K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2013, 15:25   #1
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Thumbs up Min vej til Flexjob

Jeg er ny bruger, men har gennem længere tid læst med på de indlæg, der har været interessante for mig. Jeg har hentet meget god information herinde.

Jeg vil gerne dele min oplevelse med jer

I starten af april havde jeg mit første møde med en meget kompetent sagsbehandler i min kommune. I går var jeg til møde i rehabiliteringsteamet (det tog kun ca. et kvarter, de var meget venlige og stillede relevante spørgsmål til mig. Der var en god dialog og stemning på hele mødet). Under 5 minutter efter mit møde kom min sagsbehandler ud og meddelte at jeg indstilles til Flexjob.

Allerede i dag har jeg modtaget indstillingen pr post.

Der er ting, der skal undersøges, lægeerklæringer der skal laves samt funktionsbeskrivelse der skal udarbejdes. Alt dette er forløbet fint fra april til juni. Vi har holdt 2 sammøder på min arbejdsplads. Sagen har ligget stille i ca. 1½ måned pga sommerferie, men det okay.

Jeg har kun ros til Jobscenter, Kommune og sagsbehandler for at arbejde på flere fronter på samme tid samt effektiv sagsforløb.

Til alle jer, der er i gang, vil jeg bare sige, at der findes også gode forløb, men ofte er det jo de dårlige/mindre gode der fylder.

Solstrålen
- glæder sig til mit nye liv som Flexjobber
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 17:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er desværre sjældent de gode forløb der bliver skrevet om herinde...

Det er som regel kun dem hvor der er gået "ged" i det der kommer herinde...

Så det er dejligt at høre og se på skrift at der stadig findes forløb der bare kører som de skal....det kan være opmuntrende for nogen at høre det også kan lade sig gøre.....så tak for dit indlæg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 17:58   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Rart at se det kan fungere.

Jfr. Danmarks Statistik blev der frataget sygedagpenge efter 52 ugers sygdom:

Dårligst - Viborg Kommune 346 personer = 22,5% frataget Deres sygedagpenge - tankevækkende næsten hver 4.
Median - Gennemsnittet for alle kommuner er 12,4 %
Bedst - I Frederikshavn røg blot 1,9 % langtidssyge ud sikke en forskel !

Så du har været heldig med din historie og det er rart at høre om en Solstrålehistorie. Tillykke
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 11-09-2013 kl. 21:48.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 15:33   #4
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Tak for jeres feedback.

Jeg har allerede i dag fået Partshøring vedr. visitation til Flexjob. Så tingene kan gå hurtigt.

Med til min historie hører måske også, at jeg har været syg med ryggen i over 4½ år. Er opereret 4 gange heraf desværre 2 fejloperationer på et Privathospital.

Jeg har gennem hele forløbet passet mit arbejde, så godt det nu har været muligt. Jeg har været på Montebello i Spanien 2 gange til genoptræning samt haft en §56 aftale med mit arbejde.

Det har været meget hårde år, hvor mit arbejde har haft første prioritet. Men desværre er det ikke lykkedes mig at kunne komme til at passe et fuldtidsjob på sigt.

Så inden jeg kontaktede kommunen, havde jeg forsøgt meget. Jeg var nået til det punkt, hvor jeg var klar til at "kaste håndklædet i ringen". Men hele processen med at nå til den erkendelse har været meget hård og svært for mig.

MEN HELDIGVIS ER DER HJÆLP AT HENTE og jeg glæder mig nu til mit nye liv som Flexjobber.
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:33   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hvor er du heldig! Og stort tillykke med din nye tilværelse som fleksjobber!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 21:09   #6
Dida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dida er ny på vejen
Hej Solstrålen!

Tillykke med tilkendelsen til flexjob :-)

Jeg har også søgt flexjob og været til møde i sidste uge, men det gik desværre ikke godt. Jeg var nervøs, da jeg lider af angst, panikanfald og generaliseret angst. der var mange rundt om bordet. Jeg fik et angstanfald og haft det rigtig dårligt. Jeg kan ikke huske det mest af mødet og hvad der blev sagt.
De har besluttede, at de skal har en afklaring på, om jeg er i optimal behandling inden de tager en afgørelse. De har henvist mig til Socialmedicinsk enhed klinik på Bispebjerg hospital, selvom alle min læge og speciallæge papirer er i orden.
Jeg er meget ked af det.

Hvis du har lyst, har jeg bruge for din hjælp.
Hvordan har du beskrevet din hverdag foran teamet ?
Hvad er det der var vigtigt for dem at høre om din hverdag. Hvordan var dit svar ?
Kender du noget til Socialmedicinsk enhed klinik på Bispebjerg hospital ? og hvordan fungerer det?
Har du en god råd til mig omkring min situation ?

Jeg håber du kan hjælpe mig og glæder mig til at høre fra dig :-)

Mange venlige hilsener fra
Dida
Dida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:01   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Solstrålen: Tillykke! gid du må finde yndlingsjobbet hurtigt!

Dida: Jeg håber, at du får den rigtige hjælp og at det kommer til at gå godt hen ad vejen.

Hilsen
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:33   #8
Dida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dida er ny på vejen
Hej Mette!

Tusind tak for din søde ord. Det varmer rigtig meget

Mange venlige hilsener fra
Dida
Dida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 12:26   #9
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Smile

Hej Mette

Tak for dine ord.

Jeg har allerede et rigtig godt flexjob med venlige kollegaer og en rigtig god arbejdsplads, der tager hensyn.

Mit flexjob er et fastholdelsesflexjob så jeg er ansat på samme arbejdsplads, som før jeg blev syg. Mit job indhold er dog ændret så det passer bedre til min nye situation med 12 timer pr uge.

Held og lykke til jer alle

Solstrålen

Kære Dida

Det gør mig ondt for dig. Men vær stærk og tænk på at solen skinner på den anden side. Nu skal du bare igennem afklaringen, og så er der lys forude.

Jeg kender ikke noget til Socialmedicinsk enhed klinik på Bispebjerg hospital, da jeg er fra Jylland.

Mit råd til dig er at lave en dagbog, som du udfylder hver dag. Det gør det nemmere at huske dagene fra hinanden. Det kan også hjælpe dig til forståelse af, hvorfor du har det værre nogle dage end andre.

Jeg skrev dagbog med følgende punkter hver dag:

Hvordan var min nat
Arbejdet, hvor længe
Træning, hvad og hvor meget
Øvrige aktiviteter
Hvile på sengen, hvor længe og hvor mange gange
Medicin, hvad og hvornår har jeg indtaget det
Mine smerter vurderet på en skala fra 1-10

Det gjorde det nemmere for mig at vurderer, hvad der var godt, og hvad der var skidt for mig. Når jeg har dage, hvor jeg ikke kan komme op pga smerter, kan jeg tit se sammenhængen med, hvad jeg har lavet dagen før

Jeg fandt også ud af at min træning er MEGET vigtig for ikke at få det værre. (her handler det virkelig om at "hanke op i nakken på mig selv" og komme i gang. Det kan være svært, når man har meget ondt, men for mig hjælper det faktisk.

Til mødet med rehabiliteringsteamet beskrev, jeg så blot en typisk dag for mig. De stillede nogle uddybende spg som jeg stille og roligt besvarede. Mødet foregik stille og roligt og i en god atmosfære.

Held og lykke til dig

Med venlig hilsen

Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 18:46   #10
Dida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dida er ny på vejen
Tusind tak Solstrålen. Og tak for dine kloge ord.
knus fra Dida
Dida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension