K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2013, 18:35   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
læge konsulenten tvister ordene. .

Kikker rehab teamet meget på det lk har skrevet? Eller kikker de mest på alle de andre læge papirer?? Lk har på en eller anden måde fået tvistet de skrevne ord fra alle mine andre speciel læge udtagelser.. i lk udtagelse skriver hun indirekte at mine muligheder ikke er udtømte hvis jeg bare lige prøver botox for min hovedpine. . Men hvor professoren på Glostrup skriver at botox langt fra ville være en mirakel kur , men det havede hjulpet en meget lille håndfuld ud af mange 100 mennesker som har prøvet det.. men Glostrup ville kun give mig botox hvis jeg ikke tog medicin . Men at det langt fra var en mirakel kur men lk har fået det til at jeg bare skulle stoppe med at tage medicin og få botox og så ville jeg få det bedere; ( og så skiver lk også på min udtagelse fra Stolpegården at jeg vil være rask (borderline) når jeg er færdig behandlet om 1år?? Og det er slet ikke det min psykiateren skriver i sin udtalelse. . Så hva hulan gør jeg hvis de kikker mest på lk udtagelse?? Skalbi rehab teamet d 9 dec mhb på flex. . Men er så pisse bange
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 19:17   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Må jeg spørge hvornår den lægekonsulent har udtalt sig, for efter 1/7-13, er de ude af billedet i disse sager.

Det primære lægelige dokument er til rehabiliteringsteamer et LÆ265, det er den de mest ser efter, og husk der sidder en læge med i teamet.

Jeg havde en 5 år gammel udtalelse fra Jens Bang (lægekonsulenten over alle lægekonsulenter, hvad angår manipulation med lægeligt materiale) og en speciallægeerklæring "bestilt" af denne, begge var kommet frem til at jeg fejlede absolut intet, til trods for der stod det stik modsatte i speciallægeerklæringer.

Der for 5 år siden betød det at jeg ikke fik pension, men nu er der ikke et øje der overhovedet glor på den, selvom den ligger i sagen.

Men husk dit møde i rehabiliteringsteamet er faktisk en partshøring, så sig endelig på mødet at det forholder sig anderledes end lægekonsulenten mener.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 20:55   #3
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Det var før d 1/7 men heldigvis har jeg også sådan en læ 265 fra min læge og den er rigtig god den hun har skrevet. . Ved ikke hvorfor den er sendt til LK hvis de har den læ 265?? Min sb sagde også at lk ikke sad med til mødet men en social mediciner.. men da dejligt hvis de ikke kikker på den .. men kun de andre ting?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 21:05   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Min sb sagde også at lk ikke sad med til mødet men en social mediciner.. men da dejligt hvis de ikke kikker på den .. men kun de andre ting?
Det er ikke en lægekonsulent, men en læge fra klinisk funktion i regionen.

Og som sagt skal du gøre opmærksom på at der er problemer med udtalelsen, for som skrevet er mødet din partshøring.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 23:52   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er ikke en lægekonsulent, men en læge fra klinisk funktion i regionen.

Og som sagt skal du gøre opmærksom på at der er problemer med udtalelsen, for som skrevet er mødet din partshøring.
Fremadrettet hedder det en sundhedskoordinator som jeg læser det. SK´s opgaver er beskrevet i det følgende : https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152538#Kap3
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 00:38   #6
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er ikke en lægekonsulent, men en læge fra klinisk funktion i regionen.

Og som sagt skal du gøre opmærksom på at der er problemer med udtalelsen, for som skrevet er mødet din partshøring.
Hvornår skal jeg gøre opmærksom på dettr?? Til selve mødet?? For har mailet . Med min sb og sagt jeg er utilfreds?? Hvor hun siger at jeg sjal tage det roligt for lk er ikke med til mødet .. noget andet jegver blevet bekymret for er.. hvis jeg for afslag på flex .. kan de så sige jeg skal fortsætte på kh ?? For min sb og jeg selv mener jeg er for syg til reva.. håber lidt på hvis de siger nej til flex at jeg så kan komme på et Ressourseforløb. . Men det skulle også være svært at få??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 00:48   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Hvornår skal jeg gøre opmærksom på dettr??
Som jeg skrev:
Citat:
... som skrevet er mødet din partshøring.
Du skal således gøre opmærksom på mødet, at der er et problem set med dine øjne.
Og du har selvfølgelig også mulighed for at sende en "note" med materialet når jobcenteret oversender sagen. (der tænker jeg så bare at det netop kan henlede opmærksomheden, hvis de nu ikke havde fundet det der stod underligt)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 15:42   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kiwimor

Først må jeg spørge om du har bedt om fuld aktindsigt, hvis ikke bør du gøre dette straks. Se under nyttige link for formular, udfyld den send evt. via mail, hvis du får svarmail retur for modtagelse, ellers så bring til Jobcentret i 2 kopier, hvor du på den ene får kvitering for modtagelse.

Så må jeg lige koorrigere omkr. lægekonsulenter:

de bruges stadig i Jobcentre, ja, de søger endda stadig nye via jobannoncer. Jeg har tidl. bragt dette emne op under forumkategori: lægekonsulenter.

Som jeg læser dit skrevne, Kiwimor: har du endnu ikke været på rehabteammøde, hvor her bør være en sundhedskoordinator, der kan være lægeudd. og har kontakt til dit regionshospital.

Jeg har ikke kendskab til behandling af hovedpine m. botox, men hvad jeg lige kunne google med frem til, ville jeg selv kontakte Sundhedstyrelsen for at høre dem om de har godkendt behandling af hovedpine med botox, hvis de ikke har dette, så få dette på skrift evt. via mail. Og få det vedlagt din sag.

Sundhedstyrelsen har organisatoris uderget nogle forandringer, som jeg ikke er helt opdateret på, men forsøg dig med afd. for lægemiddelgodkendelse, og spørg om botox er godkendt til behandling for hovedpine/migræne.

Jeg undrer mig lidt over at botox også samtidig kan have bivirkning hovedpine og man så vil anvende det mod dette.

Lægekonsulenters rolle fremgår af dette dokument:

Citat:
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen,
som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af
andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige
og tilstrækkelige oplysninger, og lægekonsulenten skal således
alene forklare betydningen af dokumentationen, om der er sammenhæng
i oplysningerne, og om der eventuelt er andre aspekter (fx behandlingsmuligheder),som bør belyses.

Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave
at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens
opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve
andre lægers oplysninger ved selv at foretage undersøgelser. Lægekonsulenten
må således ikke ændre diagnoser eller stille nye.

Lægekonsulenten bør ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set
opfylder betingelserne for førtidspension og andre offentlige ydelser, da
kompetencen til at træffe afgørelse om dette alene tilkommer kommunen.”
http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-7/pdf/

Du ør derfor eter min mening lave et skriv, hvor du netop påtaler den divergns der er mel. egne behandlende spec.læger og denne LK udtalelser, og få vedlagt din sag, hvor du gør indsigelse mod LK ikke er i overestemmelse med lægefaglige papirer. Ganske kortved at citere dine behandlede læger først og derpå LK.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 13:49   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Kiwimor

Lægekonsulenter bliver stadigvæk hørt og Deres vurdering bruges i Sundhedsfaglig Journal, som medfølger som bilag til Rehabiliteringsteam, hvis du indstilles.

Du kan evt. stille spørgsmål til Beskæftigelsesudvalget i din Kommune om LK rolle i din Kommune få at få det belyst.
Det har er gjort i min Kommune for at få et svar på LK´s rolle samt Klinisk Funktions rolle.
Svaret er efterfølgende givet i Deres referat af mødet. Referatet er tilgængelig for alle.

Hilsen lgkh
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:36   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Lægekonsulenter bliver stadigvæk hørt og Deres vurdering bruges i Sundhedsfaglig Journal, som medfølger som bilag til Rehabiliteringsteam, hvis du indstilles.
Når man er nået så langt som til rehabiliteringsteamet er kommunens lægekonsulent ude af billedet og overtaget af klinisk funktion, efter 1/7.

@Gunvor
Det er korrekt at lægekonsulent stadig kan blive brugt, men når vi kommer dertil at det er i forhold til rehabiliteringsteam, så overgår det til klinisk funktion.
Man kan læse om det i den beskrivelse der ligger af klinisk funktions virke.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension