K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2018, 20:34   #1
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
gode råd

Jeg har været til lægen hvår hun har skrevet den her

Gennem 3 år haft smerter i ve .fod forfod.Desuden har hun forfodsfejlstilling.Vurderet senest i 2017 ved ortopad kir,Silkeborg ,se epikrise.

Man har anbefalet bandagist det har hun ikke råd til ,og genoptræning ikke råd.
Hun har haft problemet nu i 3 år uden bedring og vi må konkludere at problemet fortsætter.Jeg vurd problemet som et varigt problem.hvor hun klare job 10 timer ugentlig ,ellers får hun smerter i foden.

Skånehensyn i form 10 timer ugentlig og arbejde hvor hun ikke gå lange distancer.
Det var lægens raport.

Lige nu gå jeg på anden praktik fra 7 januar til 8 april..hver dag 2 timer.Før var jeg på praktik fra 8 . 10 2017 til 07.01 .2018. mandag-onsdag og fredag 3 timer.Der den praktik var færdig forlænge hun mig til den her.Hun snakkede noget om 5 timer om dagen som jeg har sagt jeg kan ikke klar.Jeg har nu få anden praktik fået 2 timer praktik hver dag men vid ikke hvad vil hun sige når praktik blev færdig den 08 .04.18 .Må de godt tvunge mig at jeg skal efter den her på 5 timer,selvom min læge har udtalet sig ,og det kan jeg ikke klar.
Har nogen et godt råd HVAD JEG SKAL LAVE.TAK
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2018, 23:35   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man bliver ofte afprøvet til over smertegrænsen, netop for at finde denne. Først når de i afprøvningen kan se at man har ondt og ikke kan, tager de det seriøst. Det er i hvert fald min erfaring.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2018, 23:42   #3
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Hvad vil det siges Pip
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 08:36   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
At hvis du kan klare 10 timer om ugen, så ved de ikke om du kan klare mere, hvis du ikke prøver. Så typisk vil de gå op på 15 timer eller mere, og så se hvornår dine smerter er så store at du slet ikke kan klare det. Og så kan det være at de går baglæns til de 10 timer igen.

Lægen må ikke udtale sig om din erhvervsevne, så det at han har skrevet 10 timer ser de bort fra. Lægen må udtale sig om funktionsevne, og så er det kommunen der vurdere hvor mange timer du kan klare.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 12-01-2018 kl. 08:38.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 09:30   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Jeg har været til lægen hvår hun har skrevet den her

Gennem 3 år haft smerter i ve .fod forfod.Desuden har hun forfodsfejlstilling.Vurderet senest i 2017 ved ortopad kir,Silkeborg ,se epikrise.

Man har anbefalet bandagist det har hun ikke råd til ,og genoptræning ikke råd.
Hun har haft problemet nu i 3 år uden bedring og vi må konkludere at problemet fortsætter.Jeg vurd problemet som et varigt problem.hvor hun klare job 10 timer ugentlig ,ellers får hun smerter i foden.

Skånehensyn i form 10 timer ugentlig og arbejde hvor hun ikke gå lange distancer.
Det var lægens raport.

Lige nu gå jeg på anden praktik fra 7 januar til 8 april..hver dag 2 timer.Før var jeg på praktik fra 8 . 10 2017 til 07.01 .2018. mandag-onsdag og fredag 3 timer.Der den praktik var færdig forlænge hun mig til den her.Hun snakkede noget om 5 timer om dagen som jeg har sagt jeg kan ikke klar.Jeg har nu få anden praktik fået 2 timer praktik hver dag men vid ikke hvad vil hun sige når praktik blev færdig den 08 .04.18 .Må de godt tvunge mig at jeg skal efter den her på 5 timer,selvom min læge har udtalet sig ,og det kan jeg ikke klar.
Har nogen et godt råd HVAD JEG SKAL LAVE.TAK
Ja din ortopædkirurg skal indstille dig til indlæg efter punkt 6, smertennde ar i forfod.
Der er ingen egenbetaling hvis du bruger billigste leverandør som kommunen peger på.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 19:18   #6
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Jeg var 3 måneder i 3 timer mandag-onsdag og fredag og hellere vil 2 timer hver dag det kan jeg bedre klar.Det fik jeg også nu,hvad mere skal jeg er det virksomhed konsulant det bestemmer og er det hende der kan bevillige mig de 10 timmer er nok
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 20:04   #7
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Kageøre jeg syge i enkeltydelse til fisioterapeut og bandagist økonomiskhjælp.Vid ikke om jeg få det

Hvor mange praktik skal til for at de finde ud af arbejds evne
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 21:05   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Kageøre jeg syge i enkeltydelse til fisioterapeut og bandagist økonomiskhjælp.Vid ikke om jeg få det
Man kan som udgangspunkt ikke få tilskud i form af enkeltydelse, hvis hjælpemidlet kan søges efter anden lovgivning.

Så din ansøgning om enkeltydelse kan principielt forsinke din sag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 22:57   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din sagsbehandler skal sørge for at sende dig i en praktik der kan belyse din erhvervsevne bedst muligt.
Derefter laver hun en indstilling til rehabiliteringsteamet og så vurdere de om din arbejdsprøvning giver et godt nok billede af din erhvervsevne, og så træffer de enten en beslutning om f.eks fleksjob, eller de vurderer at din erhvervsevne ikke er tilstrækkeligt godt udredt, og indstiller til en ny arbejdsprøvning.

Det er i sidste ende en kommunal afgørelse om de følger indstillingen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2018, 23:37   #10
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Jeg er på afklarings af arbejdsevne ,ikke på arbejdsprøvning
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension