skal på regnskabskurser de næste 3 uger fra mandag og glæder mig.Og takker godt nok nej til jobbet.
Jeg vil nu gerne høre jeres kommentaer,hvis i har lystB)

Hilsen Dragen som drager videre for at finde et godt job,det er vi alle værd
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 12:21   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: Jeg har fået job

Hej

Tja jeg ved ikke det med lønnen. Jeg sidder selv kun i 1. fleksjob og får en god løn, men søger et andet sted. Har søgt flere steder uopfordret, og igår kom et utroligt dejligt venligt brev fra et sted, som lød til, der var en chance. De lød bare så søde... Han ville vende tilbage, så jeg kunne komme til samtale.... Men med din hidtil oplevelse vil jeg prøve at huske at høre, hvad man får i løn, før jeg vil underskrive en ny kontrakt....

Mon der er forskel, hvis man ikke er uddannet? Jeg har en uddannelse og synes da, at jeg fortjener en rimelig løn. Hvis man er uddannet indenfor området har man vel krav på rimelig og den mindste løn som f.eks. hos HK....? I dit tilfælde er der så noget mindsteløn for en lagermedarbejder f.eks.?

Det lyder spændende, at du skal på regnskabskursus! Hvis du synes regnskab er helt vildt spændende, var det måske noget at finde et job indenfor det? Jeg ser alle steder, at de mangler sådanne slags...


Hilsen Curls
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2007, 12:21   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg har fået job

Hejsa Dragen

Øv bommer .. klart at du ikke lige frem vil sætte penge til for at arbejde, hvis der er mulighed for noget andet...

Jeg ved at da jeg var i praktik i aldi ville min løn også komme i den nedre del af lønskalaen , ca det samme som dig...

Måden man kan sikre sig på om et job er til at leve for er ved at inden man tager til samtale eller søger et job kan man ringe til den fagforening som faget ligger inden for, og høre hvad overenskomst lønnen ligger inden for.

feks kunne det se ud som om det job du har søgt var noget ufaglært pakkerjob, og der tror jeg faktisk godt at det kan passe at lønnen er deromkring, men selvfølgelig skal arbejdsgiver ikke bekymre sig om hvorvidt fleksjob hænger på træerne , men om hvorvidt han kan opfylde de krav der måtte være til det at have en flekser ansat ....

Jeg er også ufaglært men har da også et rimlig godt lønnet job...

Curls du har ganske ret i det med lønnen, man skal have overenskomst lønnen inden for det fag man er ansat i.

Og regnskab kender jeg flere flekser der er ansat inden for , så Dragen det kan godt gavne at have det kursus....

held og lykke i din videre søgen , er sikker på at det nok skal lykkedes for dig på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 20:44   #16
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Jeg har fået job

Haløjsa Hejdien

Ja jeg håbede også at det ville gå godt med disse regnskabskurser.men jeg må tilstå at,jeg kan ganske enkelt ikke følge med,det giver mig stress.
Nivoet er for højt for mig som nybegynder.
Men tak for dit gode svar.

Hilsen Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 21:13   #17
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
RE: regnskabskurser

hej dragen
jeg er ansat indenfor boholderi som flexjobber og har ca 26 0000 kr i løn og det er ca. minstelønnen for en bogholder så hæng du bare på kurserne B)
det er meget ofte sådan med kurser at de virker svære i starten og pludselig så kommer det så kan man se sammenhængen så giv ikke op du kan sagtens det er jo tal:| du skal måske bare vænne dig til at være på skolebænken igen :|
og om ikke andet kan muligheden for en bedre løn fremover motivere dig nyd at være på kursus og få måske de andre til at hjælpe hvis det er for svært man kan altid bede om hjælp på med vanten og held og lykke
anne mette
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 22:05   #18
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Jeg har fået job

Hej Annemette
Jeg vil nu heller ikke give op,men jeg vil forsøge at finde noget på et lavere nivo,også måske gå tilbage på disse kurser.
Jeg får simpelthen stress af at jeg over hovedet ikke kan følge med.
Og stress er temmelig skidt for mit helbred.
Og tak for dit søde svar.
hilsen dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fået Jøsses Dit og Dat 2 06-06-2012 18:25
fået førtidspension bodil77 Din historie 11 30-12-2011 17:06
Så har jeg fået job igen yes yes KatrineB Jeg har fået job. 3 28-03-2009 02:56
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Nu har jeg fået job! Enhjørning Jeg har fået job. 9 10-04-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension