K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2014, 14:24   #1
OTB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2014
Lokation: Egedal
Alder: 50
Indlæg: 2
Styrke: 0
OTB er ny på vejen
Ressourcevurdering/Flex/Revalidering

Slidgigt i lænden, daglige smerter og bevægelses hæmmet til følge, samtidig bliver nerverne til benene klemt, så jeg har konstant smerter i lårene(som har jeg løbet en maraton). Jeg tager ikke nogle piller pt da de ikke hjælper, de eneste der hjælper er morfin, hvilket jo er vanedannede, så dem må jeg ikke få. Alm. smertestillende og morfin lign. præparater hjælper ikke mere, og der er så mange bivirkninger ved piller at jeg hellere undværer dem, når de ikke hjælper alligevel.

Ja, jeg er startet lidt baglæns i mit kommune forløb.
I Juni 2010 blev det konstateret at jeg har slidgigt i lænden, fik en stivgørende operation i et led, og frigjort nerverne til mine lår.
Jeg havde et problemfrit forhold til min daværende sagsbehandler, som godkendte en revalidering med det samme.
Jeg startede som Datamatiker(Jan 2011) men inde i forløbet skiftede jeg mening ændrede mit forløb til 12ugers handelsskole(Jan 2013), alt sammen smertefrit.
Juni 2012 fik jeg endnu en operation, rettet op på den tidligere operation, leddet havde ikke helt låst sig, så lidt mere knoglepuds blev lagt i, og mere nerve frigørelse til lårene.
Oktober 2013 endnu en tur på operationsbordet, med smerter i benene.
Har altid haft tungt arbejde, landbrugsmedhjælper - rengørings job - lagerarbejder m.m. Meldte min gigt til ASK, og de sendte mig til en proffessor til udredning, som konkluderede Flexjob inden for kontor, da jeg har kroniske smerter og bevægelses hæmmet.
Nu skal jeg så til en ny sagsbehandler 28/2-14, og jeg er aldrig blevet ressource afprøvet, så det har jeg bedt om at blive, da min situation har ændret sig i løbet af de sidste 3 år. Jeg har også henvist til kirurgens og proffessorens konklusion som begge er den samme, Flex inden for kontor.
Jeg har jo læst herinde at helt så let bliver det nok ikke, og efter vores regering tager hånd om os syge, så er det ikke blevet lettere (undskyld)

Er der nogle herinde der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre?
For min ryg kan ikke holde til en 7½timers arbejdsdag, jeg kan ikke engang holde til en hel dag som hjemmegående husmor. Jeg træner hver dag, for at styrke min ryg, så den ikke bliver værre(bedre kan den jo desværre ikke blive). Min Fysioterapeut mener nerver til benene er beskadiget så jeg aldrig kommer af med bensmerterne, så vi har fokuseret på rygtræning 2gange/ugen.
OTB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 15:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror det er et klogt træk, at du beder om den arbejdsprøvning (som du netop har gjort), så de reelt kan se hvordan din arbejdsevne er, og gerne på et REVA lignende sted, hvor de kan afprøve dig bredt (så du er fri for flere afprøvninger).
Men heldigvis har du da et pejlemærke der siger noget stillesiddende/kontor evt med henblik på fleks.

Du har ret i tiden er dum og at meget er blevet så besværligt, men der er heldigvis fortsat mennesker som har relativ korte og meget nemme forløb, så lad os håbe du er en af dem!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension