K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2015, 20:00   #1
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Hvem har mon læst mine sagsakter?

På eksempelvis sundhed.dk, er "logningerne" tilgængelige for os alle, så vi kan se hvem der har tilgået vores sundhedsoplysninger.

Helt generelt, bliver alt logget, og så vidt jeg ved, er det kun hackere, der slår logninger fra, efter at de er brudt ind, samt selvfølgelig de administratorer, der "hygger" sig med systemerne.

It-sikkerhed herhjemme, er en by i Rusland.

Kan man som en art aktindsigt, anmode om at se af hvem, hvornår og hvor ofte, ens sagsakter er blevet tilgået?

Jeg vil bare have en udskrift af logningerne.

Lige nu er jeg nysgerrig, på om min sagsbehandler er faldet i søvn, eller min sag bare er syltet.
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2015, 20:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Lathyrus

https://www.borger.dk/Sider/Aktindsi...ntjournal.aspx

Aktindsigt i patientjournal

Se din log på sundhed.dk

Her kan du få indsigt i, hvem der har set dine personlige oplysninger på sundhed.dk, hvilke oplysninger de har set og hvornår. Vær opmærksom på, at ikke alle sygehuse endnu har gjort disse oplysninger tilgængelige.

Se din log på sundhed.dk (nyt vindue)

https://www.sundhed.dk/borger/min-side/min-log/min-log/


Min log
I Min log kan du se, om der har været slået op i dine personlige sundhedsoplysninger, og hvilke oplysninger det drejer sig om. Finder du i Min log på sundhed.dk opslag, som du mener er uberettigede, eller ønsker du at få spærret for dine data, bedes du venligst rette henvendelse til den dataansvarlige part.

Log på for at få adgang til Min log. Hvis du allerede er logget ind med NemID på fx skat.dk eller borger.dk, kan du bare klikke på linket


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-09-2015, 20:38   #3
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Tak.

Med sagsbehandler. mente jeg sagsbehandler i Jobcenteret.

Jeg vil gerne vide, hvem fra Beskæftigelsesforvaltningen , der har læst mine sagsakter, tilsvarende som man kan på sundhed.dk
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2015, 20:47   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
OK, spændende spørgsmål, som....

Kære Lathyrus

... du kan finde ud af det, ved at søge om specifikt aktindsigt, hvor loven siger du skal have modtaget svaret inden 10 kalenderdage.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Når du kender svaret, skriftligt, må du godt sætte svaret ind her, i din tråd.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 21:57   #5
Lathyrus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2015
Indlæg: 87
Styrke: 9
Lathyrus er ny på vejen
Søgte om aktindsigt, fik svar efter pænt lang tid efter.

Man havde vurderet min anmodning, og, fik jeg indtryk af, at det var allernådigst, at jeg fik denne aktindsigt.

Og selv om jeg, tydeligt og flere gange udspecificerede, at jeg enten ville have navne, og hvis jeg ikke kunne få navne, så ville jeg have medarbejder-koder, på medarbejderne.

Fik jeg, lige præcis, ikke det.

Oprindeligt sendte jeg anmodningen om aktindsigt til beskæftigelses-ministeriet, desværre magtede ministeriet ikke at sende anmodningen videre.

Det er første gang, jeg oplever et ministerie være tung i optrækket, undervisningsministeriet, følger dog også godt med i træghed.
Lathyrus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension