K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 23:35   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Noget rodet; fibro, men vel et udtryk for din situation!

En ting af gangen!

Hvornår har du modtaget sygedagpengestop, og hvornår har du klagefrist?

Kunne du få lægen, på smerteklinikken, til at skrive noget om tid, vedr afprøvning af medicin?

Hvad siger din speciallæge, og er der lavet en erklæring fra denne?

Du skal promte, be om FULD aktindsigt, herunder Ressourceprofil og arbejdsevnejournal, og i forlængelse be om at din klagefrist udsættes, således at du får samme tid, fra du modtager akterne!

Hvis dine lægelige papir, siger varig nedsættelse af arbejdsevne, mangler du selvsagt arbejdsprøvning; stk 2, 39uger.
Inden du får afklaring af din arbejdsevne igen , helst på et Reva-center, hvor der er vendtetid, er du måske medicinsk stationær?

Herefter kan man igen forlænge efter stk 4; fleks eller pension.
Hvis yderligere skulle mangle.

Men du skal selvsagt søge kontanthjælp, i mellem tiden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 14:09   #12
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Popiae...Tak for dit svar...uha jeg er mega rodet oveni, tænker kun halve tanker og er væsentligt nedsat kognitivt, så derfor nok...

Jeg modtog sygedagpengestoppet igår, hvor de havde haft udsat den endelige beslutning en måned. Så pengene ophørte altså reelt fra 30-4-11. Har klagefrist på 4 uger.

Jeg spurgte lægen på smerteklinikken, da jeg var derinde sidst for at få udskrevet de piller, hvor længe han regnede med det ville tage...jeg skal regne med at der nok går et par måneder, sagde han. Han sagde nej til, at jeg skulle prøve det ene middel efter det andet, da dette var en af de bekymringer jeg gav udtryk for. Han sagde, enten virker det her, eller også gør det ikke. Har for ca halvt års tid siden afprøvet cymbalta i 1 måned, uden virkning. Så om kommunen mener, at et par måneder er " længerevarende behandling", eller om de bare regner med at jeg skal afprøve medicin i længere tid, ved jeg ikke..

Hvilken en af speciallægerne tænker du på, mht erklæring? Jeg har piskesmæld, fibromyalgi og nedsat funktion kognitivt.

Neuropsykologen skrev at man først kan vurdere evt skånebehov, efter endt kognitiv træning. Men denne træning går kommunen ikke ind i, da det er dyrt! Så den hænger sådan lidt i luften...

Neurologen var ret overpositiv mht mit piskesmæld, selvom jeg for længst er erklæret stationær af forsikringen, ulykken skete for 5½ år siden og blev vel stationær efter ca 1½ år. Har samme problemer med smerterne nu, som dengang, og er ikke bedret. Alligevel siger hun at jeg henad vejen kan arbejde fuld tid...selvom jeg ikke har gjort dette tidligere! Hun vidste dog ikke, at jeg et par uger senere, fik diagnosen på svær fibromyalgi, så hendes råd om at dyrke yoga for at få smerterne væk, var nok lige optimistisk nok!

Ja reumatologen gav mig som sagt diagnosen på fibro, men i den erklæring, er hun ikke inde på fremtidsudsigterne. Men enhver med kendskab til sygdommen ved, at den er kronisk, og kun få får hjælp medicinsk i form af smertelindring.

Dette forsøg er jeg igang med nu, indtil nu uden positivt resultat.

Jeg har bedt om løbende aktindsigt for længe siden, men får ikke længere noget deroppefra( Det undrer mig, at hun ikke har sendt den endelige ressourceprofil! SKAL hun ikke det, før de 52 uger? Men tak, jeg skal få flettet ind i klagen, at jeg beder om aktindsigten og udsættelse af klagefristen.

Ja jeg må ned og søge den kontanthjælp, har hele tiden troet at jeg ikke er berettiget, fordi vi har hus og bil. Men det er åbenbart noget med om man har friværdi i huset, om bilen er mere værd end man skylder i den, og om man er gift...vi er kun samboende, men i 26 år...gælder det for at være gift?

KORS, hvor er jeg stresset, kan slet ikke rumme alt det her..

Knus og tak pop..
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 14:10   #13
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Popiae...Tak for dit svar...uha jeg er mega rodet oveni, tænker kun halve tanker og er væsentligt nedsat kognitivt, så derfor nok...

Jeg modtog sygedagpengestoppet igår, hvor de havde haft udsat den endelige beslutning en måned. Så pengene ophørte altså reelt fra 30-4-11. Har klagefrist på 4 uger.

Jeg spurgte lægen på smerteklinikken, da jeg var derinde sidst for at få udskrevet de piller, hvor længe han regnede med det ville tage...jeg skal regne med at der nok går et par måneder, sagde han. Han sagde nej til, at jeg skulle prøve det ene middel efter det andet, da dette var en af de bekymringer jeg gav udtryk for. Han sagde, enten virker det her, eller også gør det ikke. Har for ca halvt års tid siden afprøvet cymbalta i 1 måned, uden virkning. Så om kommunen mener, at et par måneder er " længerevarende behandling", eller om de bare regner med at jeg skal afprøve medicin i længere tid, ved jeg ikke..

Hvilken en af speciallægerne tænker du på, mht erklæring? Jeg har piskesmæld, fibromyalgi og nedsat funktion kognitivt.

Neuropsykologen skrev at man først kan vurdere evt skånebehov, efter endt kognitiv træning. Men denne træning går kommunen ikke ind i, da det er dyrt! Så den hænger sådan lidt i luften...

Neurologen var ret overpositiv mht mit piskesmæld, selvom jeg for længst er erklæret stationær af forsikringen, ulykken skete for 5½ år siden og blev vel stationær efter ca 1½ år. Har samme problemer med smerterne nu, som dengang, og er ikke bedret. Alligevel siger hun at jeg henad vejen kan arbejde fuld tid...selvom jeg ikke har gjort dette tidligere! Hun vidste dog ikke, at jeg et par uger senere, fik diagnosen på svær fibromyalgi, så hendes råd om at dyrke yoga for at få smerterne væk, var nok lige optimistisk nok!

Ja reumatologen gav mig som sagt diagnosen på fibro, men i den erklæring, er hun ikke inde på fremtidsudsigterne. Men enhver med kendskab til sygdommen ved, at den er kronisk, og kun få får hjælp medicinsk i form af smertelindring.

Dette forsøg er jeg igang med nu, indtil nu uden positivt resultat.

Jeg har bedt om løbende aktindsigt for længe siden, men får ikke længere noget deroppefra( Det undrer mig, at hun ikke har sendt den endelige ressourceprofil! SKAL hun ikke det, før de 52 uger? Men tak, jeg skal få flettet ind i klagen, at jeg beder om aktindsigten og udsættelse af klagefristen.

Ja jeg må ned og søge den kontanthjælp, har hele tiden troet at jeg ikke er berettiget, fordi vi har hus og bil. Men det er åbenbart noget med om man har friværdi i huset, om bilen er mere værd end man skylder i den, og om man er gift...vi er kun samboende, men i 26 år...gælder det for at være gift?

KORS, hvor er jeg stresset, kan slet ikke rumme alt det her..

Knus og tak pop..
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 14:16   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Futtefreja...tak for knusene, pyha ja den økonomi er dælme bare en hård nød at sluge, idag gik jeg lille tur et sted og det var en sær fornemmelse af fattigdom jeg følte. Ikke at kunne gå ind og købe den mindste lillebitte ting eller mad...

Ok, mener du samme postnummer, eller samme lille by?

Knus fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 21:37   #15
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej fibro.
Er du begyndt på det kursus på Frederiksberg Hospital?
Jeg skal begynde til september.
Jeg har fået Saroten.Men jeg har ikke taget dem endnu.Lægen sagde de kunne give kvalme, og det har jeg lidt af i et halvt år eller mere.Mellemgulvsbrok. Men nu vil jeg forsøge.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension