K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2016, 15:13   #51
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg valgt to opgaver som jeg både kunne udføre, men som var lidt svære og hvor jeg blev nød til at gøre lidt anderledes for at hennemføre.

Fx. Skrælle kartofler her drejer jeg kartofler i venstre hånd fremfor kartoffelskrælleren i højre hånd. (Var ikke bevidst om at jeg kompenserede på problemerne i højre arm-hånd på,den måde før ergoterapeuten gjorde opmærksom på det)

Fx redte seng, her "krabbes" sengetæppet op i hænderne til en pølse jeg kan rulle på, da jeg ikke kan løfte armen højt nok op til at "kaste" sengetæppet ud over sengen.

Begge opgaver fandt ergoterapeuten gode fordi de viste hvordan jeg forsøgte at kompensere på det jeg ikke kunne, samtidig med at hun fik mulighed for at se hvor mine problemer var

Så vælg noget du kan, ellers får hun svært ved at vurdere dig, men gerne noget du gør lidt anderledes end normalen for at det vil lykkes for dig.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 15:54   #52
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar Gisne.

Vil prøve at finde noget jeg gør anderledes som raske, tænker jo nærmest ikke over det mere.

Er heller ikke meget for at gøre noget jeg har svært ved, risikerer jo at ligge flere dage bagefter .

Skal måske lige sige at det var altså ikke min ide at sætte tiden ned. Trods advarsler herfra havde jeg tænkt mig at bide tænderne sammen og få den arbejdsprøvning overstået så godt og hurtigst muligt.

Nu bliver den nok bare forlænget. Suuk....

Sidst redigeret af Tristan .; 01-07-2016 kl. 16:24.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 23:10   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Der kommer snart en ergoterapeut hjem til mig, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg selv skal vælge ting at lave, skal jeg så vælge det jeg har nemmest ved ?
Jeg har aldrig været i sådan en situation, men min umiddelbare tanke er, du bør vælge nogle opgaver som der er lidt udfordring i.
Hvis du vælger noget der er nemt for dig, så kan jeg frygte, at du kan komme til, at fremstå bedre end du reelt er.

Bare mine tanker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 14:23   #54
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for dine tanker Vovse . Men har på bedste vis forsøgt at gøre mig bedre som jeg er den sidste måned.

Har taget mit pæneste/sejeste tøj på, har lagt lidt makeup, været smilende, fyret jokes af, været særdeles positiv og gjort mit absolut bedste.

ALLIGEVEL blev jeg afsløret, og sat ned i tid.

Bevares jeg har da af lutter smerter kastet op i bilen på vej hjem, og 2 gange ligget 1,5 døgn, men ved de jo ikke.

Jeg er bange for de siger at jeg kan ikke afklares, og hvad sker så ???. Vil simpelthen ikke parkeres nogen steder, så kæmper nu for at blive mere effektiv når jeg er der.

Sb. brugte ved mødet ord som nytteløst og er der da udviklingsmuligheder.

Det jeg ville sige var at uanset hvad jeg gør så bliver jeg nok gennemskuet, men var rart at høre hvad andre har gjort.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 20:02   #55
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
SÅ skal jeg da love for jeg er spændt !

Fik sms i morges at mit tilbud hos kompetencecenter stoppede da jeg skulle have lavet funktionsevne udredredning hjemme.

Blev ringet op af kc. ergoterapeut, da sb mente jeg både skulle møde OG have lavet udredning.

Det er åbenbart enten eller ... Altså enten skal jeg fortsætte i arbejdsprøvning eller ergoterapeut kommer hjem til mig.

Afventer så sb. s endelige svar, senest i morgen ! , da ergoterapeut og mig aftalte hvad jeg skulle på mandag kl. 0800.

De skal da nok sørge for at holde mig på den høje remskive psykisk !

Har fået på e-boks at sb ville have funktions beskrivelse fra hjemmet. Mon hun løber fra det nu
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 21:40   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Har fået på e-boks at sb ville have funktions beskrivelse fra hjemmet. Mon hun løber fra det nu
Super at du har det på skrift.

Hvis hun prøver at løbe fra det, så synes jeg du skal klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 16:34   #57
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Sb. holdt ord. Så jeg har fået lavet funktionsbeskrivelse i hjemmet.

Jeg valgte at skifte tøj, som jeg virkelig har svært ved, og så at pudse 3 vinduer, som jeg har relativt nemt ved. Ifølge hendes bøger skulle det være omvendt, altså nemt ved at skifte tøj og svært at pudse 3 vinduer , nå, men begge dele blev vist.

Jeg skal blive ved med at møde på kompetence center 1 gang om ugen, fint nok så bliver jeg vel på et eller andet tidspunkt afklaret bredt , til den tid skal der vist hentes nye lægeerklæringer.

Er der andre herinde der også kun har 18 min. effektiv arbejdstid om ugen ? Eller bare under 1 time ?

Håber godt nok min nye sb. kan se det nytteløse i arbejdsprøvningen, også fordi jeg får mere ondt af det. Men er jo, rehab team der i sidste ende skal overbevises, hmm, så er måske bedst at møde op og lade dem om beslutningerne. Tænkte ellers jeg kunne nok nemt få min læge til at stoppe arbejdsprøvningen.

Håber jeg bliver klogere på møde med sb. d. 15-8-16.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 22:48   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Håber godt nok min nye sb. kan se det nytteløse i arbejdsprøvningen, også fordi jeg får mere ondt af det.
Du skriver vel dagbog, hvoraf dette fremgår?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 10:36   #59
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Ja, jeg skriver dagbog, en del har jeg lært herinde bla. det . Og det fremgår også tydeligt af den at jeg ikke skal foretage mig noget dagen inden arbejdsprøvning, og intet kan 2 dage efter.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 23:22   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Ja, jeg skriver dagbog, en del har jeg lært herinde bla. det . Og det fremgår også tydeligt af den at jeg ikke skal foretage mig noget dagen inden arbejdsprøvning, og intet kan 2 dage efter.
Super.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension