K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 04:51   #1
Lynd88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lynd88 er ny på vejen
Flexjob, uddannelse og økonomi

Hej.

Jeg fik tilkendt flexjob i september 2011, og har gået ledig siden, har været igennem noget arbejdsprøvning, som er gået bedst når jeg har været på 10 timer.

Jeg er uddannet sosu-hjælper, men kan ikke holde til det job længere.
Nu er jeg så kommet i tanke om at jeg gerne vil tage en HF, med henblik på at tage en videregående uddannelse.
Og så er mit spørgsmål om jeg kan tage en HF, selvom jeg har fået tilkendt flexjob, og gerne på nedsat tid?
Da jeg ikke regner med at kunne få nok timer til at få SU, og revalidering heller ikke er en mulighed, da uddannelsen så skal tages på ordinære vilkår, hvad er mulighederne så for økonomi under uddannelsen?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, for min sagsbehandler er uendelig langsom til at indkalde mig til samtale, selvom jeg har bedt om det, og de spørgsmål holder mig vågen om natten..
Lynd88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 10:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Alså hvid du kan læse ved siden af de fleks job, skal de timer gives til arbejdsgiveren.
Nu er du sikkert ikke i job, så er der jo den mulighed for 6 ugers selvvalgt kursus men der er ikke muligheder for, at udanne sig som fleksjobber, hvis man kan udanne sig skal det hedde revalidering, så du må igang med de 6 uger.
Men hvis du finder et job, der kræver et eller andet specielt kursus, skal du have lov til, at få det, men det er kun hvis der er et job i udsigt som kræver det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 11:00   #3
Lynd88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lynd88 er ny på vejen
Så det vil sige jeg skal ud af flexjob ordningen?
Lynd88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 13:00   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Skulle det ikke have været revalidering istede for fleksjob, hvis du vil uddanne dig??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 13:44   #5
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hov hov man kan altså godt tage et fag eller to på hf uden at det påvirker tilkendelsen af flexjob. HVIS man samtidig er til rådighed og opfylder alle de andre krav kommunen stiller og iøvrigt er indstillet på at stoppe hvis det ikke harmonerer med et evt job. Derudover kan man jo læse en del hf fag som fjernstudie. Så helt udelukket er det altså ikke. Men umiddelbart ville jeg da mene at du skal spørge på jobcenter hvad de siger til det. Og husk at gøre det skriftligt så du får et skriftligt svar. Så kan de ikke senere sige noget. man kan jo argumentere med at som flexjobber er det vigtigt også at holde sig igang i de perioder man er uden arbejde ?
Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 14:18   #6
Lynd88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lynd88 er ny på vejen
Jeg ved ikke om det skulle have været revalidering, det har aldrig rigtig været på tale.

Nu finder jeg jo så bekendtgørelsen om fleksjob, hvor der i Bilag 1 (https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=126443#B1) står at man har ret til at tage en hel hf-uddannelse, eller enkeltfag, selvom man er fleksjobber.. Så det burde kunne lade sig gøre..

Maja - Ved du noget om hvordan økonomien er, hvis man vælger at tage en hel hf? Kommer jeg så på SU?
Lynd88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 15:39   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lynd88

De HF fag kan du jo tage som et led i de 6 ugers selvvalgt uddannelse. Snak med din jobkonsulent. Det er nok det bedste.... Husk du har kun ret til det i løbet af din 12 måneders ledighed, så det er nu, du skal finde ud af det.

Med den uddannelse du har nu, kan jeg se på ug.dk, at du faktisk kan læse videre med det du har, der står følgende:

Du kan bl.a. videreuddanne dig til tandplejer, sygeplejerske, bioanalytikerfarmakonom, ergoterapeut, fysioterapeut, jordemoder, radiograf, socialrådgiver, pædagog eller katastrofe og risokomanager, hvis du opfylder de specifikke adgangskrav.

Hvis det ikke kan nøjes med 6 ugers selvvalgt uddannelse, så må det hedde revalidering. Det kan man også få i nogle tilfælde som visiteret fleksjobber...

Og med de selvvalgt 6 ugers uddannelse fortsætter man på ydelsen ledighedsydelse.

Du kan ikke få su, når du er visiteret fleksjobber, da denne er en "varig ordning" pga. din funktionsnedsættelse.

Man plejer ellers at revalidere folk inden fleksjob kommer på tale. Måske har der været en grund til de ikke har ment du kunne revalideres pga. din funktionsnedsættelse.

Så tag og få kontakt med din jobkonsulent... Du har ret til de 6 ugers selvvalgt uddannelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 19:26   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du kun kan arbejde 10 timer ugeligt, hvordan vil du så kunne tage et heltids hf.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
økonomi flexjob Vipse Spørgsmål ang fleksjob 7 28-03-2011 08:38
Ang flexjob og økonomi nille60 Spørgsmål ang fleksjob 22 31-01-2010 11:27
Uddannelse og flexjob dadi1145 Spørgsmål ang fleksjob 2 08-01-2009 16:42
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension