K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2008, 14:03   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad lige og tænkte, når i får breve fra jeres (sagsbehandler af den ene eller den anden slags) underskriver de sig så med hvad type de er ...

tænker her på det store skift vi har i sagsbehandlere (for mig er sagsbehandler en masse betegnelse for dem der behandler vores sager og ikke en relevant uddannelse selv om der nok er en af den slags )

Min tidligere sagsbehandler var efter underskrift at dømme socialrådgiver (så formoder jeg at hun er uddanet på den social højskole

min nye (Som jeg fik brev fra i går) underskriver sig social formidler...

tjekkede lige udadanelser og niveau
Citat:


http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?art...ocialraadgiver

Som socialrådgiver skal du kunne tale med mennesker, så de føler sig hørt og respekteret. På uddannelsen lærer du at forstå og analysere de processer, der opstår, når mennesker er sammen, og at omsætte denne viden i handling.

Type: Mellemlang videregående uddannelse (MVU)

Længde: 3 1/2 år
og social formidler

Citat:
Diplomuddannelsen i socialformidling http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...B?OpenDocument

Uddannelsen kvalificerer kommunale medarbejdere m.fl. til at arbejde med sociale opgaver. Desuden giver den forudsætninger for videreuddannelse. Uddannelsen består af 1 indgangsår (2 år med en ugentlig undervisningsdag) og en diplomdel (1 år på fuldtid).

Også var det lige at jeg kom til at tænke på en bekendt der er uddannet Hk`er på kommune og senere ansat på kommune, og hun fik tilbudet at læse merkonom og på den måde så også kvalificere sig som sagsbehandler men hvad er de så ??

det må jeg vist lige spørge hende om ...

http://www.merkonom-au.dk/Show.aspx?id=9

Nu er det ikke så længe siden at det var fremme at nogen kommuner også ansatte håndværkere som sagsbehandlere ...

Så måske det er en god ide at spørge sin sagsbehandler hvad de har af uddannelse

http://avisen.dk/haandvaerkere-arbej...vere_6186.aspx

det er vist ved at være lige som på skolerne man tager hvad man kan få og hvad gør det så om det er en tømmer der lære ungerne dansk bare han taler sproget

Det kan da være at det er på tide at være ekstra opmærksomme inden vil lægger os under kirurgens kniv ,,,, tænk hvis det er en slagter

eller vores psykiater i virkeligheden er en psykisk syg der kender systemet så godt at man lige så godt kan få noget ud de penge der er postet i personen (nå nej sådan er det jo allerede Morten B Smith )
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 14:30   #12
Janni197540001
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
Janni197540001 er ny på vejen
Kommunal uddannelse

Jeg tror du forveksler MERkonom med KONOnom.
Janni197540001 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 14:51   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Janni det kan du nok have ret i he he he

MEEEEEN kan jeg finde noget om den uddannelse ... niksen biksen..

hverken når jeg prøver at stave selv eller når jeg kopiere dit .. kan du finde noget på google om det så vil jeg meget gerne have et link....

hmmm jeg må ringe i aften, det skal jeg da lige finde ud af,, men du har sikkert ret , husker som en si og de ligner hinanden men hvorfor kan jeg ikke finde noget ?
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 14:53   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Sad lige og tænkte, når i får breve fra jeres (sagsbehandler af den ene eller den anden slags) underskriver de sig så med hvad type de er ...
Ja, det er ihvertfald hvad jeg oplever. Jeg har haft en del sagsbehandlere, nogle få socialrådgiver, og min forrige startede med at underskrive sig som socialformidler, senere (eller ind imellem) som diplomsocialformidler.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:00   #15
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hejdien -
her er linket:
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...8?OpenDocument
til Kommunom-uddannelsen

Sidst redigeret af Vim; 15-10-2008 kl. 15:03. Årsag: forkert link
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:16   #16
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Exclamation Svar ang. stillede spørgsmål:

Ja, så har jeg fået svar på den mail, jeg sendte til een, som burde vide besked, og det var ikke opløftende nyt.

Jeg har desværre ikke kunnet kopiere svaret pga. alle mulige sikkerhedsforanstaltninger på enten min pc eller svarerens pc, så jeg er nødt til at skrive af:

Kære ......... (læs Hyanna): Der er ingen faste krav! Mange sagsbehandlere er socialrådgivere, der tager 3 1/2 år. Andre er kommunalt uddannede HK'ere. Det er en elevuddannelse der sigter generelt mod at være sagsbehandler i en kommune. De kan tage en overbygning på Forvaltningshøjskolen og blive Socialformidlere. Men der er også sagsbehandlere med alle mulige andre uddannelser.
MVH. ........

Ovenstående var svar på følgende spørgsmål jeg havde stillet:

1. Hvor lang tid tager det at uddanne sig til sagsbehandler i det kommunale rigi?

2. Kan en kommune dispensere fra evt. uddannelseskrav, der ellers måtte være?

3. Findes der lov om kompetencer/krav til sagsbehandlernes uddannelse i det kommunale regi, som skal overholdes (et minmumskrav)? .... Og hvis der gør, hvorkan jeg så finde loven.

Godt så ..... Så er det der 'vovse' ligger begravet, for en sagsbehandler er en allround betegnelse for de kommunalt uddannede HK'ere, der lige så godt kan sidde i teknisk forvaltning, skatteforvaltning osv. rundt om i kommunerne ....... som i JOBCENTRENE

Så, nu er det på med vanten alle 'mand'! ..... Nu må vi simpelthen spørge vore respektive sagsbehandlere, hvilken uddannelse de egentlig har ...."FREM MED EKSAMENSPAPIRERNE !!!!!!

Er du heldig, er vedkommende socialrådgiver, er du lidt mindre heldig er det en socialformidler (uddannet i det kommunale regi). Den næste i rækken er assistent og den sidste underskriver sig kun som sagsbehandler, så blev vi oplyste

Så, som zuza engang skrev, når vi bliver dårligt behandlet, handler det ikke kun om, vi bliver trukket rundt i KOMMUNE CIRCUS pga. man er kommet i kløerne på det jeg kalder en 'hverdagspsykopat', det handler nemlig også om manglende kompetencer og UDDANNELSE ..... (zuzacitat): KLAG KLAG KLAG ..

Mange Hyanna

PS: Hejdien, Du er også bare så heldig ....Mine sagsbehandlere har været først: assistent, næste og sidste som jeg har fyret på gråt papir, sagsbehandler
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 15-10-2008 kl. 15:23.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:25   #17
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Og hvad når de slet ikke underskriver sig med en titel???
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:32   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej alle

Sikke dog en undersøgelse jeg fik startet

-men mest af alt, bekræfter det jo blot hvad vi tidligere har snakket om:

Der er stort set INGEN KRAV til det kommunale job indenfor fx jobcenters sagsbehandlere -what ever

Det finder jeg dybt beskæmmende og kan kun sige en ting: hold fast i dine rettigheder, benyt dig af dem, spørg til hvilke forudsætninger vedkommende har for at agere som de gør OSV OSV -yes.
Samt er du ikke tilfreds med deres måde at handle på: KLAG

Det er ikke indtil videre ret mange jeg har hørt fra, så det er måske et udtryk for at vi har været mere end uheldige med vores tildelte sagsbehandler?

Nå ja, så er der jo nok slet ikke nogen tvivl om at i disse kassetænkningens tider så er det nok billigere at ansætte en sagsbehandler end en socialrådgiver?

Indtil videre, tak for jeres gode hjælp, som altid
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-10-2008 kl. 15:35.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:32   #19
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Vim

NU gør du mig godt nok nervøs

Din kommune har måske headhunted en "gadefejer" i forbifarten

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 16:00   #20
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Cool Kære Buster

Ja, selvfølgelig .... der er jo ikke grund til at give os syge borgere en kompetent og professionel indlevende sagsbehandling, vel? ...
Jeg mener, det passer jo så fortrinligt ind i CHF's politik og menneskesyn

DEN har den nuværende regering sq lavet perfekt, som med så meget andet

Nej, Buster ... Jeg tror folk lige skal have tid til at overveje, for jeg tror ikke der er så mange socialrådgivere tilbage i Jobcentrene, hvilket medfører at folk er kørt helt ned .... Det er også hårdt.

Jeg venter også på svar på et udspil; men har endnu intet hørt ... måske kommer det eller også gør det ikke ... og gør det ikke, tror jeg det handler om manglende overskud ... for vores system er jo så snedigt indrettet at det kører folk helt i sænk og så ska' der sq sin mand/quinde til at trække sig selv op ved de hår, man endnu ikke har trukket ud af sit fortvivlede hovede, og handle/protestere

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal tallogik ! custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-10-2011 19:34
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40
??? kommunal tandpleje CHNEVIDE Alt det andet 13 06-07-2009 10:31
Kommunal dyneløfter er bedrager zuza Dit og Dat 0 25-04-2008 10:48
Kommunal tvangsindlæggelse zuza Lægekonsulenternes Rolle 16 09-04-2008 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension