K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2015, 13:50   #1
Petuniaeb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Petuniaeb er ny på vejen
særlig feriegodtgørelse modregnes i flekstilskud

Jeg er ansat efter de nye regler. arbejder 20 timer ugtl. og får flekstilskud til lønnen
Med maj-lønnen var der særlig feriegodtgørelse. Dette gør at jeg kommer så meget over lønloftet på de 25139,74 kr. at tilskuddet reduceres så meget at jeg reelt taber på at få særlig feriegodtgørelse.
Har det sin rigtighed, at dette skal medregnes i forhold lønloftet.
Petuniaeb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 08:44   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Petuniaeb Se meddelelser
Jeg er ansat efter de nye regler. arbejder 20 timer ugtl. og får flekstilskud til lønnen
Med maj-lønnen var der særlig feriegodtgørelse. Dette gør at jeg kommer så meget over lønloftet på de 25139,74 kr. at tilskuddet reduceres så meget at jeg reelt taber på at få særlig feriegodtgørelse.
Har det sin rigtighed, at dette skal medregnes i forhold lønloftet.
Det særlige ferietillæg/godtgørelse skal indgå og modregnes som alle andre tillæg..
(Og IKKE som alm. feriepenge bliver det) Men fuldstændigt som fx. et nattillæg i hjemmeplejen bliver det.

Det betyder at udbetalingen af et ferietillæg SKAL/VIL hæve lønloftet.

1. En fleksjobber har på lønsedlen ( uden ferietillæg ) fx. 6000 kr i løn inkl. pension. Og 40 timer den måned.
Altså giver det en timeløn på 6000 kr delt med 40 timer = 150 kr time. Det giver så et lønloft på 150 kr x 160,33 = 24049,50 kr

2. Samme fleksjobber får så et særligt ferietillæg på fx. 1500 kr udbetalt sammen med ovenstående.
Altså er der løn på 6000 kr + 1500 kr = 7500 kr og stadig 40 timer.
Så ændre timelønnen sig den måned til. ( 7500 kr delt med 40 timer = 187,50 kr.)
Altså er der et større lønloft: 187,50 x 160,33 = 30061,87 kr


Om det øget lønloft er nok til at undgå lønloftmodregning, afhænger helt af den enkeltes egne tal og timer..

I de 2 eksempler, så vil det være de 6000 kr eller de 7500 kr der skal modregnes 30 % af..

HVIS kommunen ikke har modregnet efter ovenstående, så har jeg netop spurgt Styrelse om det.. Og har fået svar det tilbage, at ferietillægget SKAL beregnes sådan.
Det svar kan du få en kopi af, hvis du smider en mail til mig på: [email protected]

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 15-06-2015 kl. 08:58.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 18:04   #3
Petuniaeb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Petuniaeb er ny på vejen
Thumbs up

En stor tak for dit svar. Jeg har sendt en mail som du skriver - og glæder mig til at få det på tryk til kommunen
Petuniaeb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 19:19   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er virkeligt stort af dig Mikael...at du tager dig tid til at hjælpe andre mennesker på den måde du gør...

Jeg er ret sikker på at der er mange herinde som er enig og som er glad for at du og de andre som hjælper folk herinde....er her...

Jeg ved hvor svært det kan være ind imellem når man selv kæmper med sygdom og andre ting...

Når jeg selv er ved at give op...ja så tænker jeg på dig, Peter, Akvamarin og alle dem som jeg ikke har nævnt.....som bliver ved med at hjælpe andre mennesker herinde....til trods for de ting i selv slås med...

I indgyder håb til andre...i en tid hvor sammenholdet i dette samfund bare bliver værre og værre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 19:35   #5
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
vi mangler altså såden en "knap" til tumbs up - web..
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 19:09   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er virkeligt stort af dig Mikael...at du tager dig tid til at hjælpe andre mennesker på den måde du gør...

Jeg er ret sikker på at der er mange herinde som er enig og som er glad for at du og de andre som hjælper folk herinde....er her...

Jeg ved hvor svært det kan være ind imellem når man selv kæmper med sygdom og andre ting...

Når jeg selv er ved at give op...ja så tænker jeg på dig, Peter, Akvamarin og alle dem som jeg ikke har nævnt.....som bliver ved med at hjælpe andre mennesker herinde....til trods for de ting i selv slås med...

I indgyder håb til andre...i en tid hvor sammenholdet i dette samfund bare bliver værre og værre...
Tak Tak.. Lider desvære af kronisk empati.. Nej det er pjat, men bruger da gerne lidt fritid på at dele HVAD, jeg har fået kendskab til.. Og jeg lære jo selv hvergang noget brugbart, som måske kommer mig selv til gavn en dag
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 19:25   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Petuniaeb Se meddelelser
En stor tak for dit svar. Jeg har sendt en mail som du skriver - og glæder mig til at få det på tryk til kommunen
Øhh.. HAR du sendt en mail til mig.. ???? På: [email protected]

Enten er jeg forvirret, eller også ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 19:20   #8
Petuniaeb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Petuniaeb er ny på vejen
Jo jeg har sendt. Sender lige igen. Kan forøvrigt tilslutte mig alle de andres roser til dig. Du gør et fantastisk arbejde��
Petuniaeb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 20:47   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Petuniaeb Se meddelelser
Jo jeg har sendt. Sender lige igen. Kan forøvrigt tilslutte mig alle de andres roser til dig. Du gør et fantastisk arbejde��
Takker... Og din mail er besvaret
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension