K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 17:38   #1
taiger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
taiger er ny på vejen
flex eller førtids pension

ja jeg er så i arbejds prøvning på min 5 uge har så været til en personlig samtale og fået a vide a jeg ikk ville ku varetage et flex job som jeg nu håbede og regnede med jeg ku.. har så noen spørgsmål ang pensionen
1. hvad får man før skat?
2.og hvor meget har de at sige i arbejdsprøvningen ang ens fremtid i systemet?
3.jeg er kun 29 år gammel og min sagsbehandler sir a så unge mennesker sjældent får pension,dog ved han ikk endnu a det er det de vil anbefale?
4.De skal tage stilling til det efter mine 13 uger er gået men kan man riskikere at ende hvor man startede?
5.hva når jeg bor sammen med min samlever,blir der så trukket i pensionen?
håber noen ka hjælpe mig tak på forhånd
taiger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 17:51   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej taiger og velkommen til.

Pyha... ja, de siger ofte det med alder. Men man kan desværre godt være syg, selvom man er ung.

Citat:
1. hvad får man før skat?
Cirka 15.000,- og mindre, hvis du er gift. Beløbet kan reduceres, hvis du har en privat pensionsordning ved siden af.

Citat:
2.og hvor meget har de at sige i arbejdsprøvningen ang ens fremtid i systemet?
Din arbejdsprøvníng er en af mange ting, der indgår i den samlede bedømmelse af din sag. Hverken helbred eller arbejdsprøvning står alene i vurderingen.

Citat:
3.jeg er kun 29 år gammel og min sagsbehandler sir a så unge mennesker sjældent får pension,dog ved han ikk endnu a det er det de vil anbefale?
Det er rigtigt, at kommunerne gør MEGET for ikke at "parkere" unge på varig overførselsindkomst. Men det afhænger jo af, OM du kan blive selvforsørgende, evt. med et fleksjob, og kan du IKKE klare et fleksjob, så hedder det pension.

Citat:
4.De skal tage stilling til det efter mine 13 uger er gået men kan man riskikere at ende hvor man startede?
Åh, det er svært at svare på, for kommunerne har mange forskellige måder at gøre tingene på, men det hele afhænger af din samlede vurdering. Og det skal stå i din ressourceprofil.

Det plejer at være, når ALLE behandlingsmuligheder er udtømte, og hvis din arbejdsevne er så lav, så du heller IKKE kan klare et fleksjob.

Men det kræver en masse dokumentation for at vurdere det. Nogle kommuner kan klare det på 3 måneder, andre er alt for mange år om det.

Citat:
5.hva når jeg bor sammen med min samlever,blir der så trukket i pensionen?
Du kan gå ind på www.borger.dk og læse mere om pensionsberegning mv.

Men du skriver, at du fik at vide, at du IKKE kunne klare et fleksjob, så SKAL du have pension.

Hvis du synes, din sag trækker i langdrag, kan du søge pension på det foreliggende - §17 - men du skal først sikre dig, at der er de relevante papirer i din sag, før du gør det. For søger du selv, så indhenter kommunen ikke flere papirer i din sag.

Du kan tjekke under nyttlige links, hvor der er en hel masse "læsestof".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 17:53   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej taiger, velkommen her på sitet...

Satser for førtidspension kan du se her: http://www.social.dk/ministeriets_om...8e44#TABEL%205 og find TABEL 5 OG TABEL 6 lidt længere nede på siden...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 17:57   #4
taiger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
taiger er ny på vejen
rigtig mange gange tak for dit hurtige og meget hjælpsomme svar og link
taiger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 18:02   #5
taiger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
taiger er ny på vejen
Curls.. mange tak for velkomst og tak for link,men er alt for uoverskueligt til mig grin..
fordi jeg blir i tvivl om jeg går ind under enlig eller ! jeg er ikk gift men samlevende på 10 år hva er går man så ind under?
taiger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 18:07   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er det samme ...samlevende eller gift ...man er som om man var gift og får lavere pension end hvis man er enlig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 09:44   #7
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Taiger

Du vil få 12.947,- kr før skat som samlevende/gift.
Derefter vil din samlevers indtægt også komme med i beregningen.
Du kan på din kommunes hjemmeside (kan man i al fald i min kommune), selv beregne din pension, du indtaster dine og din samlevers oplysninger, og et nogenlunde pålideligt tal kommer frem. Kan ikke helt huske det, men ligger den ikke under nyttige links her på siden, vender lige tilbage om det.
Har fundet den, det er den der hedder PENSIONSGUIDEN (under nyttige links), der kan du bregne din mulige førtidspension

til dig fra mig
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 12-04-2008 kl. 09:48. Årsag: fandt pensionsberegningen
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex eller pension ? nille60 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-12-2009 00:02
Flex eller Pension. hva tror i vibeke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-10-2009 17:45
Førtids pension Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-09-2009 14:57
førtids pension melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-09-2009 18:23
flex/ førtids????? tonnyja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-06-2006 20:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension