K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2013, 11:37   #1
finn ejner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
finn ejner er ny på vejen
Arbejdstidsregler

Hej til alle i K 10

Jeg er ansat i en skole som SFO pædagog i 18 timers fleksjob.
Ledelsen påstår at når det er nødvendig at arbejde over
Skal jeg gøre det uden at kunne afspadsere timerne . Jeg skal selvfølgelig ikke have overtidsbetaling.
Er det ikke sådan at jeg er under samme overenskomst som resten af personalet.også med hensyn til afspadsering.
Som 18 timers i fleksjob betaler kommunen så ikke 2/3 af ens løn.

Jeg håber at kunne få nogle gode svar gerne med henvisning til lovparagraffer

MVH Finn Ejner
finn ejner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 12:12   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lederen skal overholde dine skånehensyn og dermed dit timeantal...

Det vil sige at lederen ikke kan forlange at du arbejder over...altså ud over det timeantal du har som skånehensyn...

Men det kommer selvfølgelig an på hvad der står i din ansættelseskontrakt....og om det er aftalt fra starten af at der kan være overarbejde...altså ud over de 18 timer pr uge...

Det er svært at sige om din arbejdsgiver får 2/3 eller 1/2...da det kommer helt an på hvad der er aftalt da du blev ansat....

Det er ikke nødvendigvis noget man kan se alene ud fra timeantallet..

Nu har jeg ikke lige en henvisning ang overarbejde og afspadsere....men de fleste plejer at aftale at bliver man lidt længere....dette er selvfølgelig forudsat at man kan dette pga helbred....ja så går man lidt tidligere en anden dag...

Nogle mennesker kan jo godt give lidt ekstra den ene dag...men det plejer at blive straffet dagen efter...da man så har det tilsvarende dårligere..

Men se hvad der står i din ansættelseskontrakt og står der der under dine skånehensyn at du kun kan arbejde 18 timer pr uge....ja så er det det der skal overholdes...og lederen kan ikke bede dig blive længere end de 18 timer..

Så må i aftale hvad der kan lade sig gøre pr dag indenfor de 18 timer pr uge...

EDIT

Det giver vel egentlig også sig selv at hvis du kunne arbejde i længere tid pr uge....ja så er dine skånehensyn jo sat forkert...og du burde så have dit timeantal pr uge sat op...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 13:14   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Din ansættelse tager vel udgangspunkt i en overenskomst ?

Jeg har godt nok aldrig hørt om at nogen accepterer at arbejde gratis - og slet ikke overarbejde.

Hold fast i at dit skånehensyn er 18 timer og det er det du kan klare.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 13:33   #4
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hej

Det er vigtigt, at du først og fremmest holder fast i dit skånehensyn, forudsigeligheden for at mindske stress/bekymringer og ikke mindst undgå tilbagefald!

Ledelsen skal overhovedet ikke regne med at trække dig ind i unormale situationer - det må de sørge for på anden måde!

Måske kan det være en god ide og også tale med din fagforening/a kasse for at være på forkant, så du ikke skal gøre dig unødige bekymringer og komme ind i irrelevante diskussioner!

held og lykke!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 13:34   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis dit skånehensyn er 18 timer, må din arbejdsgiver lægge dit overarbejde inden for den ramme.. så arbejder du over to timer om onsdagen, møder du to timer senere om torsdagen eller lignende.. for ellers overholdes dine skånehensyn ikke.

Medmindre der står andet i kontrakten..

Det er ikke afspadsering.. men opretholdelse af skånehensyn.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 15:03   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Eftersom et af dine skånehensyn er dit timetal, dvs. 18 timer. Så har arbejdsgiver ikke krav på at du arbejder flere. Længere er den faktisk ikke...
Prøv evt. at tage en snak med din jobkonsulent på Jobcentret, så må denne person evt. tage fat i din arbejdsplads, og forklarer dem hvordan det er med dine hensyn.
Men kig lige i din ansættelse og se hvad der står omkring timer
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 15:33   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Ud for feltet ”Betaling for merarbejde”, anføres beløbet ud for rubrikken. Af hensyn til skånebehovet hos ansatte i fleksjob, bør der ikke pålægges (over)arbejde ud over den aftalte arbejdstid.

Hvis personer i fleksjob pålægges overarbejde, skal det dokumenteres at alle i virksomheden har haft tilsvarende overarbejde. Overarbejde skal så vidt muligt afspadseres."

https://subsite.kk.dk/Borger/Oekonom...ningAB245.aspx

"Kun undtagelsesvis kan der udbetales løntilskud til betaling for overtid og merarbejde. Arbejdstageren er ansat på særlige vilkår, der skal kompensere for den nedsatte arbejdsevne.
Hensynet til den nedsatte arbejdsevne skal også varetages, når overtid og merarbejde planlægges i virksomheden. Jobcenteret anbefaler at begrænse overtid og merarbejde mest muligt, og hvis overtid/merarbejde alligevel forekommer, at timerne afspadseres. Hvis 1) overtiden/merarbejdet er foreneligt med arbejdsevnen, og 2) overtiden/merarbejdet er sædvanligt
for arbejdsopgaverne eller medarbejdergruppen i virksomheden eller er aftalt i overenskomst
eller ansættelseskontrakt, og 3) hvis timerne ikke kan afspadseres, så kan der undtagelsesvis
udbetales løntilskud til betaling for overtid/merarbejde.
Ved anmodning om udbetaling af merarbejde/overtid skal der vedlægges dokumentation for,
at merarbejdet/overtiden er sædvanlig."

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab244.pdf
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension