K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2008, 00:35   #11
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Kære Fiemie og Zuza.

Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger. Jeg er allerede MEGET klogere, end da jeg skrev indlægget.
Jeg vil prøve at bruge de anbefalede links - og umiddelbart mente jeg også at fleksydelsen var den mest fordelagtige.
Er der andre - der vil tilgodese mig med hjælp og råd - er de MEGET velkomne.
Jeg har anbefalet denne side til flere. Det er bare alletiders :-)
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 00:46   #12
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Hej Zuza.
Du har skrevet følgende:
Citat:
Men under "nyttige links" (oppe i venstre side her på k10) kan du finde 2 forskellige links til sider om pensionsberegning, hvor man selv kan indtaste diverse indtægter, som skal bruges til beregning af den udbetalte førtidspension. En del pensionsselskaber er tilknyttet en ordning, som indberetter din mands pensionsbidrag, og med en digital signatur kan du så selv indtaste diverse beløb og se resultatet
Jeg har forsøgt at se hvilket af linkene, det kan være. Men kan ikke helt gennemskue det. Ved du sådan lige på "rygraden" hvilke det er ?
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 00:56   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen

Dejligt, at du kunne bruge vores informationer.

Der er 2 forskellige links her. Det er de 2 nederste.
Hvis du holder musen henover, kan du læse lidt mere om, hvad de indeholder.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=nyttige_links

Det er jo individuelt, hvilket pensionsselskab man har. Hvis din mands pensionsselskab IKKE er med på listen på pensionsinfo.dk, så kan du evt. gå ind på pensionsselskabets hjemmeside og lave en beregning.

Men ellers må du klikke på dem begge (de åbner vist i en ny side) og læse dig frem til, om du kan bruge dem.

Jeg håber, det hjalp lidt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 15:05   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Lis

Ang. samPension kan man gå ind i www.pensionsinfo.dk og tjekke oplysninger vedr. pensionen. Jeg kan lige se, at SamPension (som også hedder Kommunernes Pensionsforsikring) leverer oplysninger først d. 22. marts 2008.

Jeg har selv måtte bruge pensionsinfo istedet for SamPensions hjemmeside, da den kører alt for langsomt.... i hvert fald hos mig...

Hav en god dag alle sammen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 15:50   #15
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Hej alle, der har svaret mig.

Vil bare lige sige tak for alle de gode svar.

Jeg arbejder videre, og har nu talt med socialrådgiver på Hammel, der hjælper med at få lavet en beregning.
Men hvis jeg skulle komme i tvivl om mere ---- og det gør jeg helt sikkert der er jo nok at gå i gang med ----- så ved jeg jo, hvor jeg kan hente HURTIG hjælp.

Hav alle en god dag.
Hilsen og tak Lis
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 13:44   #16
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Question Fleksydelse kontra førtidspension

Hej igen.

Ja, så har jeg atter et spørgsmål.

Man taler om at min mand i nær fremtid skal hjem fra Hammel, og at man vil søge om at han kan få en bostøtte bevilget - dvs. en person, der skal hjælpe ham med at planlægge hverdagen, træne forskellige ting og følge ham til aktivitets- og træningstilbud.
Jeg er heldagsarbejdende i 2,5 år endnu, så jeg har ikke muligheden.

Men hvordan er det med disse tilbud fra kommunen, får man dem bevilget, hvis man ikke har søgt førtidspension, men i stedet har søgt om at få sin fleksydelse udbetalt ?

Skal man først søge pensionen, og så bede om at få den sat i bero, fordi man vil have sin fleksydelse udbetalt i stedet for ?

Er der nogen, der har erfaring / viden om dette ?

Der er godt nok mange ting man skal vide og tage stilling til

Hilsen Lis
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2008, 14:32   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Man taler om at min mand i nær fremtid skal hjem fra Hammel, og at man vil søge om at han kan få en bostøtte bevilget - dvs. en person, der skal hjælpe ham med at planlægge hverdagen, træne forskellige ting og følge ham til aktivitets- og træningstilbud.
Jeg er heldagsarbejdende i 2,5 år endnu, så jeg har ikke muligheden.

Men hvordan er det med disse tilbud fra kommunen, får man dem bevilget, hvis man ikke har søgt førtidspension, men i stedet har søgt om at få sin fleksydelse udbetalt ?
Hvis din mand har brug for hjælp og hjemme så kan jeg ikke forestille mig at det gør nogen forskel , han har jo brug for hjælpen og det er der mennesker der skal tilbage til arbejdsmarkedet der også har, så det er noget der er bestemt af helbred og ikke økonomi
Citat:
Skal man først søge pensionen, og så bede om at få den sat i bero, fordi man vil have sin fleksydelse udbetalt i stedet for ?

Er der nogen, der har erfaring / viden om dette ?
Jeg kender slet ikke til dette område (endnu)

Men har du snakket med kommunen om det , enten fleksydelse kontoret eller pensionskontoret , du skal jo også vide hvad der økonomisk kan betale sig bedst for jer, samt om det overhovdet kan lade sig gøre

Citat:
Der er godt nok mange ting man skal vide og tage stilling til

Der er ikke noget mere anstrengende og forvirrende end at blive syg
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 19:24   #18
Lis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 22
Styrke: 17
Lis er ny på vejen
Smile Tak

Tak for det. Jeg kom da lidt videre. Jeg havde ikke lige tænkt på, at det er helbredet og ikke økonomien, der bestemmer om man kan bevilges hjælp.

Vi har været i "systemet" i så mange år pga min mands dårlige ryg, og så er vi nok blevet lidt vant til, at man ingen hjælp kan få, hvis jeg har en indkomst.

Men så prøver jeg at søge om at få bevilget en bostøtte, som Hammel foreslår.
Lis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse...... ette74 Spørgsmål ang fleksjob 2 27-09-2013 12:56
Fleksydelse Tullee Alt det andet 4 06-12-2012 20:32
væk med fleksydelse østerbro Politik og Samfund 11 14-02-2011 21:58
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension