K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2013, 20:59   #1
bounty
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
bounty er ny på vejen
Sygedagpengestop

Hej K10
Jeg skriver lige engang til, da min indlæg blev slettet ved en fejl.
Jeg er sygemeldt siden juni 2012, efter en trafikulykke, hvor jeg har pådraget mig en voldsom Whiplash. Er medicineret kraftigt med Metadon (30 mg), og Lyrica.
august 2013 er jeg meldt stationær, både fra speciallæge og smerteklinik.
Jeg får forlænget SDP med 39 uger, og begynder hos CBR.
Oktober 2013, får jeg fortaget en MR scanning, som viser diskuprolaps i lænden.
Speciallæge vil operere, men først vil han prøve at fjerne/minimere muskel spændinger i ryggen/lænden og henviser til "dry needling" og ny scanning (december). Afhængig af scanning, vil han vurdere om der skal stadigvæk opereres.
1. oktober 2013 får jeg ny SB, som vurdere Diskussen til en forværring af helbredtilstand, og ikke er stationær mere, men med yderligere behandlingsmuligheder.
Jeg modtager en høringsbrev, om at min SDP stopper til d. 13.11, og jeg skal inden 11.11 kl 12.00 aflevere evt. bemærkninger.
Dette bliver gjort til tiden, men jeg modtager en brev via E-boks 1½ timer efter samme dag, SDP stopper d. 13.11 og at der IKKE er modtaget nogen bemærkninger fra mig.
Jeg kontakter SB med det samme pr. telefon, men der er tlf. svarer på, om at SB er ikke tilstede og først er tilbage d. 14.11.
Har kontaktet Jobcenter og bedt om SB's leder, og har også lagt besked på hans tlf. svare om at blive ringet op.
Nu, 3 dage efter har jeg stadig ikke hørt noget fra Jobcenter.
Hvad gør jeg nu.
bounty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 21:11   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du har haft for kort tid til at komme med bemærkninger vedr sygedagpengestop

Dry needling lyder som en form for mild behandling, og kan derfor ikke se hvad der skulle stå ivejen for en arbejdsprøvning.
Under alle omstændigheder skal du påpege i din partshøring at du har ret til en arbejdsprøvning.

Du burde derfor kunne forlænges på sdp loven stk 2 som hedder arbejdsprøvning i 39 uger -

Du skriver at din læge hellere vil bruge dry needling, er det for at gøre dig rask, eller for at give dig mere livskvalitet?

SÅfrem at det er for livskvalitetens skyld, så skal det fremgå af lægen, at det er smertelindrende, og ikke helbredende (på den måde kan du vippe sagsbehandlerens skrivelse af)


Partshøringsfristen har været for kort, somregel er der 7-14 dages partshøring. Henviser til forvaltningsloven og du skriver en mail til SB, om at du ønsker at få udsat din patshøringsfrist, da fristen har været alt for kort. og henvis til god forvaltningskik.

Trafikulykken - er det en arbejdsskade elller fritidsulykke?
Du kan forlænges på stk 6 hvis der er tale om en arbejdsskadesag.

Sidst redigeret af Bodrum; 13-11-2013 kl. 21:19.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 21:22   #3
bounty
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
bounty er ny på vejen
Jeg har fået høringsbrevet d. 31.10 og har haft frist til d. 11.11 kl 12.00.
Brevet er afleveret hos Jobcenter d. 11.11 kl 11.30. har kvittering på det.
Dry needling er for mindske/fjerne de voldsomme muskelspændinger der i ryg/lænd inden evt. opereration, da kirurgen mener det er meningsløst at operere, når der så meget spændinger.
Det er en fritidsulykke.
bounty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 21:31   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Okay, bare skriv en mail om at du har afleveret kommentarer ved skranken, og de også er stemplet d. 11/11-13, og at SB ikke skal sende din sag videre uden dine kommentarer.


I værste fald, skal du op forbi jobcenteret igen, så den nye SB kan sætte dem ind i din sag. Beklager jeg misforstod dit indlæg lidt

Hvad SB har skrevet afhænger af hvad din speciallæge har skrevet vedr din prolaps.
Ønsker dig held og lykke, og håber at det værste af rygproblemerne kan løses uden operation.

Mvh
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 01:06   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klag med det samme længere oppe i systemet, skriftlig, også.
Forlang evt at tale med borgmester.

De kan IKKE træffe samme afgørelse, da de jo har modtaget dine bemærkninger, hvorfor disse skal medtages i afgørelsen.

Du skal derfor forlange ny afgørelse, og den SKAL laves påny. De kan kun træffe afgørelsen, med 14dages frist, for ikrafttræden!

Hvis din klagesag ryger videre til Ankestyrelsen, skal du huske dette, da det er et alvorligt brud på flere love(retssikkerhedsloven, forvaltningsloven), og få behandlet sagen som haste, idet du ellers mister forskel på dagpengesats-kontanthjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 08:02   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bounty

Jeg mener ligesom Popiae, at du straks bør klage skriftligt til (dog til flg. personer) Jobcenterchefen med C.C. til adm. direktør for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Find deres mailadr. på nettet, el. ring og få dem oplyst. Du bør ikke ringe om denne sag, da du derved mister dokumentation for hvad der egentlig sker i forhold til din anke, ligesom skriftlig vil få dem til at agere mere i henhold til loven, da du jo siden kan bruge dem som bilag i en ankesag.

I dette brev ville jeg umiddelbart bede om, at de råder bod på deres manglende overholdelse af reel partshøring, hvilket er en garantiforeskrift. Når din partshøring ikke er blevet en del af afgørelsen, som det fremgår af dit skriv, så er det en væsentlig sagsbehandlingsfejl, der som udgangspkt. gør afgørelsen ulovlig. Dette bør du skrive i brevet. Da det måske kan få dem til at omgøre deres afgørelse, i det mindste lave en reel partshøring.

De bør råde bod på denne alvorlig fejl ved netop at følge den procedure, som FVLs § 19, stk. 1, og RSLs § 4 (borgers mulighed for at medvirke i sin sag).

I betragtning af den måde de ( 1½ time efter deadline fra parthøringsfrist) sender mail om at stoppe SDP ville jeg ligeledes henvise til FVLs § 21:

Citat:
Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142955

Der er et par undtagelser for denne lov, men i dette tilfælde mener jeg, den bør prøves.

Ligeledes går jeg ud fra du er forlænget efter § 27, stk. 1, nr. 2 pga. du nævner de 39 uger, hvorfor du også bør anføre flg.:

at din forlængelse efter denne paragraf jo ville vare til marts 2014, og netop denne paragraf i en principafgørelse fra Ankestyrelsen 153-11, jo giver muligihed for de borgere, som er i uafklaret helbredsmæssig situation, og dermed ikke en hindring for forsat forlængelse.

Se flg. link:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 09:43   #7
bounty
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
bounty er ny på vejen
Har skrevet mail til alle leder hos sygedagpenge kontoret.
svar var:
>>
Jeg har modtaget din mail af 13. november 2013 og jeg vil se på din henvendelse.<<
Jeg har bedt om at få en møde straks med overordnede leder, inden jeg tager fat i byrådet/borgmester.
Jeg har talt med speciallæge i kirurgi, om Diskussen, og han vil skrive i journal, at efter hans vurdering skønnes at jeg ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.

Det der nager mig er at, jeg var igang i systemet med arbejdsevne prøvning, og var forlænget med 39 uger.
bounty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 22:14   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
For mig en interessant tråd...

Kære Bounty.

Den neurokirurg, som garanterer kommunen at du er arbejdsklar inden 2 x 52 med garanti, er den en læge fra et privathospital?

Jeg konstaterer at denne læger er inde i sygedagpengestop reglerne, hvilket du nu har glæde af, da din SB er glad og kan forlænge dine eventuelle sygedagpenge. Men som der alligevel er kludder i.

Først bliver du vurderet stationær, men så dukker prolapsen op, så er du ikke-stationær, hvor kommunen opnår at kunne stoppe dit forsørgelsesgrundlag ved sygedagpengestop. Lige efter bogen. Var det Metadon du var på pga smerter?

Du skal kende til følgende, uanset om du personlig søger imod en operation

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836 (tvungen operation)

Nu til det interessante for dig.

Læs begynderråd.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387

Hvordan lyder den præcise MR-scannings beskrivelse af din prolaps?

Hvor sidder den?

Er der rodtryk?

Har du udfald, eller andet., blære problemer etc?

Hvem skal udfører Dry needling på dig?

Hvad modtager du af behandling pt?

Hjælper det?

Hvor bor du ca?

Lever du alene eller gift?

Er du normalvægtig?

Hvis jeg med mine 34 års erfaring mødte en læge der påstod at du var arbejdsklar inden de i loven fastsatte terminer ville mine røde lamper lyse.

Pt er du på Metadon, formentlig udskrevet af en ansvarlig læge, som du ikke kan fortsætte med efter min erfaring.

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Øfeldt Centrene.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141
som jeg anbefaler dig i at modtage en vurdering hos inden en evt operation, hvis du har mulighed derfor.

Ryghistorier.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Dry needling..... mon det kræver en lægehenvisning?
http://hoejbjergklinikken.dk/dry-needling

http://fysio.dk/kurser/andre/Kim-Corfixen/#.UoUzQo2P84Y

Til din information kører jeg din historie over i "Ryghistorier" da den er interessant at følge.

Husk at alle mørke rør har en lys udgang.

Stol kun på din egen dømmekraft og kræv svar på alle dine spørgsmål

Bedste hilsner
Peter tidligere Metadon bruger.

Sidst redigeret af phhmw; 14-11-2013 kl. 22:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 12:35   #9
bounty
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
bounty er ny på vejen
Hej
Først svar til Peter:
Diskussen sidder i L4/L5, og med rodtryk, dette gør at jeg har nedsat følelse i ben og fødder.
Jeg får dry needling hos en Kiropraktor, for afhjælpe muskelspændinger i lænden. Udover dry needling modtager jeg ikke andre behandling..
------

Jeg har, efter jeg har klaget, modtaget et brev fra formanden for arbejdsmarkedsudvalget, om et møde, sammen med arbejdsmarkedschefen, i uge 45.
Jeg har også modtaget et brev fra SB, (sendt på en lørdag ??), hvori SB skriver:
<<
Da u.t. indenfor den høringsfrist ikke har modtaget kommentarer til høringsbrev fra dig, hverken mundtligt eller skriftlig og hverken via den fysiske eller digital post, har u.t. den 11.11., efter udløb af høringsfrist som var kl. 12:00 den samme dag, truffet afgørelse om stop for SDP udbetaling, med sidste udbetalingsdag d. 13.11
>>
Det passer så ikke. Jeg har afleveret mine bemærkninger ½ time før frist, til receptionen og har også en kvittering på dette.
SB fortsætter:

<<
Du har d. 11.11. udleveret kommentarer til høringsbrev til receptionen, og disse kommentarer er efter din forklaring betragtet som en klage over stop for SDP udbetalingen, og derfor er dine kommentarer sendt til sekretariat i Jobcenter, med henblik på behandling af klagen, hvorfor SB ikke har modtaget den.
Du har efterfølgende henvendt dig til Jobcenter, telefonisk og via mail, hvor du forklarede, at du d. 11.11. kl. 11:30 har udleveret kommentarer til høringsbrev.
SB har at kontakte dig telefonisk d. 14.11 uden held, og har lagt besked på dit tlf. svarer om opringning samt at SB vil forsøge at kontakte dig senere den samme dag. Der var desværre ikke muligt at kontakte dig den samme dag.
Dine kommentarer er nu modtaget og SB har forholdt sig til dem i forhold til foretaget vurdering efter SDPlovens § 27, 28 og Retsikkerhedslovens §7a, samt i forhold til høringsbrev vedrørende påtænkt stop for SDP.
Dine kommentarer er indgået i den samlede vurdering og der er nu truffet en ny afgørelse som er vedlagt til dette brev.
Sagen vurderes at være tilstrækkeligt oplyst i forhold til at træffe afgørelse efter SDPlovens §27, hvorfor vurderes ikke at være behov for indhentelse af yderligere oplysninger, som du henviser til i dine kommentarer.
Der er ikke fremkommet nye oplysninger i dine kommentarer, der vil kunne ændre allerede ruffet afgørelse, hvorfor afgørelsen om stop for SDPudbetalingen, men sidste udbetalingsdag d. 13.11 fastholdes.

>>
Jeg har klaget EFTER at SB har sendt brev om stoppe SDP, uden at har læst mine bemærkninger. Jeg har sagt til reception, at brevet var mine bemærkninger til SDP stop, og min cpr. nummer er på brevet, så rette SB kan få den.
bounty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 13:01   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nu hvor dine sygedagpenge stoppes, så fat mod.
Ankestyrelsen skal nok træffe en korrekt afgørelse. Vær tålmodig, og pres på for at fortsat få en afklaring ved kommunen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension