K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 17:57   #1
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Syg til at arbejde, men for rask/ung til fleks

Synes det hele ser lidt umuligt ud lige pt. og derfor bliver jeg simpelthen nød til at få noget luft.

Jeg er her i Jan 2012 startet op i job genoptræning via kommunen efter mine sygedagpenge blev forlænget. Meningen var jeg over 3 måneder skulle øge fra 12 timer til 37 timer. Dette måtte jeg ikke for min psykiater der mente det skulle være over 6 måneder derfor blev jeg i marts forlænget i 2 måneder mere. (Skulle have haft revalidering, men pga min unge alder kan det ikke lade sige gøre økonomisk, da men først bliver betragtet som voksen som 30 årig .)

Men efter jeg kom op over de 25 timer, er hele min verden bare faldet fuldstændig fra hinanden igen. Min mentor sørgede derfor, for at min sagsbehandler fik besked og aftalte med hende jeg skulle gå ned på 18-20 timer for der fungerede jeg fint. Plus min sagsbehandler ville have en anden psykiater til at kigge på mig, for at udrede om der måske er andre psykiske lidelser gemt derinde.

Min mentor har hele tiden sagt jeg ikke skulle regne med at kunne arbejde mere end 30 timer, men det har jeg slet ikke ville acceptere. Jeg ville arbejde og være uafhængig.

Men nu er virkeligheden så stille ved at gå op for mig. Mit problem ligger så bare i hvad så?

Jeg er alt for "rask" og også alt for ung til at kunne få fleks, men jeg kan ikke klare at arbejde mere end 20 timer. Men hva så? jeg er mit praktisk sted til den 30 maj. Derefter skal jeg vente på det med den psykiater og bagefter smider de mig nok på kontant hjælp.

Jeg er virkelig i vildrede omkring alt det her og har allermest lyst til at grave mig ned.
Hva ville i gøre?
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:08   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan sagtens revalideres når man er ung...helt fra man er 18 år og frem...

Jeg ved ikke hvorfor du skriver at det ikke kan lade sig gøre før du skulle være 30 år

Du kan se her hvilken ydelse man får alt efter hvor gammel man er http://bquot.com/c4y

Du kan finde reglerne her Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik - Revalidering

Reglerne er ret tydelige og man skal først undersøge om det er muligt med en revalidering og hvis det ikke kan lade sig gøre...ja så undersøger man videre til fleksjob og senere til pension...

Men det er ikke en undskyldning at man ikke får nok penge på en revalidering for at få fleksjob...

Men måske det bare er mig der ikke lige forstår hvad det er du mener med revalidering og økonomi...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 07:10   #3
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Ja jeg ved jeg kan få revalidering, men jeg er under 30 år og ik er forsørger så er satsen for revalidering det der svare til su. Men jeg ejer mit ejet hus og har ik råd til at miste de 10.000 kr om måneden. Derfor valgte min sagsbehandler at op starte mig i genoptræningspraktisk i 5 måneder så jeg ik skulle gå fra hus og sælge mine dyr.

Men hvis de havde givet mig en rigtig revalidering, ville det jo ik ændre på jeg ikke kan klare at arbejde mere end 20 timere. Så der ændre ikke rigtig på min vildrede om hvad der skal ske.

Sidst redigeret af Bitsch; 03-05-2012 kl. 07:19.
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 08:10   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal være klar over at det sagtens kan tage flere år og flere arbejdsprøvninger før kommunen mener at det er bevist at din erhvervsevne er væsentligt nedsat i alle erhverv..

Og så når du at komme på kontanthjælp.. og hvis der er den mindste friværdi i dit hus, betyder det at du skal spise det op først, inden du kan få kontanthjælp.

Hvis du kommer på revalideringsydelse, er du sikret en indtægt selvom den er lille uden at du skal spise friværdien op først.

Og så har du måske mulighed for at leje et værelse ud eller noget andet, så du kan overleve.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 09:08   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Og så når du at komme på kontanthjælp.. og hvis der er den mindste friværdi i dit hus, betyder det at du skal spise det op først, inden du kan få kontanthjælp."citat slut.

Det passer IKKE, fordi man ved at låne ydeligere i bolig, selvsagt skal kunne betale denne merudgift over terminsudgiften.

Medmindre man har en uforholdsmæssig stor bolig.
Eller sommerhus, som kan sælges og lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde som selvstændig i fleks? BSR Spørgsmål ang fleksjob 18 12-10-2016 09:16
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2013 10:30
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Sygemeldt fra arbejde, søger fleks.... Celina10 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2010 12:04
hej ......for rask til fleks,for syg til job.... nille Spørgsmål ang fleksjob 2 22-05-2007 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension