K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2016, 10:12   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Måske misforstår jeg dig, men hvis man har en sag i kommunen, så er det jo §'
erne der gælder og ikke forskellige menneskers tanker.

M.h.t. "fjollede navne" og manglende bynavn, så er jeg en af dem, der værner meget om min anonymitet på nettet.
Hvis jeg hed Caroline Stephansen og boede i Korsør, og så kaldte mig Caroline Stephansen fra Korsør, så ville jeg hurtigt være afsløret.
Især hvis man stadig har en sag kørende i kommunen, er det nok ikke altid hensigtsmæssigt at bruge sit rigtige navn på et site som K10.

Hvis man vil kende navnene på dem man debatterer med, så er jeg sikker på, at det er muligt, at oprette en relevant gruppe på facebook.
Så har jeg udtalt mig utydeligt. Jeg mener det er ok og fint med link, men ofte er love indviklede at forstå, da de ofte ikke giver et konkret svar på et konkret spørgsmål.

Der er jo heldigvis folk herinde, som er gode til at tyde lovtekster og så ville det være rart, hvis de udover link, forsøger at sige hvordan de mener loven skal forstås.
Heldigvis er der masser herinde som gør det, men det modsatte ses også, og jeg tror det var det indlægget var møntet på.
Når selv garvede advokater har problemer med det, er det vel ikke så underligt, at vi andre har problemer.
Jeg gemmer mig jo også selv bag et fjollet navn, så det er ligeså meget kritik af mig selv, som jo bunder i angsten for myndighederne.
Det er trist, at vi borgere, skal være så bange for myndighederne at det er nødvendigt.
Hvis retssikkerheden var i orden ville det ikke være nødvendigt.
Hvis du som borger laver en lille brøler kan det have indflydelse på hele dit liv, men når kommunerne gør det er der ingen sanktioner.
Jeg har oplevet horrible påstande fra kommunen, som slet ikke kan genkendes som retvisende, og man er stort set magtesløs overfor den supertanker, når men selv sidder i en lille robåd.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 10:31   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Der er jo heldigvis folk herinde, som er gode til at tyde lovtekster og så ville det være rart, hvis de udover link, forsøger at sige hvordan de mener loven skal forstås.
Det har du helt ret i, men igen skal vi huske, at brugerne på K10 er helt almindelige mennesker, som dig selv. En bruger kan måske huske, at have set en lov der omhandler det du efterlyser, og finder den til dig og lægger et link, men vedkommende er måske ikke bedre til, at tolke loven end du selv. Eller også er brugeren så smerteplaget, at h*n ikke formår at formulere et fornuftigt svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg gemmer mig jo også selv bag et fjollet navn, så det er ligeså meget kritik af mig selv, som jo bunder i angsten for myndighederne.
Det er trist, at vi borgere, skal være så bange for myndighederne at det er nødvendigt.
For mit vedkommende er det ikke længere frygten for kommunen der gør, at jeg værner om min anonymitet.
Jeg færdes i flere forskellige sammenhænge, og jeg gider ikke, at skulle forsvare mine indlæg på nettet overfor mennesker, jeg møder i en helt anden sammenhæng.

Hvis man brugte sit rigtige navn på K10, så ville der også være en reel risiko for, at de skarpeste brugere ville blive kontaktet af mennesker, som har læst deres svar på K10, og som ønsker deres hjælp.

Jeg kan ikke se, at det er et problem, at vi bruger nick's istedet for vores rigtige navne, hvis man ønsker at udveksle oplysninger af mere privat karakter kan man jo gøre det i pb eller mail.
Det er mit indtryk, at flere mennesker gennem årene har fundet hinanden via fora på nettet, til trods for anonymiteten
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 16:31   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Nej kære webmaster, jeg er en af dem som er enig med Kageøre og så træt af visse personers evindelige lovhenvisninger uden at de kommer med deres egne tanker om det emnet via de link , som de henviser til.
Jeg aner ikke hvad det er for et menneske der er bag ved, og det er meget upersonligt.

Ikke nok med at vi alle dækker os bag fjollede navne, og som oftest ikke skriver hvilken kommune man bor i, men at man så også yderligere kun kan diske op med en lovtekst. Det er sgu for sølle!
Hvad om noget har det med denne tråd at gøre....går ud fra at du har læst tråden..

Der blev efterspurgt et link...af ren nysgerrighed så vedkommen kunne læse mere om emnet....ganske normal opførsel..

Da de mennesker som er på K10 sjældent er eksperter men ganske alm mennesker som alligevel forsøger at råde folk...ja så er det en rigtig god ide at kunne "dokumentere" sine råd i form af linkhenvisninger...så folk har muligheden for at se tingene efter..

Dermed er det ikke sagt at folk SKAL vedlægge link...men bare at det er smart hvis man kan..

At folk vælger at være anonyme herinde...ja det har heller ikke noget med denne tråd at gøre...medmindre man ønsker at afsporer tråden.

Hvis du generelt ikke bryder dig om de mennesker herinde som klogt nok lægger link henvisninger eller du ikke bryder dig om at folk er anonyme....eller at folk opfører sig "for sølle" som du skriver....ja så har du jo muligheden for at finde et andet sted hvor folk opfører sig som du ønsker..

Skulle det kun være enkelte brugere du ikke bryder dig om....ja så har du muligheden for at sætte disse på din ignorerliste....dette kan du gøre (undskyld link) her http://www.k10.dk/profile.php?do=ignorelist
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2016, 22:46   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvad om noget har det med denne tråd at gøre....går ud fra at du har læst tråden..

Der blev efterspurgt et link...af ren nysgerrighed så vedkommen kunne læse mere om emnet....ganske normal opførsel..

Da de mennesker som er på K10 sjældent er eksperter men ganske alm mennesker som alligevel forsøger at råde folk...ja så er det en rigtig god ide at kunne "dokumentere" sine råd i form af linkhenvisninger...så folk har muligheden for at se tingene efter..

Dermed er det ikke sagt at folk SKAL vedlægge link...men bare at det er smart hvis man kan..

At folk vælger at være anonyme herinde...ja det har heller ikke noget med denne tråd at gøre...medmindre man ønsker at afsporer tråden.

Hvis du generelt ikke bryder dig om de mennesker herinde som klogt nok lægger link henvisninger eller du ikke bryder dig om at folk er anonyme....eller at folk opfører sig "for sølle" som du skriver....ja så har du jo muligheden for at finde et andet sted hvor folk opfører sig som du ønsker..

Skulle det kun være enkelte brugere du ikke bryder dig om....ja så har du muligheden for at sætte disse på din ignorerliste....dette kan du gøre (undskyld link) her http://www.k10.dk/profile.php?do=ignorelist
Tak for din skrivelse. Jeg ved naturligvis godt hvem jeg anser for, ikke alm. brugere, og
vil forsøge at hitte rede hvordan jeg undgår indlæg derfra.

Når dette er sagt vil jeg dog også sige, at jeg generelt er tilfreds med links. f.eks det link du sendte fra Information.
Det der er min anke er hvis folk alene skriver links uden at give deres egen mening til kende.
Vedr, undladelse af hvilken kommune man bor i og eller dæknavn drejer sig ikke om andre men i høj grad om mig selv. jeg tør for fanden heller ikke give mig til kende, og undlader også ofte at skrive den fulde forklaring, da jeg så er sikker på at blive spottet. Det er altså ikke en kritik der gælder K10 men en kritisk af systemet, der i min optik "tvinger'" os til de julelege. Om nogen kan jagte os efterfølg. Ja, det ved jeg ikke, men jeg tror ikke at det er hovedårsagen til ovennævnte.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension