K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2016, 14:17   #1
E-M
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Lokation: Rudersdal
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 9
E-M er ny på vejen
Question Indstillet til fp af min sagsbehandler

Hej
Min sagsbehandler har lige indstillet mig til fp og hun siger, at min sag står stærkt. Jeg blev alvorlig syg marts 15, hvor jeg blev sygemeldt. Halvandet år efter kom jeg i arbejdsprøvning. Først 2 timer om ugen (den første uge) men da jeg blev MEGET dårlig, blev det sat ned til en halv time om ugen. Efter 5 uger måtte de stoppe den, da jeg var på grænsen til indlæggelse og intet kunne. Der er lavet en ergoterapeutisk helhedsvurdering af mig, der viste hvor syg jeg er. Jeg er sygeplejerske og har indtil jeg blev syg, arbejdet ihærdigt i gode jobs, også som leder. Da jeg intet kan mere, så har hun indstillet mig til fp. Mit spørgsmål er nu: Hvor stor sandsynlighed er der for, at rehabiliteringsteamet indstiller mig til fp? Min sagsbehandler siger som sagt, at hun ikke kan se at den ikke vil gå igennem Men jeg er nu stadig nervøs for om de afviser den

Sidst redigeret af E-M; 11-12-2016 kl. 16:05. Årsag: Stavefejl
E-M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 15:28   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det er meget meget svært at sige.
At sagsbehandler mener at sagen er sikker tegner selvfølgelig godt. Men om teamet er enige, det er ikke rigtigt til at sige.

Husk, at teamet kommer med en vurdering af hvad de mener er relevant. Ud fra det skal kommune træffe en afgørelse.

Og så vil jeg anbefale at du tager en bisidder med til mødet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 16:08   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du er simpelthen nødt til at væbne dig med tålmodighed. Der er ingen der kan vurdere hvordan det går, men det er naturligvis altid godt at sagsbehandleren tror på det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 13:34   #4
DorthePedersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
DorthePedersen er ny på vejen
Min sb siger hun har en god mavefornemmelse i min pensionssag.
Alligevel er det jo hverken hende eller rehabiliteringsteam et der afgør det
Jeg skal til rehabiliteringsmøde i morgen og jeg er meget nervøs.
Kommer fra 10 år i forskellige fleksjob og er nu nede på 10 timer med en effektivitet på 5 -10 %
Så nu er spørgsmålet om de mener jeg skal arbejde en halv time pr. Uge eller de endelig giver mig fred.
Held og lykke med din sag
DorthePedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2017, 14:01   #5
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Min sagsbehandler indstillede også mig, men den regionale sundhedskoordinator i teamet mente, at jeg kunne arbejde ordinært. Han var ligeglad med lægeudtalelser. Hele mødet var en krænkende oplevelse. Jeg kom alene, da jeg intet frygtede. Min sagsbehandler havde behandlet mig godt hele vejen igennem.
Deltag aldrig alene!!

Jeg klagede over behandlingen og søgte derefter selv pension hos pensionsnævnet. De tog lægeudtalelserne alvorligt og gav mig pension.

Det er helt uforudsigeligt hvordan det går. Det er forfærdeligt at vente og være magtesløs. Men sådan er kommunale forløb. Jeg ønsker jer held og lykke.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2018, 14:33   #6
E-M
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Lokation: Rudersdal
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 9
E-M er ny på vejen
Bare en lille opfølgning �� Jeg var til mit første rehabiliteringsmøde i Juni-17 og jeg fik tilkendt førtidspension uden problemer. Der var heldigvis ingen problemer i min sag og jeg må sige, at for mit vedkommende, så har Kommunen og behandlingen af mig været fantastisk!
E-M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2018, 10:53   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tillykke. Min skal op på torsdag - også startet af sagsbehandler. Jeg håber.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension